Kan sten tåle frost?
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Kan sten tåle frost?
Det er snart på tide jeg kan hive sten op af min tank - og tørlægge dem. Planen er som følger.
1: Op med lortet og give dem en tur under bruseren med en børste for at få så meget snask og lort ud og af
2: Lægge dem til tørre på terrassen så de er helt tørre inden frosten kommer (så de ikke sprænger)
3: Opbevare dem på terrassen i en sort sæk indtil jeg finder ud af hvad jeg gør. Her vil de sikkert blive bundfrosne når vinteren kommer
4: Hvis jeg skal bruge dem igen lægge dem i klorinbad en uges tid - for så at efterskylle til de ikke lugter af klorin mere
Kan denne plan lykkes mon?
1: Op med lortet og give dem en tur under bruseren med en børste for at få så meget snask og lort ud og af
2: Lægge dem til tørre på terrassen så de er helt tørre inden frosten kommer (så de ikke sprænger)
3: Opbevare dem på terrassen i en sort sæk indtil jeg finder ud af hvad jeg gør. Her vil de sikkert blive bundfrosne når vinteren kommer
4: Hvis jeg skal bruge dem igen lægge dem i klorinbad en uges tid - for så at efterskylle til de ikke lugter af klorin mere
Kan denne plan lykkes mon?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Kan sten tåle frost?
Det lyder fornuftigt nok, men jeg ville nøjes med at hælde dem i et brintoverilte bad når de skal startes op igen.
Klorin kan du bruge hvis de ikke får den ønskede hvide farve
Klorin kan du bruge hvis de ikke får den ønskede hvide farve
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
OK jeg syntes bare der stod noget om klorin et sted
Carsten når vi nu snakket brintoverilte - har du nogen anelse om blandingsforhold?
Jeg vil lægge dem i en 25 liters balje med vandhanevand - men hvor meget brintoverilte skal man komme i? Det er jo ikke lige noget man kan købe i store dunke som jeg husker det?
Og brintoverilten fjerner det den næring som måtte være i stenene når de dør eller hvordan?
Carsten når vi nu snakket brintoverilte - har du nogen anelse om blandingsforhold?
Jeg vil lægge dem i en 25 liters balje med vandhanevand - men hvor meget brintoverilte skal man komme i? Det er jo ikke lige noget man kan købe i store dunke som jeg husker det?
Og brintoverilten fjerner det den næring som måtte være i stenene når de dør eller hvordan?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Husker ikke mere lige den oprindelige opskrift på et brintoverlite bad, men den kan du sikkert finde her på forummet.
1½ liter i sådan et kar må være nok. Og jo brintoverilte kan sagens købes i andet en 250ml fra apoteket/Matas.
Jeg købte det her: http://verodanshop.dk/" onclick="window.open(this.href);return false; det er så vidt jeg ved ikke på deres hjemmeside, men står i 5 liters dunke i en 12% opløsning, i butikken.
Brintoverilte koger alt det slam af som sidder og lukker for porene i stenene.
1½ liter i sådan et kar må være nok. Og jo brintoverilte kan sagens købes i andet en 250ml fra apoteket/Matas.
Jeg købte det her: http://verodanshop.dk/" onclick="window.open(this.href);return false; det er så vidt jeg ved ikke på deres hjemmeside, men står i 5 liters dunke i en 12% opløsning, i butikken.
Brintoverilte koger alt det slam af som sidder og lukker for porene i stenene.
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
OK thanks! Så må vi se når vi kommer så langt!
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Ingen plan endnu - jeg tager lige en kold tyrker