VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

mærkelig censur på forummet

Forum for generel snak omkring saltvand.
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

mærkelig censur på forummet

Indlæg af Jerslev »

Helt ærligt - synes der er en uigennemsigtig form for censur på dette forum
Hougård har lige låst en meget uskyldig og sobert formuleret tråd om Reeffarmer, der lukker, og hvor er (også fra mig, er nogle meget neutrale meen dog også ikke helt uskyldige insinuationer -eller konspirationsteorier

Når man tænker på, hvad der var årsagen til denne Troels's beslutning, synes jeg, det er lidt dobbeltmoralskt ikke at måtte tilkendegive sin sympati. De tråde, der udløste reaktionen fra firmaets side , fatter jeg ikke, blev tilladt, for en sådan personlig tilsvining af hinanden ( og måske fra begge sider uden belæg eller noget som helst, fik lov at køre uantastet alt for lang tid- og bemærk venligst, at jeg ikke tager stilling eller retter beskyldninger mod nogen.

Er man pludselig blevet berøringsangst

blot for at sammenligne: På Saltvandssiden blev en tråd af mig slettet, for di jeg på anfordring anbefalede nogle akvarieforretninger og udtalte om een bestem, at jeg synets han var lidt dyr? det udløste en spærring???
her kan man nogle gange få liv til at svine hinanden til på det groveste, men andre sobre tråde bliver låst.

Kan du ikke lige publicere forummets etiske retningslinjer - for de bliver næsten dagligt overtrådt - men denne her lukker du vel også???

Fortsat god aften på trods af landskampresultatet :G
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: mærkelig censur på forummet

Indlæg af Ryom »

Beviser jo bare at der ER forskel på folk. Jeg tager heller ikke parti her. Aner faktisk ikke rigtig hvad fejden går ud på. Men man fornemmer da at der er nogen som ikke får en særlig fair behandling
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af Mikki »

Ryom skrev:Beviser jo bare at der ER forskel på folk. Jeg tager heller ikke parti her. Aner faktisk ikke rigtig hvad fejden går ud på. Men man fornemmer da at der er nogen som ikke får en særlig fair behandling
+ :GO
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Drenge,

Der sker jo meget mere i kulisserne end der vises på forum.
Jeg synes der blev gået langt over stregen fra mange sider idag - idag er for mig som bruger en trist dag på forum.

Jeg ønsker at bruge min tid på at hjælpe folk med N og P, alge og koralproblemer etc.
Det er årsagen til at jeg er på op til flere timer dagligt!

Personligt kan jeg dog sagtens forstå de fejder der foregår, men at sidde midt i denne mudderkastning er ikke god.

Jeg mener ikke der er tale om forkert censur - vil tværtom rose Hougaard for ikke at gøre mere drastiske tiltag, end vi har set ske. Idag har jeg set personlige angreb på SF ledelse - og selvom jeg forstår visse personers frustration over tidligere forhandlere og tvetydige regler for hvornår man skal have grøn skrift eller ej, så er jeg forarget over det personangreb der idag har været foretaget.

Vi er ikke et stort amerikansk forum, men vi afspejler den danske befolkning på godt og ondt.
Vi har vores uenigheder, hvilket er sundt - men idag er jeg en trist bruger af forum - slet ikke stolt over at være en del af "børnehaven"

Er jeg selv hellig - nej da, vi er alle mennesker - og har gode og dårlige dage, men der må være en grænse :y

Det må simpelthen være muligt at være uenige, uden at tage os almindelige brugere som Gidsler

Håber at alle får en god weekend - og som andre har skrevet før mig, så rens dog skummerkoppen, eller kram jeres søde kone.

Fra en person der elsker forum/hobbyen, og selvom disse tråde "kan" være underholdende, så mener jeg vi skal have hobbyen tilbage i førersædet.

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Indlæg af Chrissy62 »

+1 :GO
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

:GO +1
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Indlæg af Valentin »

I dag gik vi ihvertfald over stregen og undskylder mange gange, ikke at en undskyldning reder en, men selvom man føler sig tvunget op i et hjørne af nogle mennesker som fordrejer sandheden ( ikke Hougaard ) så er det svært at holde styr på tingene for Hougaard..

Eneste vi ønsker er fairhed mellem forhandlere og en grænse mellem privat salg / bytte, og hvornår man burde have grøn forhandler skrift..?

