Saltvandsbutikken
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7600 Struer
Saltvandsbutikken
hva så, var der nogle der var i saltvandsbutikken i dag? så vil jeg høre om det var besøget værd og om nogen fik noget spændene med hjem 

- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Struer (7600)
Kan kun sige Ditto.noooze skrev:det var skam hyggeligt - der var både karameller, sodavand og kaffe
bestemt et besøg værd - martin får vist en sending en af dagene igen
Det var nemlig rigtig hyggeligt - det er jo ikke tit der er så mange saltvandsnørder pakket så tæt i samme lokale.
Men bestemt ikke sidste gang jeg handler hos martin : gode fisk, koraller og gode priser

100 *100 * 50 cm cube
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7600 Struer
2 klovnefisk + en flot og stor anemone til 400kr
Hmm, det ku være jeg skulle ned og ha sådan et sæt

900 L viewtopic.php?t=10798
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8000 Århus C
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: 8000 århus c - på indre fredriksbjerg
det er den her ( har selv en som du kan se ) :Rohde skrev:jeg kommer lige derude fra. Det er en fin lille butik synes jeg nu også. Endte da også med at købe en kirurg med derude fra. Kan selvfølgelig ikke huske navnet, men det kommer nok... Det var ihvertfald den der med de gule øjenlåg
Men fin butik og god service
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 8301#58301
dog stod vi lige og snakkede om det kunne være en underart ... men på udenlandske forumer mener de altså det er en Ctenochaetus strigosus selvom den ikke har striber
men jeg søger lige lidt mere
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
- BatLuder
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Ja, super lille biks han har fået stablet på benene. Og første dag, hvor det vrimlede ind med folk, var det næsten som at være til saltvandsmøde. Der blev snakket saltvand og handlet og drukket kaffe.
Måske saltvandsbutikkerne kun burde have åbent en gang om måneden, så ville vi mødes og snakke mere.
Måske saltvandsbutikkerne kun burde have åbent en gang om måneden, så ville vi mødes og snakke mere.

- puffer
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9430 Vadum
- Geografisk sted: Nørhalne
Nooze: Ifølge Meerwasser-lexicon er det en Ctenochaetus truncatus.
Se her: Meerwasser-lexikon.de "Ctenochaetus truncatus Er unterscheidet sich von C. strigosus hauptsächlich dadurch, dass der ganze Körper gleich wie der Kopf gelblich bis weißlich-blau gepunktet ist, während er bei jenem fein längsgestreift ist." (Den adskiller sig hovedsageligt fra C. Stringosus ved, at hele kroppen og hovedet har gullige til blåhvide prikker, mens den anden har fine striber på langs).
Desværre levede vores kun 1 måned, selvom den spiste godt (og alt). Til gengæld var den ved at tage livet af vores Hugo. Arten er tilsyneladende sygeligt jaloux på andre fisk, der spiser alger i stor stil.
Se her: Meerwasser-lexikon.de "Ctenochaetus truncatus Er unterscheidet sich von C. strigosus hauptsächlich dadurch, dass der ganze Körper gleich wie der Kopf gelblich bis weißlich-blau gepunktet ist, während er bei jenem fein längsgestreift ist." (Den adskiller sig hovedsageligt fra C. Stringosus ved, at hele kroppen og hovedet har gullige til blåhvide prikker, mens den anden har fine striber på langs).
Desværre levede vores kun 1 måned, selvom den spiste godt (og alt). Til gengæld var den ved at tage livet af vores Hugo. Arten er tilsyneladende sygeligt jaloux på andre fisk, der spiser alger i stor stil.
/Christian og Anna