Gobiodon Okinawe
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
okay.. det stemmer jo ikke helt overens med så at putte et enkelt individ i en lille nano balje
Jeg må kigge videre..

RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
- Lars M
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 9560 Hadsund
- Saltvand siden?: 2001
Jeg vil stærkt anbefale den gule gobi Gobiodon okinawe. Jeg har haft dem gennem flere år. De er ikke så holdbare, så en levetid på 1-1½ år er nok hvad man skal regne med.
Det er en rigtigt herlig fisk, som sidder i sin koral og lurer på om noget kommer forbi. Ind i mellem svømmer den ud i det fri og vender så tilbage til sin koral.
Jeg har ikke oplevet at den tager polypper, tvært imod mener jeg at den er med til at holde korallen fir for alger og "snask". Min har ind i mellem nogle drabelige opgør med mine koralkrabber. Der sker dog aldrig andet at de får vist sig over for hinanden.
Desværre kan den være lidt svær at få igang. Min oplevelse er at enten så vil de eller også så går de til med det samme.
Men jeg vil ubetinget anbefale fisken, specielt i et nano med en stenkoral eller andet, hvor den ind imellem kan gemme sig.
Det er en rigtigt herlig fisk, som sidder i sin koral og lurer på om noget kommer forbi. Ind i mellem svømmer den ud i det fri og vender så tilbage til sin koral.
Jeg har ikke oplevet at den tager polypper, tvært imod mener jeg at den er med til at holde korallen fir for alger og "snask". Min har ind i mellem nogle drabelige opgør med mine koralkrabber. Der sker dog aldrig andet at de får vist sig over for hinanden.
Desværre kan den være lidt svær at få igang. Min oplevelse er at enten så vil de eller også så går de til med det samme.
Men jeg vil ubetinget anbefale fisken, specielt i et nano med en stenkoral eller andet, hvor den ind imellem kan gemme sig.
Mvh.
Lars Mogensen
Lars Mogensen
- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
- Kontakt:
Æv, jeg vil ellers også gerne have nogle små krabber.
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Hej Lars. Det synes jeg lyder rigtig godt, da det jo som udgangspunkt var den fisk jeg gerne ville have... Har også snart kigget på så mange fisk og synes at der er et eller andet der ikke passer ved dem alle sammen.. Tror også jeg bare vil prøve den jeg startede ud med.. Tak.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678