Carsten skrev:Som Daniel er inde på, så bør du glemme de 2 Acanthurus de er mega svære.
achilles er både meget dyr men også en barsk herre efter hvad jeg har forstået, leucosternon er i samme klasse rent temperament mæsigt.
og har det med at få pletter.
Aha god viden, Tak Det tager jeg til mig.
Bingocaller skrev:Enig med ovenstående - og er det ikke frygteligt mange fisk i 530 liter!
Hvis du snupper dem alle snakker vi mange flere liter!
Dette er kun en liste af fisk jeg kan lide og betyder ikke at jeg skal have alle i .
hellfish skrev:Du kan roligt skære listen ned med ihvertfald 10 fisk efter min mening
Jo self, dette er kun et bud på de fisk jeg kunne tænke mig, men så i runde to som i så hjælper mig med at sortere i kommer jeg vel frem til det endelig resultat.
Carsten har bla. hjulpet med at sortere nogle fra, så det er kun possitivt. Ork, ja jeg kommer til at skære måske 10-12 fisk fra i dette forløb.
Jones skrev:Jeg kan godt lide tanken om et akvarie med mange fisk. Men det er meget nemmere hvis man holder sig til små arter, som ikke bliver ret store. Dette vil også give et meget mere naturligt rev, da man derved kan etablere par og små grupper. Fiskene vil trives bedre og du vil få mere glæde af dem. Ligeledes sparer du penge på skummer (med ovenstående liste skal du bruge en skummer som den Pederrevnørd har). Små fisk er desuden billigere end dyre kirurger og er oftest ikke så sarte. Har netop solgt mine kirurger og min kejser bliver solgt på lørdag. Jeg har så kun et par ocellaris klovne og en gul kirurg tilbage. Vil senere tilføre en lille gruppe chromis viridis og en LSD fisk om 6 måneder. Mit akvarie er 350 liter. Jeg har altid haft tendens til at overfylde mit akvarie, men nu er det slut. Jeg vil have pæne koraller og sunde fisk. Det får man ikke ved at overfylde sin balje. Jeg taler af erfaring

Håber at det kunne inspirere lidt.
Du har en pointe, kender det selv fra mbuan´er da jeg holdte dem i sin tid. Danke
Jones skrev:hov. Ved ikke lige hvad, der skete.
Det der skete for dig , skete for mig da jeg skulle oprette en tråd og endte med at lave 3 tråde , og folk smider det i næsen på mig fordi de ikke har forståelse for IT-NET fejl..