Hougaard skrev:Hej Jerslev,
Der er godt nok sjældent der bliver slettet/lukke tråde her på boardet, derfor kan jeg da forstå at nogen råber "censur" - når det så endelig sker
I går var specielt, "Troels 8 år" opførte sig rigtigt dårligt og desværre valgte han en dag hvor jeg sad i møder det meste af tiden (og spillede koncert hele aftenen) - derfor var jeg reelt kun på "drypvis" og nogle tråde blev ordnet hurtigt, andre langsomt, lad være med at læse alt for meget ind i timing, jeg er kun et menneske der skal have en helt almindelig hverdag til at fungere.
Den her lå sjovt nok i min indbakke her til morgen:
http://jyllands-posten.dk/opinion/breve ... sekvenser/" onclick="window.open(this.href);return false;
De efterspurgte betingelser som alle brugere har accepteret for at være her, kan findes på:
http://www.saltvandsforum.dk/ucp.php?mode=terms" onclick="window.open(this.href);return false;
Den grundlæggede regel er stadig:
Ordet er frit, det er tonen ikke
Men det er da bestemt ikke dage som i går der driver lysten til at kaste tid efter forummet.
hej Hougaard: Dit svar var præcist, som jeg forventede (og dette skal ikke forstås som en kritik - snarere tværtimod) beundringsværdigt hvad du gør og må finde dig i - men læser af din besked, at den/de omtale tråde iifølge dine normer også burde have været låst tidligere. Hvis dit indlæg er korrekt, hvorfor låser du så den anden tråd, som jeg deltog i . (skal dog siges, at jeg ikke så de sidste indlæg, men mit eget var da fordrageligt og nuanceret.)
Ellers kan jeg kun bakke op om de indlæg, der kritiserer den tone, der har været mellem forhandlerne, og jeg har da også prøvet via andre tråde at få saglighed og fagligt fokus tilbage igen.
Jeg er ikke inde i alle de bagvedliggende årsager til fnidderet, og vil heller ikke gå ind og vurdere skyld og ansvar - dertil er jeg for lidt inde i al "insider" baggrunden, men resultatet af trådene er ødelæggende for den jydske del af hobbyen, og det er eddermageme træls. Og der kunne forummet/du måske have gjort mere - men det ved jeg jo ikke noget om - lagde blot mærke til et indlæg om, at du (måske) også bruger tid på at gyde olie på e oprørte vande)
Reelt står vi i nu det jydske og især os i det midt og vestjydske samt nordjyderne sikkert også, nu uden en seriøs forhandler der kan skaffe de især levende ting, vi efterspørger, ( der er selvfølgelig Horsens og Skanderborg men gør de ikke mest i koralelr?)og jeg kan ikke, for at gentage mig selv, undlade at tænke lidt konspirationsteori, akkurat som nogle gør det om det famøse skattebrev: Hvem har gavn af den nuværende situation?
Måske har Reeffarmer begået nogle taktiske brølere, men det har hans såkaldte konkurrenter så sandelig også. Det ville være en sand triumf for forummet og for hobbyen herovre, hvis nogen/nogle kunne lade fortid være glemt og give Reeffarmer en ny og frisk start.
Så derfor skal min opfordring til ALLE, der vil noget med hobbyen, GLEMME FORTIDENS SYNDER OG GIVE REEFFARMER MULIGHED FOR AT KUNNE GENOPTAGE SIN FORRETNING - det kunne være fedt med et nyt kagemøde i Silkeborg
For konsekvenserne af hans beslutning er for mig at se uoverskuelige for vores hobby herovre - dem på hovedøen kan være ligeglade -der er jo forhandlere nok, men sådan er det ikke her.
God ferie nu drager jeg i morgen til Bremen og smutter lige ind omkring Mrutzek undervejs for at se hans forretning
venlig hilsen - og som Reeffaremer udtrykker det: Vær nu gode ved hinanden
jerslev
hvis du har tænkt dig at svare, kan du, for at undgå mere useriøs ballade, svare mig via pb