Er vi ved at miste vores forhandlere..
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 5750 Ringe
- Saltvand siden?: 2011
Er vi ved at miste vores forhandlere..
Jeg har købt zetlight og har længe ville købe en mere, da jeg så til morgen ringer til Troels fra Reeffarmer, fik jeg så af vide at han har valgt at droppe zetlight helt og slet ikke sælge det mere, pga problemer. Spurgte straks til min garanti og den var der ikke det mindste med, der har Troels lavet en aftale med zetlight, selvom han har givet sin kontrakt tilbage til dem. Nu er det så at jeg syntes det hele er noget skidt, hjælper Alex os nu med produkter som lukker en forhandler, eller ødelægger han rent faktisk mere end han hjælper ? Hold tråden sober, så vi alle kan sige vores mening og få sandheden frem. Er dette godt eller skidt for vores hobby ? Ja jeg selv frygter godt nok at Troels og andre en dag drejer nøglen.
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Re: Er vi ved at miste vores forhandlere..
Kan se hvad du mener ...
Men denne her tråd kører med 99% sikkerhed af sporet inden længe.. Og bliver derfor slettet! Bare et gæt..
Men denne her tråd kører med 99% sikkerhed af sporet inden længe.. Og bliver derfor slettet! Bare et gæt..
Morten
- Frankmich
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 5580 Nørre Aaby
- Saltvand siden?: 2013
Det er lidt noget skidt. Jeg har jo også lige købt zetlight og vil da være meget ked af hvis jeg heller ikke kunne købe en ekstra. Eller skal til at handle i udlandet hvis der er noget der går i stykker efter garantien
- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2007
Kan man ikke købe zetlight i Tyskland ? Men lukker reeffarmer helt eller er det kun på saltvandsforum at han ikke længere er aktiv ?
Mit 216 liters Cube viewtopic.php?f=92&t=60170&p=579161#p579161
- Macdoo
- Dragefisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2450 København SV
- Geografisk sted: Kastrup
Det er svært at være forhandler til et så specielt produkt som saltvand kan jeg forstille mig. Ikke mange kunder og presset fra internettet.
Bump. Elsker koraller. Det gjorde ekskonen ikke....
-
- Foxface
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 6823 Ansager
- Geografisk sted: 6823 ansager
Reeffarmer holder pause her på saltvandsforum pga af noget uoverensstemmelse (ved ikke hvad det, handler om så tager ingen parti) han fortsætter sin forretning på facebook
Ferskvand??? Nej så hellere have en klask af en våd berlinger
Han er ikke lukket stopper kun zetlight hvad jeg har hørt
- kodyl
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2017
Nu er han jo ikke gået neden om og hjem bare fordi han ikke sælger Zetlight mere.
Jeg syntes rigtig godt om Troels og har handlet der tit, men måske Hr Reeffarmer skulle holde sig til det han kan. Nemlig at køre dejongture og yde god service. At tage uprøvede kina led lamper hjem, med 2. og 3. klasses led dioder i, og prøve at sælge dem i samme prisgruppe som Ecotech radion, GHL Mitras og alle de andre. Det er da noget af et sats. Kan ærlig talt godt forstå han har lidt problemer med det mærke.
Jeg syntes rigtig godt om Troels og har handlet der tit, men måske Hr Reeffarmer skulle holde sig til det han kan. Nemlig at køre dejongture og yde god service. At tage uprøvede kina led lamper hjem, med 2. og 3. klasses led dioder i, og prøve at sælge dem i samme prisgruppe som Ecotech radion, GHL Mitras og alle de andre. Det er da noget af et sats. Kan ærlig talt godt forstå han har lidt problemer med det mærke.
- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Struer (7600)
kodyl skrev:Nu er han jo ikke gået neden om og hjem bare fordi han ikke sælger Zetlight mere.
Hvad baserer du det på?
- jeg er i al fald utrolig glad fort min zetlight 6600, og synes da også det er ærgeligt, hvis jeg ikke mere kan købe disse, få reservedele hertil. Det vil jeg faktisk synes er noget pi#

100 *100 * 50 cm cube
- Frankmich
- Foxface
- Reactions:
- 11
Har lige snakket med Troels. Og der er intet bøvl med reservedele eller garanti Troels gider bare ikke det bøvl der har været med Alex/zetlight og har valg at stoppe med at forhandle de lamper
Kodyl
Jeg vil da også gerne vide hvor du har det fra. Så vidt jeg ved er det bridelux og cree der sidder i
Kodyl
Jeg vil da også gerne vide hvor du har det fra. Så vidt jeg ved er det bridelux og cree der sidder i
- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Struer (7600)
+ 1.Frankmich skrev:Har lige snakket med Troels. Og der er intet bøvl med reservedele eller garanti Troels gider bare ikke det bøvl der har været med Alex/zetlight og har valg at stoppe med at forhandle de lamper
Kodyl
Vil da også utrolig gerne have uddybet dette statement

