Hannah tester
- Davidj
- Palet kirurg
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 5500 Middelfart
- Saltvand siden?: 2013
Hannah tester
HEJ SF
Som jeg kan forstå på flertallet herinde, så er det en Hannah Phosphate tester man skal bruge til at måle Po4. Men er det sådan en her?
http://www.ebay.com/itm/HANNA-HI-713-Ch ... 600wt_1172" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh David
Som jeg kan forstå på flertallet herinde, så er det en Hannah Phosphate tester man skal bruge til at måle Po4. Men er det sådan en her?
http://www.ebay.com/itm/HANNA-HI-713-Ch ... 600wt_1172" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh David
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Hannah tester
Jeps!
Men køb den her sammen med pulverne.
http://stores.ebay.de/ServoVendi/_i.htm ... =280968793" onclick="window.open(this.href);return false;
Det sendes fra Spanien, så der kommer ikke mere på end portoen.
Men køb den her sammen med pulverne.
http://stores.ebay.de/ServoVendi/_i.htm ... =280968793" onclick="window.open(this.href);return false;
Det sendes fra Spanien, så der kommer ikke mere på end portoen.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2012
Ja det er det. Men er ikke nødvendigt. Alger er = po4 så spar pengene og brug dem på fisk eller koraller.
Har haft ferskvand SÅ LAD DA VÆR. Er gået tilbage til saltvand det er jo stærkt vanedannende og smukt.
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2013
Michael87dk skrev:Ja det er det. Men er ikke nødvendigt. Alger er = po4 så spar pengene og brug dem på fisk eller koraller.
Egnig!! Der er ligeså mange der heller ikke tror på Hanna. Så drop testen brug øjnene..

1000 l fra den 6/1-2019
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Bob bob!Michael87dk skrev:Ja det er det. Men er ikke nødvendigt. Alger er = po4 så spar pengene og brug dem på fisk eller koraller.
Jeg har lidt po4 men ikke en eneste alge.
Så din tese holder ikke altid.
Og det er da godt at vide hvilken vej det gør med fosfaten.
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
+1Carsten skrev:Bob bob!Michael87dk skrev:Ja det er det. Men er ikke nødvendigt. Alger er = po4 så spar pengene og brug dem på fisk eller koraller.
Helt enig
Ikke at jeg tester for PO4 særlig tit. Men nu rart lige at tjekke op på det en gang imellem.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4293 Dianalund
- Saltvand siden?: 2009
Helt enig. Jeg stoler ikke på, at det tal testeren viser er den endegyldige værdi for mit fosfatniveau, så den enkelte måling er i mine øjne ligegyldig. Det er kontinuerlige målinger, som giver værdi, da man så kan følge opsving eller det modsatte i sin balje. Måske kan man så komme et algeproblem i forkøbetCarsten skrev:Bob bob!Michael87dk skrev:Ja det er det. Men er ikke nødvendigt. Alger er = po4 så spar pengene og brug dem på fisk eller koraller.

- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8660 Skanderborg
Man skal efter min mening have god tålmodighed med denne Hanna måler.
Man kan nemt komme til at bruge for lang tid på at opløse pulver og så slukker den. Og man starter forfra
Hvis man er for hurtig risikere man at det ikke bliver opløst eller at der danner sig små bobler. Så vil målingen blive alt for høj.
Man skal altså lige øve sig lidt og finde en god teknik som kan blande hurtigt uden at lave bobler.
Ved første øjekast virker den idiot sikker og nem at bruge, men det er den langt fra...
Man kan nemt komme til at bruge for lang tid på at opløse pulver og så slukker den. Og man starter forfra

