for et halvt år siden realiseret jeg min mangeårige drøm om at starte saltvandsakvarie op.. dette har jeg absolut ikke fortrudt, man bliver jo bit af skittet

føler selv jeg er ved at have styr på hvor de mest basale (no2, no3, po4, kh, ca, mg) værdier skal ligge, men meget mere ved jeg så heller ikke om dem.
her er hvad jeg ved/tror jeg ved: (ret mig endelig hvis jeg er gal på den)
- no2 og po4 er værdier der helst ikke skal være noget af. po4 kan man godt have det uden at kunne måle det hvis det er bundet i de alger man evt. har, det kommer af overfodring, og/eller dårlig cirkulation
- no3 er en næring der skal være lidt af til korallerne men ikke for meget. men hvor meget?
- kh skal ligge mellem 9-10? kan dræbe alt hvis den bliver for høj
- mg. skal ligge mellem 1350 og 1450?
- ca skal ligge mellem 430 og 450
jeg ved intet om pH, silicat, calium, og hvis der skulle være mere..?
mine værdier (det jeg måler):
no2: 0,01
no3: 1,0 med salifert og 0,75 med red sea
po4: måler jeg ikke da jeg ikke kan finde ud af hvad man kan stole på, der er mange holdninger til dette. men har alger så har lidt men er begyndt med rova for ca. 3 uger siden
ca: 410
mg: 1530
kh: 9,3
silicate: 0
calium: 450
egne kommentar til mine værdier: no2. måler jeg ikke normalt men i dag var der sku lidt i. er det overfodring?. no3 har været helt i nul men er begynd at tilsætte ''Pohl's Xtra colour enhancement for hard corels''. ca er lav, mit forbrug er steget fra ca. 60 ml. i døgnet til omkring 200 ml. i døgnet på en uge, det samme gjorde min kh. for 1 mrd. siden.. er det normalt? min mg har alid været høj (1490-1550) har aldrig tilsat noget.
problemer i baljen: alt trives bortset fra alle mine sps bortset fra et par stykker.
når det blev en lang tråd men fyr endelig løs men god viden så suger jeg og andre som måske ligger inde med samme spørgsmål.

Mvh: Esben