Red Rose Anemone er forsvundet

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2012

Red Rose Anemone er forsvundet

Indlæg af Petercw »

Hej med jer,

Jeg købte forleden en Red Rose anemone.

Jeg har fundet et tilfældigt billede som jeg synes ligner meget: http://www.liveaquaria.com/product/prod ... pcatid=869" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg slukke al cirkulation og retur, da jeg satte den i om eftermiddagen.
Den blev siddende og var der endnu næste morgen.

Jeg tog afsted 3 timer fra halv ni til halv tolv dagen efter jeg havde sat den i.
Da jeg kom hjem halv tolv var den væk.

Anemonen var ca 1½ - 2 gange større end ed bordtennisbold, men nu har jeg ikke kunne finde den siden.

Jeg fandt to små arme på en cm hver i min tunze 6055'er.
Det undre mig hvordan den kan komme deri.
Det er et 6095'er front med gitter på.

Det som undre mig mest er, at jeg ikke har kunne finde "resterne" eller resten af den.
Min forhandler sagde at den muligvis kan have overlevet og ligger et eller andet sted.

Jeg har haft sten oppe at vende, slukket al cirkulation og ledt som en gal.

Nowhere to be found.

Hvad kan jeg regne med i sådan en situation?

Er den bare død og spist, kan den ligge et eller andet sted i live?

Jeg har aldrig haft en anemone før, men denne her fik jeg at vide var sjælden og dyr, så er det jo lidt trist hvis den er gået til.

Har filtersok på, så den er ikke i sump og heller ikke i overløb.

Mvh Peter
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
MikkelThomsen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
12
Postnummer: 9000 Aalborg

Re: Red Rose Anemone er forsvundet

Indlæg af MikkelThomsen »

Jeg har en anemone magen til i samme farve. Min har sat sin fod inden i et hul på størrelse med en to-krone. Nogen gange trækker den sig helt ind i hullet og er bogstaveligt talt helt væk. Måske din også har fundet et hul at gemme sig i?
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Lyder som om den har taget en tur i tunze gyngen når du finder arme der - den smider ikke bare armene

Hvor stor er akvariet? Kan du se stigning i dine næringsværdier?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Petercw »

Min balje er kun 250 liter.

100 bred, 45 høj, 60 dyb.
Jeg har målt mine værdier i dag og de er helt som de plejer.
Hvad skal man da kunne måle? Hvad ville sådan en fætter udskille i vandet, som jeg kan måle på?

Jeg har godt nok ledt og ledt.
Jeg forstår ikke hvor den kan være henne.
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
pasex
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af pasex »

Hvis den har fået revet et par arme af trækker den sig HELT ind i sig selv og restituere en tid, min målte 15-20 cm udfoldet og da den kom en tur i min 6055'er målte den efterfølgende ikke meget mere end 4-6 cm max. den var HELT inde i 6055'eren, igennem de små riller med kropen, det er helt vanvittigt hvilke steder de kan komme ind. Smider lige et billede af mit forsøg på at frigøre tunze fra anemone, den afgik ved døden 2 dage efter, heldigvis nede i sumpen, i en potte, for den frigiver al sin slim/ nældegift når den dør, samt går i forrådnelse rimelig hurtigt så du vil kunne se nærings stigninger. No3 osv. rigtig skod situation.. den kan vælte hele baljen. :(
Vedhæftede filer
2013-07-21 10.59.37.jpg
Som du kan se har den fået hele sin fede krop ind gennem ikke mindre end 3 riller og pustet sig op inde i selve pumpehuset, den fik nogen på hovedet af pumpehjulet :) jeg havde kikket på den en halv time før den lavede dette nummer... der sad den lige så fint på sin sten...
Som du kan se har den fået hele sin fede krop ind gennem ikke mindre end 3 riller og pustet sig op inde i selve pumpehuset, den fik nogen på hovedet af pumpehjulet :) jeg havde kikket på den en halv time før den lavede dette nummer... der sad den lige så fint på sin sten...
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Petercw »

Det ser godt nok voldsomt ud.

De to små "arme" som jeg fandt kan ikke have været hele annemonen. De var meget små og tynde. De var delt i to, ligesom om det var to arme hver for sig.

Jeg måler stadig 0,00 NO3 som jeg har gjort i ca 2 måneder nu.
Den var ellers oppe på en 10 stykker engang, men nu har det længe kørt med 0,00 NO3

Jeg har heller ikke fået flere alger eller observeret andre problemer.
Jeg har heller ikke kunne finde andre rester eller slim fra den.

Da jeg kørte om morgen kl. 08,30 var den fin hvor den sad.
Tre timer efter var den væk. Så der måtte vel have været noget at observere, hvis den var splattet ud?

Jeg har stadig ikke kunne finde den.
Det er ikke alle sten som jeg kan flytte på, så i teorien kan den godt sidde et eller andet mystisk sted at gemme sig.

Hvor længe kan den mon sidde der?

Baljen er kun de 100 * 60 * 45 så det er ikke fordi der er mange gemmesteder, men der er alligevel nok, hvis den kan blive på størrelse med en ært :)

Spørgsmålet er bare om den så pludselig dør og "forgifter" mit system?
Kan der ske noget ved det?

Og hvor længe kan den mon sidde og gemme sid?
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Petercw »

Lige et par billeder af hvordan min situation så ud:
Meget små stykker som i kan se. Kan de være en hel annemone?
Vedhæftede filer
DSC_1751.JPG
DSC_1749.JPG
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det kan det meget vel være. Havde en af samme slags, som pludseligt forsvandt, og jeg fandt også kun sådan nogle få stumper af den.
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Petercw »

Kan nogle dyr mon spise rester af sådan en annemone?
Errimit krebs, fireworms (jeg har fundet 1 fireworm i baljen), pudserejer eller andet?
Brugeravatar
pasex
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af pasex »

tror godt de kan tage lidt af den, men en anemone er kun stor fordi den puster sig op, den fylder intet når den falder sammen, min var jo kun 1/8 str. efter den var gået i pumpen, og der var den begyndt at puste sig op igen, inde i pumpen :)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"