hej
da jeg købte denne anemonen for 3-4 måneder siden Var den krid hvid med lilla prikker på spidsen.
Den hvide Hvide farve er stille og rogligt falmet og blevet brunlig
Har hørt noget om at mange hvide anemoner er kunstigt farvet og derfor godt kan falme, er det rigtigt?? Har også har en del alger på det seneste kan det være dem der gør det?
Esben
anemone fra hvid til brun?
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2012
- Geografisk sted: København NV
Re: anemone fra hvid til brun?
Hej Esben,
Havde engang købt en lille krid hvid Heteractis Crispa med lilla spidsen.
Den voksede hurtigt og mistede ligeså hurtigt den hvide farve - den endte som du ser den på billedet og endte egentlig med at se meget mere sund ud.
(Den hvide farve er vist ikke naturlig og skyldes så vidt jeg ved mangel på lys )
Havde engang købt en lille krid hvid Heteractis Crispa med lilla spidsen.
Den voksede hurtigt og mistede ligeså hurtigt den hvide farve - den endte som du ser den på billedet og endte egentlig med at se meget mere sund ud.
(Den hvide farve er vist ikke naturlig og skyldes så vidt jeg ved mangel på lys )
Opstart (igen igen :-)pinse 2017: 460L Decocean ( L110 D70 H60 ), Pacific Sun Hyperion R2 , ATI Power Cone 200I, Maxspect Gyre 150, skimz returpumpe, Deltec osmolator.
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2013
ja den er sq flot den du har der.. men ja tænkte det nok den ser også ud som om den trives fantastisk og er vokset godt siden jeg købte den..
1000 l fra den 6/1-2019
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2012
En hvid anemone er en pint anemone i de fleste tilfælde. Anemonens naturlige farve er brun. Min var hel skrig neongrøn og er også lys brun nu.
Har haft ferskvand SÅ LAD DA VÆR. Er gået tilbage til saltvand det er jo stærkt vanedannende og smukt.