Natsænkning på cirkulation

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
MarkBruhn
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12
Postnummer: 6541 Bevtoft
Saltvand siden?: 2012

Natsænkning på cirkulation

Indlæg af MarkBruhn »

Jeg har i min balje på 250 L 2 stk Tunze 6045, som laver ballade i det frie rum i tanken.
Bagved min massive stensætning er der 2 stk Tunze 6025 som kører 24/7 som de andre pumper.

Om natten sover mine fisk omme bagved stensætningen og har den tanke at al den cirkulation deromme må stresse dem lidt. De virker ikke stressede men ville det ikke være en fordel at slukke cirkulationon bagved stensætningen om natten for at den så kører igen i dagtimerne?
På revene er der jo også tit mere stille om natten.

Vil self lade de 2 stk 6045 køre hele tiden i det frie rum. Hvis jeg vælger at slukke de 2 bagved stenene, vil der så i nattetimerne nå at danne dårlige zoner, som vil påvirke Po4 og No3?
De stille zoner bagved stenene vil jo i dagtimerne blive blæst godt igennem... :)
Venlig hilsen Mark :)
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Natsænkning på cirkulation

Indlæg af MoG »

Tror ærlig talt ikke du skal være nervøs... De skal nok finde et sted at sove! Mine klovne f.eks. Stiller sig op i hjørnet i overfladen hver aften til næste morgen.. Paletterne kiler sig ind i stenene, den gule i sin hule, og små fiskene i små huler.. Jeg kører med samme pumper i mit 275 l som dig...

Du kunne jo godt smide et tænd og sluk ur på, men tunzepumperne har det jo med at kunne finde på at køre baglæns ved tilslutning! Ikke så hensigtsmæssigt ... Alternativt kan du jo skifte pumperne ud med nogen der kan styres som du ønsker...
Morten
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"