Hvis man er for hurtig risikere man at det ikke bliver opløst eller at der danner sig små bobler. Så vil målingen blive alt for høj.
Man skal altså lige øve sig lidt og finde en god teknik som kan blande hurtigt uden at lave bobler.
Ved første øjekast virker den idiot sikker og nem at bruge, men det er den langt fra...
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
Brug begge glas.. Gør det ene klar med akvarievand og det andet med vand og pulver... Så er der ingen stress over at skulle nå det inden den slukker ..
Morten
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Den metode har jeg også brugt. Men det tal som kom frem var så vidt jeg husker højere, end hvis jeg blot brugte 1 glas. Hvorfor har jeg ikke nogen ide om. Og hvis det var metoden, så havde Hanna nok skrevet det sådan i brugsvejledningen.MoG skrev:Brug begge glas.. Gør det ene klar med akvarievand og det andet med vand og pulver... Så er der ingen stress over at skulle nå det inden den slukker ..
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Jeg kan bare ikke se hvad forskellen skulle være på det. 2 glas med det samme vand, hvor der hældes pulver i det ene..? Fremfor kun at bruge 1 ..
Morten
- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Der er jo uundgåeligt forskel på de to glas.
Så man får nok større usikkerhed ved at bruge 2.
Så man får nok større usikkerhed ved at bruge 2.
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Hvis begge glas er tørret af og skyllet i destilleret vand?? Og man ikke fedter glasset med fingrene ..? Hvordan skulle der være stor forskel ..?
Morten
- Benny
- Dragefisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Saltvand siden?: 2010
De ene glas med vand, skal bruges til at sætte et reference punkt , for at kunne lave en "præcis" måling, hvis man ikke gør det, kan man overhovedet ikke regne, med resultatet af målingen, men det kan man jo ikke alligevel 

Hilsen
Benny
Benny
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Aner det ikke, ud over at det var hvad jeg oplevede.MoG skrev:Hvis begge glas er tørret af og skyllet i destilleret vand?? Og man ikke fedter glasset med fingrene ..? Hvordan skulle der være stor forskel ..?
og det var ikke bare en enkelt test jeg lavede
- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Der skal jo ikke en stor forskel til for at give 100% afvigelse når man måler på en koncentration der er så lille som 0.02 mg / l er.
Prøv en gang at overvej hvor lidt 0.02 mg egentlig er
Prøv en gang at overvej hvor lidt 0.02 mg egentlig er

- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Jeg har nu også prøvet at måle 3 gange med 3 forskellige resultater. Det skal dog siges at de to sidste var meget ens . Jeg bruger den faktisk meget sjældent ... Så sjældent så de testbreve jeg har, er blevet for gamle!
Men det kunne da være jeg skulle have fat i nogle nye Breve og så lave test med hhv. 1 og 2 glas.
Men det kunne da være jeg skulle have fat i nogle nye Breve og så lave test med hhv. 1 og 2 glas.
Morten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Dette emne har jo været oppe tidligereMoG skrev:Jeg kan bare ikke se hvad forskellen skulle være på det. 2 glas med det samme vand, hvor der hældes pulver i det ene..? Fremfor kun at bruge 1 ..

Jeg selv bruger samme glas, og bruger stopuret på telefonen. Den starter jeg efter jeg har tilsat pulveret og starter med at blande.
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Saltvand siden?: 2002
- Geografisk sted: Vestsjælland
Bare pisse irriterende hvis man ik lige når at få sat glasset med pulver tilbage i testeren og trykke på knappen inden skidtet slukker.! Så er det forfra. 

- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Jeg bruger 736 versionen som er mere nøjagtig, dog kræver det man ganger resultatet med 3,066 og dividere med 1000 for at få tallet i ppm.
for at opnår bedst nøjagtig hed så anbefales det man bruger samme glas, da der kan være små afvigelser i glasset. Personligt jeg jeg intet problem med at nå at få det målt inden for tids rammen. Jeg ryster glasset i ca 30-40 sec så er det opløst, så aktivere jeg "nedtælderen" på måleren og får resultatet 3 minuter efter....
for at opnår bedst nøjagtig hed så anbefales det man bruger samme glas, da der kan være små afvigelser i glasset. Personligt jeg jeg intet problem med at nå at få det målt inden for tids rammen. Jeg ryster glasset i ca 30-40 sec så er det opløst, så aktivere jeg "nedtælderen" på måleren og får resultatet 3 minuter efter....
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Brug stopur. Du skal bruge to minutter til at blande, og der går tre minutter fra der står c.2 på displayet til den slukker.kanstrup skrev:Bare pisse irriterende hvis man ik lige når at få sat glasset med pulver tilbage i testeren og trykke på knappen inden skidtet slukker.! Så er det forfra.