Fisk fra Marty

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Fisk fra Marty

Indlæg af Nolan »

Den oprindelige tråd ang. fisk fra Marty er blevet låst. Jeg syntes lige jeg ville skrive lidt, så derfor denne tråd.

De fisk jeg havde bestilt (for sent men Martin forsøgte alligevel) var desværre ikke med i sendingen men da jeg talte med ham torsdag fik jeg at vide, at der var et par stykker med, som ikke var bestilt. Da jeg alligevel havde lovet at hente Lars S's fisk tog jeg turen til Bording.

Mit indtryk af sendingen var, at det var rigtigt fine fisk - der var alt fra turbosnegle over pincetter til en stor rød drage (+15 cm). Der var en Naso, nogle pincetter, en rigtig flot mandarin og lidt andet forskelligt i overskud - jeg tog mandarinen med hjem og den er vist allerede faldet til i min balje. Ihvertfald tager den gladeligt artemia og den "shopper" ivrigt rundt på stenene efter småkravl.

Lars's klovn, kuffert og bicolor kejser har overnattet to gange i mít refugium og han har hentet dem idag. De så også ud til at have det rigtigt godt - der var ihvertfald masser af "knald" i dem, da de skulle indfanges.

Hvordan gik det med i andre ?
Der var da nogen af jer, der fik nogle rigtigt spændende ting med hjem såvidt jeg kunne se :wink:

/Kim
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Ja, jeg var oppe hos Kim /Nolan efter mine fisk i dag, de ser godt ud, selv om klovnen ( Fisken IKKE Nolan eller mig :P ) ser ud til at have det lidt svært, men de var alle i rigtig go' foderstand flotte i størrelse.

Min Kuffert / Ko fisk tror jeg ikke er den rigtige med pyt, denne her ser også meget sød ud.

Og igen en meget stor TAK til Kim / Nolan fordi du kørte derned efter mine fisk - iøvrigt et dejligt sted du har og det bliver sikkert meget bedre, især hvis du for det store saltvand op og stå.

De næste fisk bliver sikkert en kirug da jeg har en del flotte grønne alger, og muligvis en mandarin, og så nogle rejer ( meget gerne den harlekind reje, men den skal vist kun have søstjerner at spise ) - eller også nogle små Gobi, men nu må vi se hvad der sker, der skal nu gå et par uger før der skal mere i tanken.
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

hvad mener du med det ikke er den rigtige ko-fisk??? er det farven eller???
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Hvordan gik det med fragten, var der en masse tungt vand med og blev den fordelt rimlig denne gang???
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Svar til wondersurfer : det er både farven, denne her er lys brun med mørkebrune plettet, den har mørke pletter, ikke den samme mund.

Men nu skal den lige falde rigtigt til, før jeg evt. kan se om den ændre sig i udseende og adfærd - den jeg havde for ca. 16 år siden var meget nysgerig, og satte man sig foran akvariet var den den første der kom hen til forruden og kigge helt tydeligt ud på en, somme tiden vidste vi ikke om det var os der undrede sig over den eller omvendt - den havde en hel særlig personlighed, hvis man tør kalde det det.
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Nolan »

seadooman skrev:Hvordan gik det med fragten, var der en masse tungt vand med og blev den fordelt rimlig denne gang???
Fragten blev fordelt mens vi var der - alle var med til at veje og regne ud, så der er vist ikke meget at komme efter. Havde man indvendinger, så var der rigelig mulighed for at komme med dem.

/Kim
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Det lyder til det gik meget bedere end sidste gang :D hvad med pakningen af fisken sidst var der en masse vand med, som vejede alt for meget?
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Nolan »

seadooman skrev:Det lyder til det gik meget bedere end sidste gang :D hvad med pakningen af fisken sidst var der en masse vand med, som vejede alt for meget?
Vandmængden var afpasset ret godt til fiskenes størrelse. Lars's 3 fisk kostede 156kr i fragt og det var incl. hans part af den store termopakkes vægt. Det kan vist ikke kaldes dyrt.

Jeg er med igen næste gang, det er helt sikkert.

/Kim
Brugeravatar
Søren Ravn
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
21
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Søren Ravn »

Et par billeder af mine indkøb hos Marty

2stk Dannebro's rejer, naso kirug, hvidbrystet kirug, mandarin fisk.

Jeg købte også en pincet fisk der så mere død ud en levende da jeg kom den i baljen. Så den ligger nu et eller andet sted under mine sten :-(.

De andre ser ok ud, dog har jeg ikke set min mandarin endnu. men det er vel meget normalt.
Vedhæftede filer
blaa.jpg
blaa.jpg (66.55 KiB) Vist 1298 gange
naso.jpg
naso.jpg (76.02 KiB) Vist 1298 gange
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"