Hejsa drenge,kenneth olsen skrev:Den er dælme flot! Den må vi se live
Tillykke med den Peder... hvor stor er sådan en?
Som i allerede ved er i ALTID

Størrelsen er ca 20 cm .... Oz på fisken..

Hejsa drenge,kenneth olsen skrev:Den er dælme flot! Den må vi se live
Tillykke med den Peder... hvor stor er sådan en?
Jep, mener ogåber det er til alger/diverse og kalkalgerChrissy62 skrev:Tillykke med klepperten
Jeg håber sandelig den ved, at den skal bruge de der kæber til at spise alger med
JA,Schwensen skrev:Hvad så Peder?! Du er på verdenskortet
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium" onclick="window.open(this.href);return false;
Nej din tosse...Frank skrev:Er det ikke sådan een der bliver 1 meter. , og lever af koraller , og skider det hvide sand ud som samler sig på stranden ? , er du blevet vanvittig peder
Ja,MoG skrev:Troede ikke du turde smide "tvivlsomme koral-ædere" i! Det er sgu da den helt store tag' selv buffet, hvis den ikke ved at den er reefsafe!!![]()
Så godt nogle stykker af dem inde hos Carsten idag .. Flotte fisk!
Jeg er faktisk ikke nervøs ang reefsafe eller ikke - har hørt udelukkende gode ting om denne fisk.toni skrev:Tillykke med den smukke fisk!
Kommer til at følge dens udvikling i baljen med lup, vil så gerne have samme. Men har aldrig turde pga det store måske angående reefsafe eller ej![]()
Krydser fingrene for at det går!
Haha,MarkBruhn skrev:Håber sørme ikke det er af den grådige type jeg så i Rødehavet da. Sikken en appetit på koraller. Imponerende at se de tykker dem med næbbet som var det smør. Men der findes forhåbentlig flere slags som ligner hinanden? Dem jeg så var temmelig store...
Jep,Chrissy62 skrev:45 cm i naturen og ca. 20 cm i baljen.
Hmmmm,Chrissy62 skrev:@Peder
Det var ikke størrelsen på et dankort, jeg snakkede om.
Du er og bliver uforbederlig. Din grissebasse.pederrevnørd skrev:Hmmmm,Chrissy62 skrev:@Peder
Det var ikke størrelsen på et dankort, jeg snakkede om.
Hvis man kan overtrække et checkhæfte, kan man vel oz hive i et dankort ???
PederP skrev:Totalt flot fisk -lurede lidt på den da Carsten postede den i annoncen.
Man kan jo frygte lidt for den mund selvom den er 100% algeæder. Gad vide om det er lavet til at kunne rydde lidt koraller af vejen hvis der er en alge den ikke kan nå?
Jeg tror liiige jeg venter og hører din dom![]()
Hvordan går det med nitraten?
Jep, det er en kæææmpe - jeg har ikke ejet så stor en fisk siden ferskvand med store sydamerikanske Cichlider lol.Petercw skrev:Stort tillykke med den smukke fisk ven, den er virkelig top klasse![]()
Jeg savlede også over dem i Carstens annonce![]()
Glæder mig til at høre hvordan den trives - Det er jo en ordentlig motherf*** hehe
Hej Mads,StarF skrev:Hvor meget har du tilføjet, for at opnå den no3 mængede i dit system?
Tillykke med fyren, han er bare flot, håber han holder sig til kalkalger m.v. jeg ser nemlig ofte hans slægtninge i rødehavet, og her holder de sig bestemt ikke til kalkalgerpederrevnørd skrev:En lille hurtig update på "Gøje"
Gøje har det tilsyneladende fint.
Hansvørmmer meget stille og roligt rundt. Ikke som en gylte, og han følger mig ved øjnene når jeg nærmer mig baljen
Han har slet ikke vist nogen interesse for koraller,men går og bider i kalkalger ogdiverse på bunlag, sten og ruder - derudover spiste han sit første stykke tørfoder idag.
Så indtil videre ganske udmærket.
Skal nok sørge for billeder/video på et tidspunkt
Mvh
Peder
Hej Chrissy,Chrissy62 skrev:Så spændende, Peder. Han er en meget smuk herre
Haha ChrissyChrissy62 skrev:Jeg kunne sagtens forelske mig i sådan en smuksak, men jeg tror min balje er for lille, og med min hang til håndfodring, så kunne jeg måske nok forvente at blive et par fingreled kortere over tid
Hov hov kære Pederpeder skrev:Vil lige oplyse at flere på RC har holdt denne fisk i årevis UDEN at den har forgrebet sig på koraller, sjovt nok foretrækker den faktisk ret små fødeemner. Så tvivler faktisk på at "nørdens" lemmer er i fare!!
Haha hyldager,Hyldager skrev:Hold da op han er fin, tillykke med ham. Så din store jagt på kalkalger var kun til foder for den nye indbygger?
Smukt foto Tom,gnizten skrev:Det lyder da rigtigt godt, for de er bare flotte, og jeg har selv overvejet den.
Her er et billede af en af dens slægtninge, taget på et natdyk i rødehavet.
Hejsa Toni,toni skrev:Dumt spørgsmål - men har du set gøje sove i nu?![]()
Er det ikke papegøjefiskene som indhylder sig en form for slimbobbel de selv producerer for at beskytte sig for større fisk på revet? Kunne været interessant at høre om de gør et akvarium ogsåOg evt billede
Hej NielsDragefisken skrev:Hej Peder,
Har lige læst din tråd igennem...puha....meget at læse. Utrolig flot akvarie du har, når jeg ser det får jeg helst lyst til at arbejde og i mit tilfælde udvide det eksisterende.
Jeg fik også købt en gøje, min mangler dog noget farve hvilket jeg snart håber kommer. Dog er min ikke generet, meget fremme og spiser frost og flage fodder og grasser meget på sten....ikke koraller
Glæder mig til at se/høre mere om dit akvarie.
Hilsen
Niels