Jeg har prøvet på en dum måde at komme ud med mit budskab med hvad der sker i hobbyen, og hvad dette gør ved den også, men når jeg bliver presset, kommer det desvære ikke altid ud på den bedste måde fra min side af - og da nogle ting ikke har måttet nævnes her inde, så er det blevet til Troels 8 år, desvære ..

Øv vi nogle gange glemmer at det er fisk og koraller der er vores hobby - alting ville også være nemmere hvis vi alle havde flere kroner at gøre godt med, ens akvarie skulle jo helst være fyldt igår, og der røg den tålmodighed.. :beer:
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Indlæg af bima »

@peder Håber at alle får en god weekend - og som andre har skrevet før mig, så rens dog skummerkoppen, eller kram jeres søde kone.

Skummerkop renset "tjek" :GO
Kramme konen "arbejder på sagen" Men hun sparker mig sgu af!!!!! :angry:
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Hej Jerslev,

Der er godt nok sjældent der bliver slettet/lukke tråde her på boardet, derfor kan jeg da forstå at nogen råber "censur" - når det så endelig sker :)

I går var specielt, "Troels 8 år" opførte sig rigtigt dårligt og desværre valgte han en dag hvor jeg sad i møder det meste af tiden (og spillede koncert hele aftenen) - derfor var jeg reelt kun på "drypvis" og nogle tråde blev ordnet hurtigt, andre langsomt, lad være med at læse alt for meget ind i timing, jeg er kun et menneske der skal have en helt almindelig hverdag til at fungere.

Den her lå sjovt nok i min indbakke her til morgen:
http://jyllands-posten.dk/opinion/breve ... sekvenser/" onclick="window.open(this.href);return false;

De efterspurgte betingelser som alle brugere har accepteret for at være her, kan findes på: http://www.saltvandsforum.dk/ucp.php?mode=terms" onclick="window.open(this.href);return false;

Den grundlæggede regel er stadig: Ordet er frit, det er tonen ikke

Men det er da bestemt ikke dage som i går der driver lysten til at kaste tid efter forummet.
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 5690 Tommerup
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Morten1990 »

Dit link til jyllandsposten virker ikke Hougaard.:)
Bare info :)
Vh Morten
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Morten1990 skrev:Dit link til jyllandsposten virker ikke Hougaard.:)
Bare info :)
Fixet !
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

Det Ser ud Til den danske Skole ligger vaegten paa sociale kompetencer,her Nede i tyskland er det modersmaal og Matematik der Taeller
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Ryom »

Interessant - vi har lige flyttet vores datter på 8 år til en anden skole. Netop pga for meget uro. Og at hun altid skulle placeres mellem uromagerne..

Off topoc - sorry
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af PoulD »

@Hougaard: Jeg synes nu du fortjener stor cadeau for din tålmodighed og for at give os så lang snor som du gør. Imponerende at du kan styre forum uden en mindre hær af forumpoliti.

Kan også sagtens forstå hvis du ind imellem måtte have lyst til at kaste håndklædet. Forestiller mig du også bruger en forfærdelig masse tid i kulissen på konfliktmægling og lignende. Håber bare, at du trods alt oplever en overvægt af positive ting. Personlig har jeg i hvert fald jeg har en masse gode oplevelser blandt en masse rare mennesker i en generelt rar og sjov tone, her på forum. Tak for det.

Jeg tror iøvrigt heller ikke vi brugere har behov for et regelsæt på størrelse med Karnovs komplette samling for at vide hvor grænserne går. Tydeligvis har 99,9% af alle gutter og gutinder her på SF jo ingen problemer med at holde sig på den rigtige side. Og selv de få som med mellemrum træder ved siden af skaglerne, er vel heller ikke engang i tvivl.

@Henning: Ved ikke om du lagde mærke til det, men der blev sagt: tømme skummerkop ELLER kramme. Hvis du absolut vil begge dele vil det måske være taktisk smart, at forsøge i omvendt rækkefølge :wink: .

God weekend alle sammen
Poul
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
kanstrup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2002
Geografisk sted: Vestsjælland

Indlæg af kanstrup »

PoulD skrev:@Hougaard: Jeg synes nu du fortjener stor cadeau for din tålmodighed og for at give os så lang snor som du gør. Imponerende at du kan styre forum uden en mindre hær af forumpoliti.

Kan også sagtens forstå hvis du ind imellem måtte have lyst til at kaste håndklædet. Forestiller mig du også bruger en forfærdelig masse tid i kulissen på konfliktmægling og lignende. Håber bare, at du trods alt oplever en overvægt af positive ting. Personlig har jeg i hvert fald jeg har en masse gode oplevelser blandt en masse rare mennesker i en generelt rar og sjov tone, her på forum. Tak for det.

