Hvad syntes i om denne lampe

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Hvad syntes i om denne lampe

Indlæg af StarF »

siqu skrev:
StarF skrev:at bilde sig selv ind der ikke er forskel på en kina lampe og en lampe til en højere pris fra et anerkendt mærke, er måske nok at snyde sig selv.
Det der er jeg ikke enig i desværre, blot det or du siger kina lampe er forkert for ikke alle kina lamper er dårlige, og jeg vil da væde på at der er lamper som er kina produceret som sagtens kan samlignes med radion eller hvad du nu vil.

Der er da også mobil telefoner som kan og måske er beder end Iphone selvom at den er blevet kårret til at være den bedste telefon i gennem flere år.

HTC og samsung laver nogle sidsyg gode telefoner. REKLAME er forksellen og , mund til mund ..
Ordet Kina lampe var bare slang for billig lampe. Selvfølgelig kan en ordentlig lampe fra Kina være God. Alt afhænger af hvad man lægger vægt på hvilke jeg også mener fremgår tydeligt af min post.

Samsung er desuden fra syd Korea og HTC er fra Taiwan. Eneste mærke jeg kender fra Kina af større brand er Huawei og de er sidste jeg tjekkede noget under kvalitets mæssigt ;-)
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af PoulD »

kanstrup skrev: Havde jeg haft råd, så havde jeg selv haft en stor Vertex Illumina over min balje. Ikke fordi jeg regner med at korallerne så vokser hurtigere, og heller ik fordi at jeg så tror akvariet bliver flottere eller fordi at lampen så vil pryde min stue, da akvariet sidder i væggen.
Næææ jeg ville KUN købe den, fordi jeg kunne og fordi den er mega blæret.! :-)
Hvis jeg ellers kunne få lov af konen ville jeg godt ofre 4000 kr. på, at gå ind i en fornem vinforretning og bede om 2 flasker Chateau Pichon Longueville Comtesse de Lalande 2009. Når så ekspedienten så spørger om der er andet han han hjælpe med vil jeg sige: Jae, jeg skal faktisk også bruge nogle mandler, en pose rosiner og noget gløgg extrakt.

Er det blær?

@Sigu: Undskyld det måske er lidt OT

@Mads: Tror de fleste dele af iPhone er produceret i kina
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12
Postnummer: 5250 Odense SV
Geografisk sted: Odense SV

Indlæg af siqu »

StarF skrev:
siqu skrev:
StarF skrev:at bilde sig selv ind der ikke er forskel på en kina lampe og en lampe til en højere pris fra et anerkendt mærke, er måske nok at snyde sig selv.
Det der er jeg ikke enig i desværre, blot det or du siger kina lampe er forkert for ikke alle kina lamper er dårlige, og jeg vil da væde på at der er lamper som er kina produceret som sagtens kan samlignes med radion eller hvad du nu vil.

Der er da også mobil telefoner som kan og måske er beder end Iphone selvom at den er blevet kårret til at være den bedste telefon i gennem flere år.

HTC og samsung laver nogle sidsyg gode telefoner. REKLAME er forksellen og , mund til mund ..
Ordet Kina lampe var bare slang for billig lampe. Selvfølgelig kan en ordentlig lampe fra Kina være God. Alt afhænger af hvad man lægger vægt på hvilke jeg også mener fremgår tydeligt af min post.

Samsung er desuden fra syd Korea og HTC er fra Taiwan. Eneste mærke jeg kender fra Kina af større brand er Huawei og de er sidste jeg tjekkede noget under kvalitets mæssigt ;-)
Nemlig , samsung er korea og htc er taiwan derfor mener jeg at ordet kina lampe ikke dækker alt til at være skidt fra kina. Det samme kan vi ikke sige at araber er nogle dummer mennesker når der findes fine og almindelige mennesker . Uden araber havde vi ikke tal eks:) men vi er enige og det er jeg glad for. :f1:
PoulD skrev:
kanstrup skrev: Havde jeg haft råd, så havde jeg selv haft en stor Vertex Illumina over min balje. Ikke fordi jeg regner med at korallerne så vokser hurtigere, og heller ik fordi at jeg så tror akvariet bliver flottere eller fordi at lampen så vil pryde min stue, da akvariet sidder i væggen.
Hvis jeg ellers kunne få lov af konen ville jeg godt ofre 4000 kr. på, at gå ind i en fornem vinforretning og bede om 2 flasker Chateau Pichon Longueville Comtesse de Lalande 2009. Når så ekspedienten så spørger om der er andet han han hjælpe med vil jeg sige: Jae, jeg skal faktisk også bruge nogle mandler, en pose rosiner og noget gløgg extrakt.

