LPS Polyp bailout..
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4682 Tureby
- Saltvand siden?: 2006
LPS Polyp bailout..
Jeg har for første gang selv oplevet en polyp bailout på en hammerkoral..
Hovederne har jeg stadig liggende i en skål med groft koralgrus, men hvordan står de til med overlevelses chancer? De står ganske pænt, men skulle jo gerne bruge et skelet igen - ved nogle om de selv med tiden evt begynder at vokse sig et nyt, eller om de blot er doomed?
Hovederne har jeg stadig liggende i en skål med groft koralgrus, men hvordan står de til med overlevelses chancer? De står ganske pænt, men skulle jo gerne bruge et skelet igen - ved nogle om de selv med tiden evt begynder at vokse sig et nyt, eller om de blot er doomed?
Der findes ikke "LS" og "DSB"
Dog findes "Levende Sten" og "Deep Sand Bed"
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: LPS Polyp bailout..
I teorien skulle de kunne danne et nyt skelet, men praksis er noget andet.EliteEdge skrev:Jeg har for første gang selv oplevet en polyp bailout på en hammerkoral..
Langt de fleste går til.
Men så bør du kigge efter grunden til et bail out
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
Korallen kommer fra et akvarie der har været forsømt med pasning i længere tid, så det var allerede startet godt på forhånd.
Den er i markant bedring hos mig - Det er 2 hoveder af 9 der desværre har sluppet - De hang også kun i en rimelig tynd tråd allerede da jeg satte dem i vandet. Prøver at se hvad der sker, for nu får de bare lov at blive liggende i skålen. Dør de, så dør de, kommer de i bedring er det jo bare verdensklasse
Den er i markant bedring hos mig - Det er 2 hoveder af 9 der desværre har sluppet - De hang også kun i en rimelig tynd tråd allerede da jeg satte dem i vandet. Prøver at se hvad der sker, for nu får de bare lov at blive liggende i skålen. Dør de, så dør de, kommer de i bedring er det jo bare verdensklasse

- toni
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2010
Vores hammerkoraller smider nogle hoveder i ny og næ. Det virker som de deler sig for at få bedre plads på stilken da det er store koraller. Men de som er smidt, limer jeg på en fragments sten, hvor de fortsætter med at vokse. Det går meget langsomt i at danne et nyt skellet. Så længe leve tålmodigheden 

Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
Får de bare en klat sekundlim?
- toni
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 13
Jeg har brugt 2 komponent reefbond
Tør ikke bruge sekundlim, selv om flere siger det er uskadeligt..

Tør ikke bruge sekundlim, selv om flere siger det er uskadeligt..
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;

- hellfish
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Odense c
Hvis det kun er kødet, altså polyppen der er røget af hvordan fanden sætter du det så fast med epoxy?
- toni
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 13
I know!!! Troede heller ikke det kunne lade sig gøre, men det kan det. Pakker den lige så forsigtig ind rundt basen. Sørger for at gøre det så nænsomt som muligt og holder korallen så meget under vand som mulig, så den ikke slipper vandet ud af polyperne. Det gør nemlig endnu sværere når den ligner en tømt snotklat.
Den er lidt nedtrykt i nogle dage, da du må pakker en del af den ind i klæber, men de kommer sig ret hurtigt igen
Den er lidt nedtrykt i nogle dage, da du må pakker en del af den ind i klæber, men de kommer sig ret hurtigt igen

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
Det lyder sgu ikke som noget jeg har finesse til..
Jeg giver en klat sekundlim idag og ser om ikke de vil være med til det.. Ellers må de ryge i skummeren
Jeg giver en klat sekundlim idag og ser om ikke de vil være med til det.. Ellers må de ryge i skummeren