Jeg tror iøvrigt heller ikke vi brugere har behov for et regelsæt på størrelse med Karnovs komplette samling for at vide hvor grænserne går. Tydeligvis har 99,9% af alle gutter og gutinder her på SF jo ingen problemer med at holde sig på den rigtige side. Og selv de få som med mellemrum træder ved siden af skaglerne, er vel heller ikke engang i tvivl.

@Henning: Ved ikke om du lagde mærke til det, men der blev sagt: tømme skummerkop ELLER kramme. Hvis du absolut vil begge dele vil det måske være taktisk smart, at forsøge i omvendt rækkefølge :wink: .

God weekend alle sammen
Poul
Jeg syntes det er noget mærkeligt noget, at Hougaard skal blande sig i hvad der må siges og hvad der ikke må siges. Kan forstå hvis man skal snakke pænt når man befinder sig i folks hjem. Men ligefrem at blande sig i hvad folk skriver forstår jeg sgu ikke? Og jeg forstår slet ikke at han gider bruge sin tid på alt det fnidder, der har været det sidste stykke tid. Og når han sletter indlæg, så svarer det jo bare til at man fejer lortet ind under gulvtæppet, og så lader man som om at nu er der gjort rent.
Men i må ha en rigtig go weekend alle sammen. Og så krydser vi fingre for at Hougaard ik skal spilde hans på at slette folks sure opstød. :-)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

[quote="Kanstrup]
Jeg syntes det er noget mærkeligt noget, at Hougaard skal blande sig i hvad der må siges og hvad der ikke må siges. [/quote]

Erik har som ejer af forummet, et ansvar for hvad der skrives på forummet.
Alt det person fnidder, der har været og som er os andre mere eller mindre ligegyldigt bør tages over PB.
Nogle gange synes jeg at Erik ikke er hård nok når nogle kommer op og toppes herinde. Og at der burde have været sat ind tidligere.
Henrikorg1
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
12
Postnummer: 7500 Holstebro

Indlæg af Henrikorg1 »

Hvorfor er der ikke nogen som censurer de forhandlere ud af landet som forsørger at smadre hinanden og hinandens eksistensgrundlag ?
Jeg er ny herinde og ny med saltvand men finder det dybt foruroligende at saltvandsforhandlerne i dk er dikteret af en flok gamle tandløse kæl....... hvis højeste ambitionsniveau er at prøve og smadre hobbyen med deres forhøjede østrogen niveau som ikke engang høre hjemme i en hækleforening,jeg er seriøs ked af Troels stopper jeg har virkelig opfattelsen af han tager disse ture med omtanke på han medakvarister så endnu flere kunne få råd til at prøve denne dejlige hobby en visse andre forhandlere ligger op til,han er måske ikke perfekt men hvem fanden er det ?
Til de forhandlere som har ydet en indsats for at jorde reeffarmeren kan jeg kun sige at jeg håber der kommer en med højhælede sko og træder på de kønsdele i ikke har,føj for helvede i opfører jer være en politikere.
Frys min bruger blok min ip for den kan jeg ændre hurtigere en i kan blokke dem for dette indlæg.
Fortsat god weekend til resten af jer vidunderlige brugere herinde som prøver at gøre forummet beboeligt påtrods af diverse forhandlere som prøver at ødelægge hobbyen.
Opdateringer til min 4000 liter kan i fremtiden læses på monsterfishkeepers for mit østrogen niveau er for lavt til at jeg kan opholde mig herinde.
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12
Postnummer: 5250 Odense SV
Geografisk sted: Odense SV

Indlæg af siqu »