Er det blær?

Ingen problm Hehe
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

siqu skrev:
StarF skrev:
siqu skrev:

Nemlig , samsung er korea og htc er taiwan derfor mener jeg at ordet kina lampe ikke dækker alt til at være skidt fra kina. Det samme kan vi ikke sige at araber er nogle dummer mennesker når der findes fine og almindelige mennesker . Uden araber havde vi ikke tal eks:) men vi er enige og det er jeg glad for. :f1:
PoulD skrev:

Er det blær?

Ingen problm Hehe
Maxspect lamperne er samlet i Kina.

Poul: Det er ikke kun nogle af delene i Iphone der kommer fra Kina, det er skam hele telefonen.
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12

Indlæg af siqu »

kanstrup skrev:Men jeg kan godt se at når man skal bruge penge på noget, som man i bund og grund ikke har forstand på. så er det mest naturlige jo selvfølgelig en logisk tanke gang, der fortæller os at man får hvad man betaler for. Så smider man heller lidt flere penge efter tingene, i den overbevisning at det var det eneste rigtige. Og som Peder siger når det handler om sikkerhed så gør jeg det selv uden undtagelse! F.eks når jeg skifter bremser på bilen. Jeg aner ikke hvad der er i de forskellige bremse belægninger, men hvis jeg køber de dyre der har et vw logo på, så kan jeg få ro i sindet. Sååå jeg ved udemærket godt at billige ting aldrig kommer til at være populære, det er sådan set også lidt i spas at jeg derfor dramatisere agumenterne for at købe billige kina vare. Havde jeg haft råd, så havde jeg selv haft en stor Vertex Illumina over min balje. Ikke fordi jeg regner med at korallerne så vokser hurtigere, og heller ik fordi at jeg så tror akvariet bliver flottere eller fordi at lampen så vil pryde min stue, da akvariet sidder i væggen.
Jeg kan godt se hvad du mener. Jeg er så heldig at have forstand på elektronik og biler. Og du kan rolig købe de klodser ,skiver tromler eller hvad det nu er angående bremser i refako eller thansen, forskellen er at de bliver slidt 25% hurtigere end de orginale men så er de tilgengæld 2 gange billigere, men bremse længde er ens og dens preformance.

Pointen i at man gerne vil have en sindsyg dyr lampe kun fordi man kan, ja den kender jeg for godt. Hvorfor skal man have Mercedes og ikke en Vw eller en Skoda ? hvor er forskellen ? hvis man vælger den samme klasse og samligner dem så er der ikke ret meget forskel ud over prisen.

Lad os blot se en skoda octavia som er opkøbt af VAG , og en vw passat som er samme klasse, hvor er forskellen ? karrosen intet anden, FDM modsiger mig ikke.
Det jeg prøver at sige er at selvom man betaler dyrt behøver det ikke at være bedrer end det som koster ½ så lidt.

Men er 100% enig, er glad for at du er en af dem som tør at prøve noget nyt og ikke blot købe det som er opråbet til at være godt og perfekt, ih åh. :clap: :clap: :clap:
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12

Indlæg af siqu »

Jeg er blevet tilbudt denne lampe til 1500 kr ATI Powermodule T5, http://saltvandsbutikken.dk/lamper-powe ... 4s967k3r72
Så nu står jeg og vipper på disse to lamper :

ATI powermodule T5, 6x54W eller IT2080 :lipssealed: :lipssealed: :lipssealed:
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12

Indlæg af siqu »

Maxspect lamperne er samlet i Kina.

