Opdagede i her til morgen at jeg havde GLEMT at tænde min mindste tunze cirkulations pumpe efter jeg havde renset den i søndags!!!!

De ændringer jeg kan se i baljen efter den fatale bummert er faktisk positive syntes jeg.....???? Jeg undres da jeg selv har været af den overbevisning at der skal være flow, flow, flow i baljen og dette er også hvad jeg høre fra alle erfarne akvarie - mennesker.
Jeg har et rsm 130 L og har følgende cirkulation nu. en tunze 6045 (moddet) ( ?? 4000 L timen??)
2 stk der kører fra "chamber of death" dvs. den interne sump bagerst i akvariet. disse to er tunze silence 800 L timen.
Sidst retur fra sumpen der køre 800 - 1000 liter i timen.
Det giver i runde tal 6600 L i timen.
Er dette nok til min display tank på 130 L.... ( ca 50 x indhold i timen)Ja tænker jeg selv, hvad siger i?
Som jeg nævner tidligere er det som om tingene står lidt bedre i tanken nu, såh måske har jeg tidligere kørt med for meget flow? Jeg har bl.a. lidt af lidt cyano og de kom faktisk mest hvor der var MEST flow? Jeg har ikke cyano mere ( skal så også nævne at min po4 lige nu er nede i 0.02/3 stykker) godt hjulpet af seaklear!!

Jeg har over en kort periode ændret på flere parameter på en gang, så det er lidt svært for mig at erfaringsopsamle, hjælp...

Jeg har fået lavet mit DIY led lys som har kørt i ca 14 dage nu, min enlige koral ELSKER det, jeg har lavet om på flow rate ( i søndags), jeg har smidt en meget lille smule bundlag i tanken. Jeg har lavet lidt om på stensætning.Jeg har fået 2 stk klovn i baljen (gået der 10 dage nu).
Mine "belastningstal" er som nævnt fine Po4 ca 0.02/3 og No3 ca.3.0 Jeg har været ude at købe en "mag-float" rude renser i går ( tak for tippet Carsten

Jeg vil ned til Carsten i morgen og se på lidt flere fisk, da han lige har fået hjem. Vil gerne have en yellow wacthman, duer det når jeg kun har 4 - 5 mm. mellemfin bundlag i ? Er det bedre med en gul sand gobi? Valenciennea strigata? eller er der ingen af dem der duer?
Her er lidt fotos (nogle MED alger på ruden) Hvor man kan se mit led lys i aktion og min nye lidt ændret stensætning. Ps. det er tunze pumpen oppe på bagvær i højre hjørne der er slukket nu og det er som sagt som om tingene står lidt bedre. Kom gerne med jeres erfaringer

Og RIGTIGT gerne med ideer til fisk som er til at holde både mht. størrelse og sværhedsgrad

Charlie