Henrikorg1 skrev:Hvorfor er der ikke nogen som censurer de forhandlere ud af landet som forsørger at smadre hinanden og hinandens eksistensgrundlag ?
Jeg er ny herinde og ny med saltvand men finder det dybt foruroligende at saltvandsforhandlerne i dk er dikteret af en flok gamle tandløse kæl....... hvis højeste ambitionsniveau er at prøve og smadre hobbyen med deres forhøjede østrogen niveau som ikke engang høre hjemme i en hækleforening,jeg er seriøs ked af Troels stopper jeg har virkelig opfattelsen af han tager disse ture med omtanke på han medakvarister så endnu flere kunne få råd til at prøve denne dejlige hobby en visse andre forhandlere ligger op til,han er måske ikke perfekt men hvem fanden er det ?
Til de forhandlere som har ydet en indsats for at jorde reeffarmeren kan jeg kun sige at jeg håber der kommer en med højhælede sko og træder på de kønsdele i ikke har,føj for helvede i opfører jer være en politikere.
Frys min bruger blok min ip for den kan jeg ændre hurtigere en i kan blokke dem for dette indlæg.
Fortsat god weekend til resten af jer vidunderlige brugere herinde som prøver at gøre forummet beboeligt påtrods af diverse forhandlere som prøver at ødelægge hobbyen.
Opdateringer til min 4000 liter kan i fremtiden læses på monsterfishkeepers for mit østrogen niveau er for lavt til at jeg kan opholde mig herinde.
+100000 :GO :GO :beer: :beer:
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Ryom »

Spot on - godt skrevet
kanstrup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17

Indlæg af kanstrup »

Carsten skrev:[quote="Kanstrup]
Jeg syntes det er noget mærkeligt noget, at Hougaard skal blande sig i hvad der må siges og hvad der ikke må siges.
Erik har som ejer af forummet, et ansvar for hvad der skrives på forummet.
Alt det person fnidder, der har været og som er os andre mere eller mindre ligegyldigt bør tages over PB.
Nogle gange synes jeg at Erik ikke er hård nok når nogle kommer op og toppes herinde. Og at der burde have været sat ind tidligere.[/quote][/quote][/quote][/quote]

Hougaard han vil da ALDRIG nogensinde kunne være eller holdes ansvarlig for hvad der skrives i et åbent forum.
1 så ville det ikke længere være et åbent forum
2 så ville det kræve at han på en eller anden måde godkender og "aktivere" de indlæg folk skriver.

Jeg syntes selv det er latterligt meget af alt det der har været skrevet i de forskellige tråde hvor Hougaard har blandet sig, ingen tvivl der. Underholdende men latterligt.
Men det øjeblik vi logger ind her på forum. Er vores danske frihed så ændret til at følge den diktatur styrende model man kender fra Kina, Nord Korea, Afganistan, Irak osv? Og så må man kun skrive det som Hougaard personligt syntes er ok?

Igen! Vil lige understrege (uden streger) at jeg syntes der har været meget latterligt fnidder herinde.

Havde det været mit forum, så gad jeg da ikke bestemme/bruge tid på hvad folk selv syntes de skal skrive. Og hvis han endelig skal gøre noget. Så burde han give "uro stiftere" en Pb hvor han siger : hertil og ikke længere.
Og hvis det fortsætter, jamen så må brugeren ha en time out eller lign? Uanset hvor meget eller lidt kontanter de betaler ham.! Ved ik om det ville være en ide? Men tænker bare at hvis man vil være en diktator, så må man jo gøre som en diktator (en flink diktator! :-) hehe) og fjerne problemerne istedet for at prøve og sløre dem.?
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Indlæg af Jerslev »

Hougaard skrev:Hej Jerslev,

Der er godt nok sjældent der bliver slettet/lukke tråde her på boardet, derfor kan jeg da forstå at nogen råber "censur" - når det så endelig sker :)

I går var specielt, "Troels 8 år" opførte sig rigtigt dårligt og desværre valgte han en dag hvor jeg sad i møder det meste af tiden (og spillede koncert hele aftenen) - derfor var jeg reelt kun på "drypvis" og nogle tråde blev ordnet hurtigt, andre langsomt, lad være med at læse alt for meget ind i timing, jeg er kun et menneske der skal have en helt almindelig hverdag til at fungere.

http://jyllands-posten.dk/opinion/breve ... sekvenser/" onclick="window.open(this.href);return false;

De efterspurgte betingelser som alle brugere har accepteret for at være her, kan findes på: http://www.saltvandsforum.dk/ucp.php?mode=terms" onclick="window.open(this.href);return false;

Men det er da bestemt ikke dage som i går der driver lysten til at kaste tid efter forummet.

