Jeg ville bruge en vinkelsliber med en tynd skære skive. Det syntes jeg er nemmest. Men med stiksav skal du nok lade den arbejde sig stille og roligt frem selv. Det var mit bud
jesper/aarhus skrev:Jeg vil have lavet et låg til min balje, for ar reducere vanddamp.
regner med 3 mm acryl.
Men hvordan skærer jeg dette bedst? Stiksav med klinge (hvilken slags), og er det "fuld fart frem" eller laaaangsom?
eller måske det slet ikke er en stiksav jeg skal bruge?
inputs?
Puha, uden at have lavet det helt store i det du nævner, vil jeg tro det nemt knækker/flækker(been there). men måske man med tryk fra 2 bjælker/træplader kan presse det sammen for oven og under så stykket der skal bruges ihvertfald ikke flækker. har du tjekket youtube for videoer?
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier
Stik sav med en meget fin klinge i, evt en metal klinge. Men det optimale er en over fræser med et skarpt jern i. I bund og grund så skal værktøjet bare være skarpt
Jeg tilslutter mig "få det skåret i byggemarkedet", selvom jeg har skåret, limet og bøjet en del akryl, vil jeg anbefale byggemarkedets store sav, af flere årsager: du får de reneste snit, 100% lige, og du betaler kun for hvad du skal bruge.
Derudover er det dem der løber risikoen for revner mv., sidst jeg fik skåret, smuttede en hel plade (122x244cm) for ham der styrer saven; KNÆK!, så var der to plader... Og han var ikke glad... Han fik selvfølgelig verbal støtte og opbakning fra mig, men det kostede selvsagt ikke mig en krone ekstra...
ChristianJS skrev:Jeg tilslutter mig "få det skåret i byggemarkedet", selvom jeg har skåret, limet og bøjet en del akryl, vil jeg anbefale byggemarkedets store sav, af flere årsager: du får de reneste snit, 100% lige, og du betaler kun for hvad du skal bruge.
Derudover er det dem der løber risikoen for revner mv., sidst jeg fik skåret, smuttede en hel plade (122x244cm) for ham der styrer saven; KNÆK!, så var der to plader... Og han var ikke glad... Han fik selvfølgelig verbal støtte og opbakning fra mig, men det kostede selvsagt ikke mig en krone ekstra...
Desværre gider min XL ikke skære.... Så nu må stiksaven i brug...... Kryds fingre
Bosh har lavet en "laminat" klinge som jeg syntes er fantastisk til akryl.
Pas på med at have for mange omdrejninger. Stiksavens handikap er at klingen kan smelte fast. Og så hold en jævn fart med maskinen, så den ikke kommer til at holde stille et sted.
Job done..... Og pederp har ret..... Desværre så jeg først posten, efter at have savet.
Et af mine snit, blev lidt flosset, fordi pladen smeltede sammen igen, bag savklingen.....
Men det er heldigvis ikke noget man kommer til at se.