For/Imod Balling vs Kalkreaktor ?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: For/Imod Balling vs Kalkreaktor ?

Indlæg af crazy seahorse »

PoulD skrev:
crazy seahorse skrev:
AndersBoerglum skrev:Så fik jeg skiftet til en grovere ARM ;) og fik sat min controller på.

Den er sat til 6.34. Den tænder for CO2 ved 6,37 og slukker ved 6,31. Men det er vel normalt nok?
Jeps.
Det er det der vist kaldes hysteresen (korrigér mig hvis det er forkert forstået), Din er så på 0,3 og det er fint nok.
Min er vist på 0,4. . . . .
Erik
Som et mine idoler, Holberg, sagde: "Et er et Søe-Kort at forstaae, Et andet, Skib at føre".
Du får 12 for den teorestiske forståelse :GO Desværre er den umidelbart følgende praktiske udregning til -3 :BA :T :T
Århh, visse vasse. Hvad betyder et nul mellem venner :oops: :KP

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Indlæg af AndersBoerglum »

Haha PoulD er altid vågen :)
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

jeg har lige läst hele Traaden da jeg overvejer en kalkreaktor
Noget jeg studset over er det andersboerglum skriver i starten af Traaden,Mystisk koral död efter 4-5aar ved Brug af Calcium chloride Men der findes Ligevel Eksempler paa dette med KR.
Det eneste jeg Ikke kan Li er de CO2 flasker
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Indlæg af dyne »

ole kekkonen skrev:jeg har lige läst hele Traaden da jeg overvejer en kalkreaktor
Noget jeg studset over er det andersboerglum skriver i starten af Traaden,Mystisk koral död efter 4-5aar ved Brug af Calcium chloride Men der findes Ligevel Eksempler paa dette med KR.
Co2 flasker kan købes i øl bryggebutikker som ombytter så bytter du bare flaske når du skal have ny og du skal ikke tænke på trykprøve
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af Kasper j. »

ole kekkonen skrev:jeg har lige läst hele Traaden da jeg overvejer en kalkreaktor
Hvis man bruger calciumclorid uden at lave regelmæssige vandskifte eller hvis man ikke tilsætter Na+/ klorfri salt så vil man jo få en ubalance i akvariet fordi man har en masse Cl- i vandet. Så det er sikkert rigtig.

Men KR eller balling er begge 2 gode metoder. Til et akvarium på under 500 liter vil jeg mene at balling er lettest og billigst men på store akvarier er KR nok best. Men det er der jo mange meninger om.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"