PS Triton S 145w eller maxspect 160 Razor.?
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
PS Triton S 145w eller maxspect 160 Razor.?
Puha er ved at se mig blind på LED lamperne.
Razor er jo en lampe som for stor ros overalt virker det til.
Men med det tilbud Deep-ocean kører med i øjeblikket kan jeg få en PS Triton S til næsten samme pris. Den virker til at være rigtig lækker. Men jeg kan ikke finde ret meget Info/erfaringer omkring den.
Er der nogen der har set en Triton i aktion, eller måske endda ejer en?
Razor er jo en lampe som for stor ros overalt virker det til.
Men med det tilbud Deep-ocean kører med i øjeblikket kan jeg få en PS Triton S til næsten samme pris. Den virker til at være rigtig lækker. Men jeg kan ikke finde ret meget Info/erfaringer omkring den.
Er der nogen der har set en Triton i aktion, eller måske endda ejer en?
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2009
Re: PS Triton S 145w eller maxspect 160 Razor.?
Jeg er selv riiiigtig lun på Triton S. Har længe været tæt på at bestille den, men har dog aldrig fået det gjort.
Har snakket med Moby om den, og han har primært solgt dem til Sverige og Norge, og de lader til at være godt tilfredse med lampen. Mere ved jeg ikke.
Jeg blev hurtigt træt af det lys, min Razor gav. Det faldt ikke helt i min smag uanset hvordan jeg skruede på den.
Har snakket med Moby om den, og han har primært solgt dem til Sverige og Norge, og de lader til at være godt tilfredse med lampen. Mere ved jeg ikke.
Jeg blev hurtigt træt af det lys, min Razor gav. Det faldt ikke helt i min smag uanset hvordan jeg skruede på den.
Mvh Tobias
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Er der andre der kender lidt til PS Triton S?
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Tror ærlig talt ikke der er mange der køber pacific Sun mere .. Spurgte for noget tid siden i en tråd mht PS lamper ... Men der var ikke mange svar ang. Det...! Var selv lidt lun på PS hyperion 3x150w...
Morten
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
Ville helt sikkert vælge en PS med indbygget T5 rør. De ser sprøde ud.
Synes personligt at maxspect laver et nederen visuelt lys. Sit hvide bundlag ligner et diskotek under dem.
Men folk er vældig glade for dem
Synes personligt at maxspect laver et nederen visuelt lys. Sit hvide bundlag ligner et diskotek under dem.
Men folk er vældig glade for dem

Mvh:
Anders Børglum Christensen.
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Ja den har jeg også godt overvejet. Men er lidt bange for om varmen fra T5 forkorter levetiden på LED'erne.
Så hellere Triton R2. For dælan jeg synes det er svært..
Så hellere Triton R2. For dælan jeg synes det er svært..
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Tror ikke på at de varmer så meget at det har noget at sige.
Mvh:
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Nej det er nok rigtigt at det ikke er det "hotte" længere. Men synes nu det er nogle meget lækre lamper de laver alligevelMoG skrev:Tror ærlig talt ikke der er mange der køber pacific Sun mere .. Spurgte for noget tid siden i en tråd mht PS lamper ... Men der var ikke mange svar ang. Det...! Var selv lidt lun på PS hyperion 3x150w...
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4293 Dianalund
Tror du bliver glad for den lampe du vælger, og det er uanset om det er maxspect eller PS. Personligt synes jeg, at farven på lyset fra razor lamperne er meget lilla i det, hvilket jeg synes er synd, men jeg ved ikke om det er noget med indstillingerne, eller om de bare leverer et meget lilla lys.
Jeg har ingen erfaring med nogen af lamperne
Jeg har ingen erfaring med nogen af lamperne

- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
Schwensen: Det ER et meget lilla lys der er på max-spect! Jeg har lampen på mit 275 liters, men overvejer andre til mit nye 720liters. (Er dog meget tvivl om hvad jeg skal vælge af nye lamper stadigvæk!) Har tre Radion over nu, men overvejer både Zetlight, pacific Sun og max-spect.. MEN er lidt i tvivl om jeg har lyst til det lidt rigelige lilla'e lys over det nye..
Morten
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Kan man ikke få en 150w PS hvor der også er hvide dioder?
Ville ikke købe den uden i hvert fald.
Mvh:
- dyne
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Birk(Herning)
syntes ik max-spec giver et fedt lys efter min mening meget lilla
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jo - men så hedder den Triton R2 175wAndersBoerglum skrev:Kan man ikke få en 150w PS hvor der også er hvide dioder?
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2007
Jo mine 160 ps har ihvertfald hvide i osAndersBoerglum skrev:Kan man ikke få en 150w PS hvor der også er hvide dioder?

Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier 

- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Okay, altså en der er kombineret med T5
Mvh:
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Ja præcis. Den er fed, synes jeg.Ryom skrev:Jo - men så hedder den Triton R2 175wAndersBoerglum skrev:Kan man ikke få en 150w PS hvor der også er hvide dioder?
Skulle jeg brænde penge af på LED blev det den.
Mvh:
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Nu ved jeg ikke om det er fuldstændig irrelevant i denne tråds overvejelser, men jeg var ude hos Moby lige da han begyndte at sælge ud af sine koraller.
Han har altså selv skiftet sine PS lamper ud - med GHL.
Det har måske ingen betydning, kan være at han bare ville se GHL over sit akvarie - men det er godt nok en dyr test. Man får jo ikke smidt GHL i nakken når man forlader forretningen. De koster kassen.
Jeg mener bare, at en BMW forhandler kører vel næppe rundt i en Audi, bare for at prøve hvordan den er???
Min Toyota forhandler var da noget stram i betrækket over, at han var tvunget til at køre rundt i en af de franske rædsler de er begyndt at sælge også. Men som han sagde med et suk, "vi får jo aldrig solgt nogle ellers".
Hvis jeg solgte PS ville jeg ikke drømme om, at have andet over mit - det ypperste man kunne få, men stadig PS.
Det jeg mener er, at Moby er måske heller ikke så glad for PS selv.
Erik
Han har altså selv skiftet sine PS lamper ud - med GHL.
Det har måske ingen betydning, kan være at han bare ville se GHL over sit akvarie - men det er godt nok en dyr test. Man får jo ikke smidt GHL i nakken når man forlader forretningen. De koster kassen.
Jeg mener bare, at en BMW forhandler kører vel næppe rundt i en Audi, bare for at prøve hvordan den er???
Min Toyota forhandler var da noget stram i betrækket over, at han var tvunget til at køre rundt i en af de franske rædsler de er begyndt at sælge også. Men som han sagde med et suk, "vi får jo aldrig solgt nogle ellers".
Hvis jeg solgte PS ville jeg ikke drømme om, at have andet over mit - det ypperste man kunne få, men stadig PS.
Det jeg mener er, at Moby er måske heller ikke så glad for PS selv.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Lidt sjov sammenligning 
Men ingen tvivl om at GHL er fede, men tror bare ikke på en holdbar led løsning, uden at den er kombineret med T5. Mine lps koraller er blevet meget flottere efter jeg satte T5 over sammen med min led, som er en PS.
Om det er GHL, maxspect, pacific Sun eller ecotech er vel lige meget bare det virker. I mine øjne er en 3w cree en 3w cree, lige meget hvilken lampe den sidder i.
Og moby sælger vel også GHL, så der er vel ikke noget mærkeligt i han har dem over.

Men ingen tvivl om at GHL er fede, men tror bare ikke på en holdbar led løsning, uden at den er kombineret med T5. Mine lps koraller er blevet meget flottere efter jeg satte T5 over sammen med min led, som er en PS.
Om det er GHL, maxspect, pacific Sun eller ecotech er vel lige meget bare det virker. I mine øjne er en 3w cree en 3w cree, lige meget hvilken lampe den sidder i.
Og moby sælger vel også GHL, så der er vel ikke noget mærkeligt i han har dem over.
Mvh:
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Beklager sammenligningen, men det var det bedste jeg lige kunne komme på.AndersBoerglum skrev:Lidt sjov sammenligning
Jeg tænker: GHL sælger vel næsten sig selv og hvis man er importør af en lampe (PS) og det mener jeg Moby er, så er det vel det mest naturlige at man har dem over, for at vise dem frem - eller hvá?
Moby har jo også haft dem over indtil for ganske nylig.
Jeg har prøvet T5 sammen med Radion, uden det gav nogen væsentlig forskel. Men Gino laver vist forsøg med det samme og det kan være han er kommet længere end jeg.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
GHL kommer nok desværre ikke på tale her. Da de er ALT for dyre til mig. Desuden hvis uheldet skulle være ude og en lampe går i stykker. Så er teknisk support fra GHL vidst ikke ligefrem noget at prale af.
Lige nu heldet jeg mest til 2 stk af Triton R2 175. Tør ikke rigtig satse på en lampe uden hvide dioder
Lige nu heldet jeg mest til 2 stk af Triton R2 175. Tør ikke rigtig satse på en lampe uden hvide dioder
- MarkBruhn
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6541 Bevtoft
Jeg får snart 2 stk T5 sat op sammen med min nuværende maxspect. Er meget spændt på at se forskellen.
Vil eksperimentere lidt med forskellige rør, for har en ide` om at de T5 lige gør det sidste ift at få skyggestederne oplyst så det hele fremstår endnu flottere. De bliver sat på yderkanten af baljen med reflektorer, så de kommer til at lyse skrå ind i stensætningen imens min LED lyser lodret ned fra oven. Kan da kun blive godt når korallerne får lys fra forskellige vinkler.

