Krav til lette koraller
-
- Copepod
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2000 Frederiksberg
- Saltvand siden?: 2009
Krav til lette koraller
Hej alle på siden,
Jeg har i flere år haft saltvandsakvarium, men aldrig turde springe ud i koral verden.
Men nu er det nu! Jeg vil derfor hører hvad kravet er til at have lette koraller såsom Zoa's eller Florida's
Mit akvarie er på 200L med 4x24watts T5
Da jeg blander mit saltvand med alm. hanevand lægger mit nitrat-niveau særdeles højt. Er/bliver dette et problem?
Jeg har i flere år haft saltvandsakvarium, men aldrig turde springe ud i koral verden.
Men nu er det nu! Jeg vil derfor hører hvad kravet er til at have lette koraller såsom Zoa's eller Florida's
Mit akvarie er på 200L med 4x24watts T5
Da jeg blander mit saltvand med alm. hanevand lægger mit nitrat-niveau særdeles højt. Er/bliver dette et problem?
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4682 Tureby
- Saltvand siden?: 2006
Re: Krav til lette koraller
Hvad er "særdeles højt"?
Flere typer blødkoraller tåler / elsker nitrat, men selv disse har en smertegrænse..
Flere typer blødkoraller tåler / elsker nitrat, men selv disse har en smertegrænse..
Der findes ikke "LS" og "DSB"
Dog findes "Levende Sten" og "Deep Sand Bed"
Dog findes "Levende Sten" og "Deep Sand Bed"
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Jeg startede ud med hanevand ... Og jeg fortrød det voldsomt! Skyhøj Kh blandt andet... Du skal ikke dræbe mange koraller, før end at det kunne betale sig at have købt et osmoseanlæg...
Morten
-
- Copepod
- Reactions:
- 11
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Jeg kørte i rigtig mange år med hanevand og det gik egentlig meget godt. Men et er at de overlever, noget andet er, at få dem til at trives og vokse.
Da jeg på et tidspunkt ville have nogle af de koraller, som man ser på billederne af alle de flotte rev rundt omkring, skiftede jeg til RO vand.
De koraller skal altså have ordentligt vand for at kunne trives og få de flotte farver.
Og selv de lette koraller trives bedre, hvis vandet er rent, dvs er RO vand.
Erik
Da jeg på et tidspunkt ville have nogle af de koraller, som man ser på billederne af alle de flotte rev rundt omkring, skiftede jeg til RO vand.
De koraller skal altså have ordentligt vand for at kunne trives og få de flotte farver.
Og selv de lette koraller trives bedre, hvis vandet er rent, dvs er RO vand.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Copepod
- Reactions:
- 11
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Ja, det er nok sådan 5-10 gang for højt.Saltetvand skrev:Hej igen,
Tak for jeres svar. Jeg har ikke planer om at have sps eller lps, men derimod kun zoa's og måske Florida.
Men er en nitrat på 50ppm for meget for korallerne?
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Jeg købte for godt 1½ år siden en Boyu med lidt fisk og lidt koraller, hvor nitrat efter flytningen lå >100. Jeg bragte nitraten langsomt ned over flere måneder. Jeg havde heller ikke noget RO anlæg de første måneder. Jeg tilførte endda en hel del flere koraller, og der var kun et par stykker som ikke klarede det.
Men, et lille RO anlæg koster jo ikke mere end 1 koral, så de penge er da godt givet ud
De 50 du måler, er det på friskblandet vand, eller er det vandet i dit akvarie?
Men, et lille RO anlæg koster jo ikke mere end 1 koral, så de penge er da godt givet ud
De 50 du måler, er det på friskblandet vand, eller er det vandet i dit akvarie?
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;