Skummer hjælp
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 7430 Ikast
- Saltvand siden?: 2013
Skummer hjælp
Hej har startet et 54 l akvarie op med indvendig sump, og den skummer jeg har på stikker ca 18 cm over akvariet og er et par cm fra bunden, men synes ik skummet kommer op det stopper 5-7 cm fra koppen. Er slummeren for høj??
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 12
Re: Skummer hjælp
Det er en miniflotor
- Stig Jest
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3480 Fredensborg
- Saltvand siden?: 1991
Hej FisterFister2 skrev:Hej har startet et 54 l akvarie op med indvendig sump, og den skummer jeg har på stikker ca 18 cm over akvariet og er et par cm fra bunden, men synes ik skummet kommer op det stopper 5-7 cm fra koppen. Er slummeren for høj??
Din skummer er nok lidt for høj. Jeg har eksperimenteret en del med Miniflotor og jeg har faktisk haft den kørende hvor den stak ca. 23 cm. op over vandet. Dette kræver dog lidt modifikationer.
Det andet du kan gøre er at skære den over, så den ikke er så høj.
Her er et billede af min Miniflotor Som du kan se har jeg sat en 32 mm. PVC vinkel og 10 cm. rør på. Dette betyder at man kan sætte en større luftsten i. Dette er en klar fordel, da f.eks. Sander luftsten er for store til at komme ind i Miniflotoren.
Din anden mulighed er som sagt at skære den over. Skær 5-6 cm. af yderrøret og 3-4 cm af inderrøret, så burde den virke i dit akvarie.
Husk at bruge en god kraftig luftpumpe, gerne på 400 liter. Jeg bruger dog "kun" en Tetratec APS 300.
Mvh. Stig
[center]Link til tråden om mit Red Sea Max 130[/center]
[center]Link til tråden om min 250 liters Akrylcube[/center]
[center]Link til tråden om mit 288 liters akvarie[/center]
[center]Link til tråden om min 250 liters Akrylcube[/center]
[center]Link til tråden om mit 288 liters akvarie[/center]
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 12
Hvis jeg ikke vil skære i skummeren, kan i så anbefale en anden der passer??
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Du kommer nok lige til at fortælle os hvor mange centimeter der er at give af i den indvendige sumpFister2 skrev:Hvis jeg ikke vil skære i skummeren, kan i så anbefale en anden der passer??
Du kan tage et kig her, det er nok den største samling nano skummere jeg har set.
http://www.fish-street.com/nano_skimmer" onclick="window.open(this.href);return false;