Poul: Det er ikke kun nogle af delene i Iphone der kommer fra Kina, det er skam hele telefonen.
+1
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Indlæg af Ryom »

Du går i hvert fald helt sikkert ikke galt i byen med ATI's powermodul.
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12

Indlæg af siqu »

Ryom skrev:Du går i hvert fald helt sikkert ikke galt i byen med ATI's powermodul.
Mon det er nok med 6x54 W T5 rør til L160xB55xD60 hvor jeg så kan holde sps og lps
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Indlæg af joekill »

siqu skrev:
Ryom skrev:Du går i hvert fald helt sikkert ikke galt i byen med ATI's powermodul.
Mon det er nok med 6x54 W T5 rør til L160xB55xD60 hvor jeg så kan holde sps og lps
Det lyder sq ikke af meget til sps .... Et 54w t5 rør er kun 115 cm langt.
til sammenligning bruger jeg 2x54W T5 + 2x250W Hqi på mit 120x55x60 sps akv.
Altså 100% diodefrit lys :-D
:whistle: 200x60x60 = 720L
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12

Indlæg af siqu »

joekill skrev:
siqu skrev:
Det lyder sq ikke af meget til sps .... Et 54w t5 rør er kun 115 cm langt.
til sammenligning bruger jeg 2x54W T5 + 2x250W Hqi på mit 120x55x60 sps akv.
Altså 100% diodefrit lys :-D
Er også bange for det bliver for lidt, men ejeren af lampen sagde at han havde sps til perfektion med den lampe. Jeg kender den ikke selv derfor jeg spørger herinde.
Men mon ikke jeg så kan suplere op med led sener , når jeg får styr på hvordan man holder sps da jeg er grøn hvad saltvand angår. Ferskvand har jeg dyrket i 7 år.

Det var meget strøm du bruger. Har du tænkt på at skifte til led. Tror du sagtens vil kunne have 300w LED som vil kunne lyse ligesåmange watt som du har nu.
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Indlæg af hellfish »

Du kan også sagtens holde sps med den lampe, men ikke over så langt et alvarie så skal den meget højt op.. Det kan godt være joekill kunne nøjes med 300 w led, men det er bare ikke det samme som en hqi t5 combo!
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12

Indlæg af siqu »

hellfish skrev:Du kan også sagtens holde sps med den lampe, men ikke over så langt et alvarie så skal den meget højt op.. Det kan godt være joekill kunne nøjes med 300 w led, men det er bare ikke det samme som en hqi t5 combo!
Det har du sku ret i. Men hvis jeg løfter den højt over vandspejl så er det ikke sikkert at der kommer nok lys ned til bunden, eller lampen vil blænde mig når jeg sider i sofaen.
Hvad kører du med at lys og hvilket akv har du ?
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af hellfish »

Lige netop ..
Jeg kører med et rsm 130 l .. Lyset et led hjemmebyg og det virker fint! Har før kært med både hqi og t5 og jeg savner sgu hqi farverne
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12

Indlæg af siqu »

hellfish skrev:Lige netop ..
Jeg kører med et rsm 130 l .. Lyset et led hjemmebyg og det virker fint! Har før kært med både hqi og t5 og jeg savner sgu hqi farverne
Det forstår jeg , for LED kan til tider se kunstig/disko agtigt ud. Jeg ved ikke hvordan jeg skal kombinere mit lys når den t5 lampe fylder meget. Jeg ved ikke hvordan det ser ud når man kombinere t5 og led?
Brugeravatar
MarkBruhn
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12
Postnummer: 6541 Bevtoft

Indlæg af MarkBruhn »

T5 og LED kombi er helt genialt.:-) Ser super fedt ud her.
Venlig hilsen Mark :)
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Indlæg af PederP »