100 *100 * 50 cm cube
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7700 Thisted
Jeg købte 2 sielent storm af Alex for noget tid siden sad da også med lidt af en øv fornemelse da han lukkede jeg kontaktede ham og fik at vide at han selvfølgelig ville hjælpe mig hvis jeg fik problemer det mener jeg også Troels bør gøre det er da det mindste man kan gøre hvis man vil tages seriøs bare min mening
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Tror slet ikke man skal være i tvivl om at Troels/reeffarmer lever op til sine forpligtigelser.
Mvh
Peder
Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 2002
Nu kender jeg intet til disse lamper, syntes dog det er lidt underligt at man vælger ikke at sælge en lampe længere som efter Reeffarmers eget udsagn sælges rigtig godt både her i DK og resten af Norden...
Mon ikke der kommer en nu forhandler hvis de er så gode som det er blevet udtrykt af sælgere og div. købere.
Håber at i købere finder en løsning som i kan leve med ifh reservedele, garanti mm.
Mon ikke der kommer en nu forhandler hvis de er så gode som det er blevet udtrykt af sælgere og div. købere.
Håber at i købere finder en løsning som i kan leve med ifh reservedele, garanti mm.
-
- Foxface
- Reactions:
- 13
pederrevnørd skrev:Tror slet ikke man skal være i tvivl om at Troels/reeffarmer lever op til sine forpligtigelser.
Mvh
Peder

- Frankmich
- Foxface
- Reactions:
- 11
Hvis i læser længere oppe!!
Troels under stadig fuld garanti. Og kan stadig skaffe reservedele
Troels under stadig fuld garanti. Og kan stadig skaffe reservedele
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 5690 Tommerup
Der er nogle der er ved og ødelægge det for os andre, lidt lige som i børnehaven.

Vh Morten
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2007
+pederrevnørd skrev:Tror slet ikke man skal være i tvivl om at Troels/reeffarmer lever op til sine forpligtigelser.
Mvh
Peder

Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier 

- Cido
- Palet kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 9800 Hjørring
For at svare på dine spørgsmål: Nej og skidt!
- kodyl
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2017
Bridgelux er ikke 1. klasse til at starte med. Og når man placerer dem i en lille multichip med hårtynde guldledninger der brænder af eller knækker nemt, så ryger de i hvert fald en klasse mere ned. Næsten de eneste leds på den lampe der overhovedet kan være cree er de royal blue.jesper/aarhus skrev:+ 1.Frankmich skrev:Har lige snakket med Troels. Og der er intet bøvl med reservedele eller garanti Troels gider bare ikke det bøvl der har været med Alex/zetlight og har valg at stoppe med at forhandle de lamper
Kodyl
Når det er sagt så ser zetlight lamperne ikke ud til at være dårlige. Der findes bare mange bedre(min egen mening) alternativer i samme prisklasse. Men hvis i er glade for jeres lamper så er det jo det der tæller og så er jeg da glade på jeres vegne

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950
Morten1990 skrev:Der er nogle der er ved og ødelægge det for os andre, lidt lige som i børnehaven.
Hvad mener du med den formulering? den giver ingen mening for mig
Og iøvrigt: Hvem/hvad er Alex?
undskyld sidder blot og læser og vil meget gerne forsøge at forstå, hvad der snakkes om, og det er ikke altid lige let med den megen indforståede snak
Og udsagnene om lodninger m.m. r det noget du ved eller har undersøgt personligt??
Har ikke Zetlight så har ingen interesser - har Maxpect, og det er bestemt ikke et produkt, jeg er tilfreds med, og hvad er der så tilbage bpå markedet?
Andre produkter har efter indlæg herinde tilsyneladende store problemer med software, så hvad gør vi - vender tilbage til HQI???? og betaler prisen på strøm