hej Hougaard: Dit svar var præcist, som jeg forventede (og dette skal ikke forstås som en kritik - snarere tværtimod) beundringsværdigt hvad du gør og må finde dig i - men læser af din besked, at den/de omtale tråde iifølge dine normer også burde have været låst tidligere. Hvis dit indlæg er korrekt, hvorfor låser du så den anden tråd, som jeg deltog i . (skal dog siges, at jeg ikke så de sidste indlæg, men mit eget var da fordrageligt og nuanceret.)
Ellers kan jeg kun bakke op om de indlæg, der kritiserer den tone, der har været mellem forhandlerne, og jeg har da også prøvet via andre tråde at få saglighed og fagligt fokus tilbage igen.
Jeg er ikke inde i alle de bagvedliggende årsager til fnidderet, og vil heller ikke gå ind og vurdere skyld og ansvar - dertil er jeg for lidt inde i al "insider" baggrunden, men resultatet af trådene er ødelæggende for den jydske del af hobbyen, og det er eddermageme træls. Og der kunne forummet/du måske have gjort mere - men det ved jeg jo ikke noget om - lagde blot mærke til et indlæg om, at du (måske) også bruger tid på at gyde olie på e oprørte vande)

Reelt står vi i nu det jydske og især os i det midt og vestjydske samt nordjyderne sikkert også, nu uden en seriøs forhandler der kan skaffe de især levende ting, vi efterspørger, ( der er selvfølgelig Horsens og Skanderborg men gør de ikke mest i koralelr?)og jeg kan ikke, for at gentage mig selv, undlade at tænke lidt konspirationsteori, akkurat som nogle gør det om det famøse skattebrev: Hvem har gavn af den nuværende situation?

Måske har Reeffarmer begået nogle taktiske brølere, men det har hans såkaldte konkurrenter så sandelig også. Det ville være en sand triumf for forummet og for hobbyen herovre, hvis nogen/nogle kunne lade fortid være glemt og give Reeffarmer en ny og frisk start.

Så derfor skal min opfordring til ALLE, der vil noget med hobbyen, GLEMME FORTIDENS SYNDER OG GIVE REEFFARMER MULIGHED FOR AT KUNNE GENOPTAGE SIN FORRETNING - det kunne være fedt med et nyt kagemøde i Silkeborg
For konsekvenserne af hans beslutning er for mig at se uoverskuelige for vores hobby herovre - dem på hovedøen kan være ligeglade -der er jo forhandlere nok, men sådan er det ikke her.

God ferie nu drager jeg i morgen til Bremen og smutter lige ind omkring Mrutzek undervejs for at se hans forretning

venlig hilsen - og som Reeffaremer udtrykker det: Vær nu gode ved hinanden
jerslev

hvis du har tænkt dig at svare, kan du, for at undgå mere useriøs ballade, svare mig via pb
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
nielsk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af nielsk »

Jeg kan kun anbefale at besøge Michael Mruzteks butik i Bremen! Den tur har jeg også gjort, for at hilse på manden som har serviceret mig 100% fantastisk de sidste 7 år.
Senest rettet af nielsk søn 13. okt 2013 08:45, rettet i alt 1 gang.
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Frankmich
Foxface
Foxface
Reactions:
11
Postnummer: 5580 Nørre Aaby

Indlæg af Frankmich »

Jerslev skrev:
Hougaard skrev:Hej Jerslev,

hej Hougaard: Dit svar var præcist, som jeg forventede (og dette skal ikke forstås som en kritik - snarere tværtimod) beundringsværdigt hvad du gør og må finde dig i - men læser af din besked, at den/de omtale tråde iifølge dine normer også burde have været låst tidligere. Hvis dit indlæg er korrekt, hvorfor låser du så den anden tråd, som jeg deltog i . (skal dog siges, at jeg ikke så de sidste indlæg, men mit eget var da fordrageligt og nuanceret.)
Ellers kan jeg kun bakke op om de indlæg, der kritiserer den tone, der har været mellem forhandlerne, og jeg har da også prøvet via andre tråde at få saglighed og fagligt fokus tilbage igen.
Jeg er ikke inde i alle de bagvedliggende årsager til fnidderet, og vil heller ikke gå ind og vurdere skyld og ansvar - dertil er jeg for lidt inde i al "insider" baggrunden, men resultatet af trådene er ødelæggende for den jydske del af hobbyen, og det er eddermageme træls. Og der kunne forummet/du måske have gjort mere - men det ved jeg jo ikke noget om - lagde blot mærke til et indlæg om, at du (måske) også bruger tid på at gyde olie på e oprørte vande)

Reelt står vi i nu det jydske og især os i det midt og vestjydske samt nordjyderne sikkert også, nu uden en seriøs forhandler der kan skaffe de især levende ting, vi efterspørger, ( der er selvfølgelig Horsens og Skanderborg men gør de ikke mest i koralelr?)og jeg kan ikke, for at gentage mig selv, undlade at tænke lidt konspirationsteori, akkurat som nogle gør det om det famøse skattebrev: Hvem har gavn af den nuværende situation?