siqu skrev:
kanstrup skrev:Men jeg kan godt se at når man skal bruge penge på noget, som man i bund og grund ikke har forstand på. så er det mest naturlige jo selvfølgelig en logisk tanke gang, der fortæller os at man får hvad man betaler for. Så smider man heller lidt flere penge efter tingene, i den overbevisning at det var det eneste rigtige. Og som Peder siger når det handler om sikkerhed så gør jeg det selv uden undtagelse! F.eks når jeg skifter bremser på bilen. Jeg aner ikke hvad der er i de forskellige bremse belægninger, men hvis jeg køber de dyre der har et vw logo på, så kan jeg få ro i sindet. Sååå jeg ved udemærket godt at billige ting aldrig kommer til at være populære, det er sådan set også lidt i spas at jeg derfor dramatisere agumenterne for at købe billige kina vare. Havde jeg haft råd, så havde jeg selv haft en stor Vertex Illumina over min balje. Ikke fordi jeg regner med at korallerne så vokser hurtigere, og heller ik fordi at jeg så tror akvariet bliver flottere eller fordi at lampen så vil pryde min stue, da akvariet sidder i væggen.
Jeg kan godt se hvad du mener. Jeg er så heldig at have forstand på elektronik og biler. Og du kan rolig købe de klodser ,skiver tromler eller hvad det nu er angående bremser i refako eller thansen, forskellen er at de bliver slidt 25% hurtigere end de orginale men så er de tilgengæld 2 gange billigere, men bremse længde er ens og dens preformance.

Pointen i at man gerne vil have en sindsyg dyr lampe kun fordi man kan, ja den kender jeg for godt. Hvorfor skal man have Mercedes og ikke en Vw eller en Skoda ? hvor er forskellen ? hvis man vælger den samme klasse og samligner dem så er der ikke ret meget forskel ud over prisen.

Lad os blot se en skoda octavia som er opkøbt af VAG , og en vw passat som er samme klasse, hvor er forskellen ? karrosen intet anden, FDM modsiger mig ikke.
Det jeg prøver at sige er at selvom man betaler dyrt behøver det ikke at være bedrer end det som koster ½ så lidt.

Men er 100% enig, er glad for at du er en af dem som tør at prøve noget nyt og ikke blot købe det som er opråbet til at være godt og perfekt, ih åh. :clap: :clap: :clap:
Nu kender jeg slet ikke elektronikken i den lampe du linker til. Men der er nogen producenter på det kinesiske marked, der smider ting på gaden hvor fokus kun er på ydeevnen, og så er driver, køler og blæser nedprioriteret.
Dyre lamper kan også sagtens gå i stykker, så selv hvis de billige er lige så stabile ser jeg stadig et problem. De producenter der ligger deres GODE navn og rygte til en lampe sørger for at bygge alting i moduler der kan udskiftes - også efter garantien udløber uden at det koster dig en formue. Hvis det hele bare sider på et stort SMD kort, så er en lille fejl jo næsten lig døden.
- På den måde bliver sammenligningen med biler lidt mere alá: Vil du helst punge ud for en toyota, eller vil du have en ukendt bil med samme ydelse, uden service aftale og hvor alle smådele er svejset sammen?
kanstrup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2002
Geografisk sted: Vestsjælland

Indlæg af kanstrup »

Det tager ca et halvt minut at skille mine lamper ad. Og driver blæser alt er samlet med stik. :-)
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

kanstrup skrev:Det tager ca et halvt minut at skille mine lamper ad. Og driver blæser alt er samlet med stik. :-)
Kan være kopier er blevet bedre....

Mine første kinalamper havde timer.
Lampen døde. Jeg skilte den ad, og der sad et alm. 3,5 volt batteri - ikke loddet, men med tape limet til timer.... fLOT :T
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
kanstrup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2002
Geografisk sted: Vestsjælland

Indlæg af kanstrup »

pederrevnørd skrev:
kanstrup skrev:Det tager ca et halvt minut at skille mine lamper ad. Og driver blæser alt er samlet med stik. :-)

Lampen døde. Jeg skilte den ad, og der sad et alm. 3,5 volt batteri - ikke loddet, men med tape limet til timer.... fLOT :T
Hehe ja det lyder godt nok billigt. Men let tilgængeligt.! Hehe :GO
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12

Indlæg af siqu »

pederrevnørd skrev:

Hehe, det må være meget langt tid siden ,eller også var du utrolig uheldig .