450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Jeg ville ikke gide bruge tid på at importere lamper og give god service til kunder og flot after-sales service på et produkt som producenten, så sælger udenom mig direkte til kunden. Det er relativt demotiverende som forhandler.
Men det viser blot at det er en producent som tænker kortsigtet, da der som på alle andre produkter vil komme reklamationer og diverse andre after-sales opgaver som reservedele osv. Det kan blive en enorm opgave og et sådan setup til at håndtere det er ingen lille opgave - især hvis man tænker på verdensplan. Her er forhandleren - den lokale kontakt og formidler af after-sales service rimelig vigtig, da denne vil tage langt størstedelen af det arbejde på det område.
Men det finder de vel ud af med tiden.
Men det viser blot at det er en producent som tænker kortsigtet, da der som på alle andre produkter vil komme reklamationer og diverse andre after-sales opgaver som reservedele osv. Det kan blive en enorm opgave og et sådan setup til at håndtere det er ingen lille opgave - især hvis man tænker på verdensplan. Her er forhandleren - den lokale kontakt og formidler af after-sales service rimelig vigtig, da denne vil tage langt størstedelen af det arbejde på det område.
Men det finder de vel ud af med tiden.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
-
- Foxface
- Reactions:
- 13
Jerslev skrev:Morten1990 skrev:Der er nogle der er ved og ødelægge det for os andre, lidt lige som i børnehaven.
undskyld sidder blot og læser og vil meget gerne forsøge at forstå, hvad der snakkes om, og det er ikke altid lige let med den megen indforståede snak
Og udsagnene om lodninger m.m. r det noget du ved eller har undersøgt personligt??
Har ikke Zetlight så har ingen interesser - har Maxpect, og det er bestemt ikke et produkt, jeg er tilfreds med, og hvad er der så tilbage bpå markedet?
Andre produkter har efter indlæg herinde tilsyneladende store problemer med software, så hvad gør vi - vender tilbage til HQI???? og betaler prisen på strøm
Alex er tidligere bruger Apfolmer og (tidligere) ejer af ultra-led og i alt dette roderi er der nogen i Reeffarmers lejr og nogen i alex´s lejr, og hver gang der bliver sat en tråd op om dette, går der et par timer så sidder de alle sammen og sviner hinanden til, også skal hougaard igen igen skærer igennem og tror helt ærlig han har andet og give sig til....
Så min mening er at lade Alex og Troels selv løse denne konflikt også lade os andre nyde dette lækker forum og store hjælp os rookier kan benytte os af
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4700 Næstved
og kan vi SÅ få nogle rolls royce lamper på markedet med de nyeste led's, vildeste teknologi og sindsygeste output til ingen penge... eller noget...
ha en dejlig aften, kærlighed til alle....

Kender KUN 1 ting der er mere tidsspild end at snakke om Alex og Troels lige pt.. det er COOKIE CLICK.... og det, ja DET er tidsspild...
http://orteil.dashnet.org/cookieclicker/

Kender KUN 1 ting der er mere tidsspild end at snakke om Alex og Troels lige pt.. det er COOKIE CLICK.... og det, ja DET er tidsspild...

http://orteil.dashnet.org/cookieclicker/
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Det er jo grunden til reeffarmer ikke forhandler de omtalte lamper. På grund af nogle folks pms og ondt i numsen over det ene eller det andet. Lodningen og det andet ved jeg ikke noget om, så har heller ikke omtalt detJerslev skrev:Morten1990 skrev:Der er nogle der er ved og ødelægge det for os andre, lidt lige som i børnehaven.
Vh Morten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950
kodyl skrev:Bridgelux er ikke 1. klasse til at starte med. Og når man placerer dem i en lille multichip med hårtynde guldledninger der brænder af eller knækker nemt, så ryger de i hvert fald en klasse mere ned. Næsten de eneste leds på den lampe der overhovedet kan være cree er de royal blue.jesper/aarhus skrev:+ 1.Frankmich skrev:Har lige snakket med Troels. Og der er intet bøvl med reservedele eller garanti Troels gider bare ikke det bøvl der har været med Alex/zetlight og har valg at stoppe med at forhandle de lamper
Kodyl
Når det er sagt så ser zetlight lamperne ikke ud til at være dårlige. Der findes bare mange bedre(min egen mening) alternativer i samme prisklasse. Men hvis i er glade for jeres lamper så er det jo det der tæller og så er jeg da glade på jeres vegne
sorry Morten har først lige lært om den her citat teknik og klikkede på den forkerte
hvor ved du (Kodyl, det fra det med lodningerne?? har ikke som nævnt det omtalte mærke, så er principielt ligeglad, men har du faktuelle informationer, er det da fint at komme og dele dem med os, men, hvis...
Det må da kunne lade sig gøre at diskutere produkter og kvalitet uden at nogen skal føle sig fornærmet og uden at svine nogen til - hold jer til produktet
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Ingen problem, gav også bare svar på mit spørgsmål 

Vh Morten
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Saltvand siden?: 2002
- Geografisk sted: Vestsjælland
Kodyl aner sansynligvis ikke hvad han snakker om, så der er vidst ikke nogen grund til at be ham om at komme med nogen forklaring, da tråden så bare vil eksplodere i mudderkast og tuderi.
Tror bare hans udtalelse var lidt alla ligesom folk der kører Audi og fejlagtigt tror at Vw er en dårligere bil fordi den er billigere.?
Selv om de begge rent faktisk er ens med samme stumper osv. Blot med forskellige prisklasser og kunde kredse.
Tror bare hans udtalelse var lidt alla ligesom folk der kører Audi og fejlagtigt tror at Vw er en dårligere bil fordi den er billigere.?
Selv om de begge rent faktisk er ens med samme stumper osv. Blot med forskellige prisklasser og kunde kredse.
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
hold venligst tråden udenom konflikter mellem visse forhandlere/ tidligere forhandlere... Vi vil IKKE bruge mere tid på at rydde op omkring dette...
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
MoG skrev:Kan se hvad du mener ...
Det holdt sgu meget godt stik!

Morten