Derfor vil jeg høre jer, om hvad jeres erfaringer er med denne koral - hvordan får I farven frem på disse koraller?

Vokser de i lag, lige som Montier?petersoe skrev:Mine gror som vanvittigt i flere lag både tæt på bunden og helt oppe under lyset. Flot LPS, der dog efterhånden har bredt sig så meget, at de udgør en trussel mod flere andre koraller, da de svider ret voldsomt. Jeg har brækket frags af og sat i en anden tank, hvor der er knapt så meget lys og styr på vandværdierne, og der ser de ud, som du beskriver, men vokser stadig godt.
/Peter
Langt de fleste koraller vil have helst laminart flow, men samtidig skiftende, sådan lidt først den ene vej og så retur.jonas _sandager skrev:@ Erik: Okay. Så har jeg vist fået det byttet rundt.
Er det turbulent eller laminart flow, de kan lide?
Må vi ikke se et billede af det??petersoe skrev:Ja, de vokser i lag og "snurrer" rundt om sig selv for at kunne være der.
/Peter
Hmm. Laminart flow kan jeg godt give den. Det med skiftende retninger bliver sværere. Jeg har på et tidspunkt kigget lidt efter en pumpe der kunne klare opgaven, men wp25 virker til at være for kraftig til mit lille akvariet, og mp10 er både larmende og dyr. Dog har jeg hørt rygter om at webao har planer om en endnu mindre pumpe, der nok ville være helt perfekt. Indtil da må jeg vist nøjes med konstant flow.crazy seahorse skrev:Langt de fleste koraller vil have helst laminart flow, men samtidig skiftende, sådan lidt først den ene vej og så retur.jonas _sandager skrev:@ Erik: Okay. Så har jeg vist fået det byttet rundt.
Er det turbulent eller laminart flow, de kan lide?
En tænd sluk funktion på pumperne der giver skiftende retninger, synes at være en god idé.
Erik