Men jeg har det med at læse omkring de ting jeg køber fra kina, og specielt i canada / usa der kører de med IT20xx serie lamper. OG de er sku fuldt ud tilfredse. Så jeg tror at deres kvalitet er steget .
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12

Indlæg af siqu »

PederP skrev:
siqu skrev:

Nu kender jeg slet ikke elektronikken i den lampe du linker til. Men der er nogen producenter på det kinesiske marked, der smider ting på gaden hvor fokus kun er på ydeevnen, og så er driver, køler og blæser nedprioriteret.
Dyre lamper kan også sagtens gå i stykker, så selv hvis de billige er lige så stabile ser jeg stadig et problem. De producenter der ligger deres GODE navn og rygte til en lampe sørger for at bygge alting i moduler der kan udskiftes - også efter garantien udløber uden at det koster dig en formue. Hvis det hele bare sider på et stort SMD kort, så er en lille fejl jo næsten lig døden.
- På den måde bliver sammenligningen med biler lidt mere alá: Vil du helst punge ud for en toyota, eller vil du have en ukendt bil med samme ydelse, uden service aftale og hvor alle smådele er svejset sammen?

Det er jeg ikke helt enig i, her snakker vi om nye tinge og ikke brugte. Du citere til brugte bil som er svejset alle steder.

Du kan samligne Toyota og mercedes. :GO
SÅ tager jeg til enhver tid toyota og spare dobbelt. Kan få 2 toyota eller 1 mercedes , hvad tager du `?
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af hellfish »

Synes nu sammenligningen holder meget godt!
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 5690 Tommerup
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Morten1990 »

Jeg tager Audi hvis det skulle være.;)
Vh Morten
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12

Indlæg af siqu »

hellfish skrev:Synes nu sammenligningen holder meget godt!
hehe hvilken sammenligning. :D
Morten1990 skrev:Jeg tager Audi hvis det skulle være.;)
Hehe morten for sa*an. Du kan kun vælge mellem Toyota eller Mercedes , audi er YT :hehe:
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 5690 Tommerup
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Morten1990 »

siqu skrev:
Hehe morten for sa*an. Du kan kun vælge mellem Toyota eller Mercedes , audi er YT :hehe:
Arr tis, så tænker jeg lige lidt over den.
Hehe vil ikke blande mig mere, held og lykke med det.:)
Vh Morten
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12

Indlæg af siqu »

Hvis det hele bare sider på et stort SMD kort, så er en lille fejl jo næsten lig døden.
Det her forstår jeg ikke helt, hvad er et SMD kort ? Er det en pritplade med SMD komponenter du tænker på ? Hvis ja, så er 95 % af alt elektronik lavet i SMD komponenter og alle komponenterne er loddet og sat på en printplade med en robot. Alle banerne er lavet i forvejen, der er en maskine som printer printplader med huller, baner og markeringer til hvor komponenterne skal sidde. Den printplade sættes i en robot med et magasin af komponenter i siden og automatisk lodder den og sætter komponenterne på.
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12

Indlæg af siqu »

Morten1990 skrev:
siqu skrev:
Arr tis, så tænker jeg lige lidt over den.
Hehe vil ikke blande mig mere, held og lykke med det.:)
Helt okay, og tak for hjælpen. :GO :beer:
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af PederP »

siqu skrev:
Hvis det hele bare sider på et stort SMD kort, så er en lille fejl jo næsten lig døden.
Det her forstår jeg ikke helt, hvad er et SMD kort ? Er det en pritplade med SMD komponenter du tænker på ? Hvis ja, så er 95 % af alt elektronik lavet i SMD komponenter og alle komponenterne er loddet og sat på en printplade med en robot. Alle banerne er lavet i forvejen, der er en maskine som printer printplader med huller, baner og markeringer til hvor komponenterne skal sidde. Den printplade sættes i en robot med et magasin af komponenter i siden og automatisk lodder den og sætter komponenterne på.
Nemlig.
Og er der så en printplade til hver diode cluster, driver osv. eller er det hele bare smidt på én stor plade så det er svært at udskifte?

Det er det jeg mener svarer til at købe en ny bil der er svejset sammen fra fabrikken.
Inden for kvalitetslamper er det en stor prisforskel på for eks. GHL og Maxpect.

Men jeg forstår egentlig ikke formålet med din tråd - du har jo bestemt dig, og er jo alt for klog til at modtage gode råd?
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af PederP »

fejl