Vil eksperimentere lidt med forskellige rør, for har en ide` om at de T5 lige gør det sidste ift at få skyggestederne oplyst så det hele fremstår endnu flottere. De bliver sat på yderkanten af baljen med reflektorer, så de kommer til at lyse skrå ind i stensætningen imens min LED lyser lodret ned fra oven. Kan da kun blive godt når korallerne får lys fra forskellige vinkler.

Venlig hilsen Mark 
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;

Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Lyder spændende. Glæder mig til at høre hvordan korallerne tager det. Og hvordan det tager sig ud
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Hvorfor er det, du ikke tør en lampe uden hvide dioder?Ryom skrev:GHL kommer nok desværre ikke på tale her. Da de er ALT for dyre til mig. Desuden hvis uheldet skulle være ude og en lampe går i stykker. Så er teknisk support fra GHL vidst ikke ligefrem noget at prale af.
Mvh Tobias
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Dels er jeg bange for at det måske bliver for blåt/lilla. Og dels er de eneste Info jeg har funder omkring ydelsen at den kun leverer omkring 120 PAR lige under lampen.
Hvis man vil have mere hvidt lys i den lampe. Skal der skrues helt op for cyan og meget ned for de blå. Tror ikke ligefrem det giver mere på PAR siden..
Men hvis bare jeg var helt sikker på at der er nok PAR lampen. Er det efter min mening en helt perfekt lampe. Mege fedt at man kan lave lige den farve man har lyst til.
Hvis man vil have mere hvidt lys i den lampe. Skal der skrues helt op for cyan og meget ned for de blå. Tror ikke ligefrem det giver mere på PAR siden..
Men hvis bare jeg var helt sikker på at der er nok PAR lampen. Er det efter min mening en helt perfekt lampe. Mege fedt at man kan lave lige den farve man har lyst til.
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Kan godt være du har ret. Kender ikke Moby, og ved ikke hvad han importere. -Ved bare at han sælger begge mærker LED.crazy seahorse skrev:Beklager sammenligningen, men det var det bedste jeg lige kunne komme på.AndersBoerglum skrev:Lidt sjov sammenligning
Jeg tænker: GHL sælger vel næsten sig selv og hvis man er importør af en lampe (PS) og det mener jeg Moby er, så er det vel det mest naturlige at man har dem over, for at vise dem frem - eller hvá?
Moby har jo også haft dem over indtil for ganske nylig.
Jeg har prøvet T5 sammen med Radion, uden det gav nogen væsentlig forskel. Men Gino laver vist forsøg med det samme og det kan være han er kommet længere end jeg.
Erik
Jeg kan se forskel efter T5, så kommer personligt aldrig til at køre ren LED over baljen.
Mvh:
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Hvis nu man antager at koraller har størst vækst ved 8-10000K, ville jeg personligt også vælge en med hvide dioder. Men nu er jeg heller ikke til diskoblåt lysMoente skrev:Hvorfor er det, du ikke tør en lampe uden hvide dioder?Ryom skrev:GHL kommer nok desværre ikke på tale her. Da de er ALT for dyre til mig. Desuden hvis uheldet skulle være ude og en lampe går i stykker. Så er teknisk support fra GHL vidst ikke ligefrem noget at prale af.

Var du ikke ret varm på den Triton uden de hvide, Moente? - Fik du købt en?
Mvh:
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Jeg er stadig ret varm på den, men har endnu ikke købt. Kommer nok heller ikke til at ske foreløbig.AndersBoerglum skrev:Hvis nu man antager at koraller har størst vækst ved 8-10000K, ville jeg personligt også vælge en med hvide dioder. Men nu er jeg heller ikke til diskoblåt lysMoente skrev:Hvorfor er det, du ikke tør en lampe uden hvide dioder?Ryom skrev:GHL kommer nok desværre ikke på tale her. Da de er ALT for dyre til mig. Desuden hvis uheldet skulle være ude og en lampe går i stykker. Så er teknisk support fra GHL vidst ikke ligefrem noget at prale af.
Lige nu heldet jeg mest til 2 stk af Triton R2 175. Tør ikke rigtig satse på en lampe uden hvide dioder![]()
Var du ikke ret varm på den Triton uden de hvide, Moente? - Fik du købt en?
Jeg ville ikke have noget imod at vælge en lampe uden hvide dioder. I min optik bruges hvide dioder grundet høj PAR samt lys i rødt/grønt/blåt spektrum. Ved at have alle disse farver ved siden af, er hvid overflødig.
Lampen er ikke beregnet til at lave en helvedes masse PAR, da den er beregnet til shallow akvarier, hvor høj PAR ikke kræves. Derfor er den eksempelvis perfekt til mig og min balje. Men 120 PAR lige under lampen tror jeg simpelthen ikke på. 1200 derimod lyder mere sandsynligt.
Mvh Tobias
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
http://www.reefcentral.com/forums/showt ... ?t=2327353" onclick="window.open(this.href);return false;.