Bleg lobophyllia

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
rullemary
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
12
Postnummer: 2200 København N
Saltvand siden?: 2012

Bleg lobophyllia

Indlæg af rullemary »

Hej
Jeg har en lobophyllia, som er blevet noget bleg at se på og den puster sig heller ikke op mere, som den gjorde lige da jeg fik den. Både min hammercoral og caulastrea trives, så jeg tror ikke det er vandkvaliteten den er gal med. Jeg har NO3 på 0 og kører med Rowaphos i en reaktor, så har nok heller ikke så meget PO4 (Jeg har ikke målt min PO4, men da jeg heller ikke har nogen alger tror jeg ikke det er PO4 der er problemet). Jeg har prøvet at placere den højt og lavt i akvariet, samt med mere eller mindre cirkulation og der er ingen ændring.
Jeg har så læst, at nogen har gode erfaringer med at rede lobophyllia ved at fodre den 3-4 gange om ugen også selvom der måske ikke er nogen respons på fodringen de første mange gange man fodre. Jeg har desværre lidt problemer med at genfinde link'et, men det er en gut der nærmest kun går efter de dårligst udseende koraller, for at prøve at rede dem.
Jeg har aldrig set dens tentakler ude (heller ikke om natten), så min teori på problemet er at den sulter. Jeg er åben for andre forlag til, hvorfor min koral ikke trives :-)
Jeg har to grådige dannebrogsrejer, som med det samme kaster sig over den mysis jeg prøver at lægge i korallen, så jeg overvejer om jeg kan tage korallen op i en plastbøtte med vand fra akvariet, mens jeg forsøger at fodre den, eller vil det bare genere den endnu mere?
Er der nogen der har andre løsningsforslag til mit problem med en bleg koral?
Mvh. Marie
Mit IM Nuvo 8: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=71354" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bleg lobophyllia

Indlæg af Bingocaller »

Hæv din nitrat til 1

For den for meget lys?

Du kan godt fodre den men gør det i akvariet med bøtten henover
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
rullemary
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
12
Postnummer: 2200 København N
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af rullemary »

Jeg har kun 2 T5 rør og korallen står på bunden, så tror ikke den får for meget lys.
Hvordan hæver man nitrat?
Mvh. Marie
Mit IM Nuvo 8: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=71354" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Pohls xtra feks
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af nielsk »

De fleste LPS kan ikke lide hvis din Kh er for lav eller falder for hurtigt.
SPS : Stability provides succes
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"