magma111 skrev:Hej har set den, men ud fra hvad jeg kan finde ud af har den ikke co2 recirkulation og den vil derfor bruge væsentligt mere co2
Jeg vil mene at den evt overskydende Co2 bliver drevet rundt af cirkulationspumpen og derved bliver i reaktoren.
Men jeg mener at det bla er en af de optimeringer som Gnizten har fundet løsninger på.
Det er et godt tilbud, hvis den studs der er knækket er til at udskifte. Pvc er til at have med at gøre. Det stiller sig lidt anderledes hvis det er en acryl del der er knækket. Det er ikke ligetil.
I min er der heller ikke et decideret genindvindingssystem. Her drives Co2 med rundt af cirkulationspumpen.
Problemet er ikke så meget forbruget, for du kan jo bare skrue ned for Co2. Nej problemet ligger i, at du risikerer at den stopper pga Co2/luft lommer.
Men hvis du føder den ordentligt, har en god hane på udløbet, så er trykket inde i reaktoren så højt at du ikke vil opleve Co2 som en luftart. Det er først hvis trykket falder, at det bliver til en gas/luftart (ligesom i en sodavand på dåse, hvor du løsner trykket ved at åbne den. Der oplever du det samme, trykket falder og Co2 boblerne frigives)
Det er derfor at Shuran har et genindvindingssystem, da de ikke opererer med et lige så højt tryk.
Erik