Jeg overvejer at lave en UAS(Uplflow Algae Scrubber), men jeg er i tvivl om, om jeg lige så godt kan hænge en rød lampe over en gang Chaetomorpha? Er det lige så effektivt?
Og så er der folk der siger, at man ikkeskal have UAS og skummer på samme akvarie... Er der nogen, der har en forklaring på det? Det virker helt åndssvagt
En UAS er meget kraftigere end de macro alger de fleste har i refugiet. Hvis din UAS ellers er den rigtige størrelse burde det ikke være nødvendigt med en skummer.
Der er dog flere der kører med skummer og en mindre UAS eller en ATS. En stor side gevinst med skrupperen er at den producerer en masse pods til gavn for akvariets beboere
Ja, det kan jeg godt se...
Men nu har jeg ikke fisk i akvariet, så måske gør jeg det alligevel...
Men jeg kan simplelthen ikke finde ud af, hvad for noget "net" jeg skal bruge?
Ok, finde ud af det kunne jeg godt(det er det, der hedder "pastic canvas" eller Knitting screen", ikke?), menhvor køber man det i DK?
Jeg ville gerne have det indenfor et par dage, så udlandet er lidt langt væk...
Måske er der nogen, der har noget i overskud? Jeg skal kun bruge omkring 7X10 cm...
Heysa jeg går også og roder med tanker om at lave uas, du kan bla få det der net her i Roskilde i noget der hedder "peters rasthal. Det er en stor butik der sælger alt muligt stof og tekstiler. Skriv gerne mere om dit projekt. Ps. Jeg tror jeg vil starte med at prøve med et par tomme "kød plastic bakker" sorte som sættes fast med små magneter på begge sider..... lys på ydresiden og "net" og luft på indersiden. nemt og let at skifte.