Måske har Reeffarmer begået nogle taktiske brølere, men det har hans såkaldte konkurrenter så sandelig også. Det ville være en sand triumf for forummet og for hobbyen herovre, hvis nogen/nogle kunne lade fortid være glemt og give Reeffarmer en ny og frisk start.

Så derfor skal min opfordring til ALLE, der vil noget med hobbyen, GLEMME FORTIDENS SYNDER OG GIVE REEFFARMER MULIGHED FOR AT KUNNE GENOPTAGE SIN FORRETNING - det kunne være fedt med et nyt kagemøde i Silkeborg
For konsekvenserne af hans beslutning er for mig at se uoverskuelige for vores hobby herovre - dem på hovedøen kan være ligeglade -der er jo forhandlere nok, men sådan er det ikke her.

God ferie nu drager jeg i morgen til Bremen og smutter lige ind omkring Mrutzek undervejs for at se hans forretning

venlig hilsen - og som Reeffaremer udtrykker det: Vær nu gode ved hinanden
jerslev

hvis du har tænkt dig at svare, kan du, for at undgå mere useriøs ballade, svare mig via pb

:W godt skrevet
Billede
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg

Indlæg af Kasper j. »

Nu fik jeg ikke lige fulgt med i Salt-Water Wars episode 5, da jeg ikke var hjemme fredag og lørdag, men det kunne være en fordel for forummet hvis hougaard eller en anden kort forklarede hvilke kampe, og mellem hvem, der har kørt herinde. Det er jo ikke det hele man får læst fordi der i trådene kommer så meget mudderkast at hougaard må slette dem. Men man kan måske undgå at nogle fremadrettet ikke kommet til at puste til ilden ved et uheld ved et skrive en lidt sjov kommentar, og måske derved kommer til at sætte en kædereaktion i gang som får hele forummet til at koge over.

Personligt har jeg mødt Troels og Lotte en gang herovre på Sjælland for cirka 2 år siden, hvor jeg købte nogle frags. Og jeg synes at Troels var super flink og en jeg gerne ville handle med hvis jeg engang flyttede tilbage til Jylland.

At han lige pludselig stoppede kom som et chok, efter de få ting jeg har læst herinde. Men der er nok en del som jeg ikke har set.
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

Synes egentlig episoden fra Star Wars burde hedde "Revenge of the Clones"

Enkelte ville endda putte et "V" ind i sidste ord i titlen :K :K :K
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
kanstrup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17

Indlæg af kanstrup »

pederrevnørd skrev:Synes egentlig episoden fra Star Wars burde hedde "Revenge of the Clones"

Går ud fra at du mener w? Hehe :T
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

kanstrup skrev:
pederrevnørd skrev:Synes egentlig episoden fra Star Wars burde hedde "Revenge of the Clones"

Går ud fra at du mener w? Hehe :T
Jepper :biggrin:
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg

Indlæg af Kasper j. »

Ja det er vel stadig krigen mellem klonerne der raser. Så det burde nok hedde episode 3 :-)

Men hvem er i krig med hvem ?
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard

Indlæg af MoG »

Kasper j. skrev:Ja det er vel stadig krigen mellem klonerne der raser. Så det burde nok hedde episode 3 :-)

Men hvem er i krig med hvem ?
Forstår godt at du mener et overblik over "denne krig" ville være rart.. Altså hvem der bekriger hvem.....
MEN, jeg vil nok sige at det vil være at puste til ilden... :wink:

Du kan stadig finde en del via søgefunk. Så det er på med læsebrillerne..
Morten
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
21
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Tvivler på nogen har overblik over "postyret", der blevet peget og beskyldt fra både højre og venstre- og jævnligt har både administrator og moderatorer befundet sig som gidsler mellem parterne, hvor det forlanges at der træffes afgørelse om hvem der er skurkene... Hvilket vi jo hverken skal eller kan, men der må jo, når vi befinder os på dette plan, køres igennem med grønthøsteren, for at stoppe postyret og beskyldningerne- og dette kan ses som at der tages parti alt efter med hvilke øjne der ser på det... Men det er en umulig og meget utaknemmelig opgave at dæmpe bølgerne og skabe lidt ro, så flertallet kan holde ud at være her... Uden at enkelte føler sig trådt på...

Lad os nu nyde freden og håbe at forumet fremover kan fungerer som det er tænkt: et samlingssted for videns og erfaringsdeling om saltvandshobbyen:)
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"