slettes
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2012
slettes
Hej som overskriften siger er min skummer mærkelig. Den koger helt vildt over et par gange om ugen så har skruet ned for dyret.
Mine vandværdier er i orden jeg har ikke noget dødt liggende nogen steder som rådner..
skummeren skilte jeg totalt ad i sidste uge og puttede de dele der kun er af plast i opvaskemaskinen og rengjorde motoren fuldstændig.
Efter turen i opvaskemaskinen skyllede jeg det hele under den varme hane og brugte en børste for at få eventuelle rester af sæbe salt og afspænding af.
Lod det hele tørre nogle timer på radiatoren og samlede det hele igen og den kørte fint i 4-5dage så begyndte den på det samme nummer igen.
Så nu er mit spørgsmål er den i stykker eller rettere kan den gå i stykker? skummeren er intern, men burde efter min overbevisning ikke betyde noget.
Har i en gisning om hvad der sker her? har haft den tanke at købe en ny extern.
Mvh. den fustrerede Michael
Mine vandværdier er i orden jeg har ikke noget dødt liggende nogen steder som rådner..
skummeren skilte jeg totalt ad i sidste uge og puttede de dele der kun er af plast i opvaskemaskinen og rengjorde motoren fuldstændig.
Efter turen i opvaskemaskinen skyllede jeg det hele under den varme hane og brugte en børste for at få eventuelle rester af sæbe salt og afspænding af.
Lod det hele tørre nogle timer på radiatoren og samlede det hele igen og den kørte fint i 4-5dage så begyndte den på det samme nummer igen.
Så nu er mit spørgsmål er den i stykker eller rettere kan den gå i stykker? skummeren er intern, men burde efter min overbevisning ikke betyde noget.
Har i en gisning om hvad der sker her? har haft den tanke at købe en ny extern.
Mvh. den fustrerede Michael
Senest rettet af Michael87dk man 26. aug 2013 13:05, rettet i alt 1 gang.
Har haft ferskvand SÅ LAD DA VÆR. Er gået tilbage til saltvand det er jo stærkt vanedannende og smukt.
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
Re: Skummer er mærkelig
Jeg har ikke lige noget konkret bud på det.. MEN jeg ville aldrig putte min skummer i Opvaskemaskinen...
Morten
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg synes også at en tur i opvaskeren er en lige lovligt grov omgang.
Faktisk er der plast som kan ikke kan tåle varmen som der bliver i opvaskeren. Det ville da være ærgerligt at ødelægge en skummer på grund af det.
Faktisk er der plast som kan ikke kan tåle varmen som der bliver i opvaskeren. Det ville da være ærgerligt at ødelægge en skummer på grund af det.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
det er ikke selve motoren jeg har kommet i. men alle plastdele. og har stillet opvaskeren ned på 35 grader da den var i. men jo jeg tager jeres svar til efterretning og kommer ikke de dele i opvaskeren igen.
Syntes bare det er mærkeligt at den opfører sig på den måde uden der egentlig er nogen rigtig forklaring. Kan jeg ikke få ind i hovedet, men som Ryom siger så er det nok heller ikke alt som der en logisk forklaring på.
Syntes bare det er mærkeligt at den opfører sig på den måde uden der egentlig er nogen rigtig forklaring. Kan jeg ikke få ind i hovedet, men som Ryom siger så er det nok heller ikke alt som der en logisk forklaring på.
Har haft ferskvand SÅ LAD DA VÆR. Er gået tilbage til saltvand det er jo stærkt vanedannende og smukt.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
begge mine anemoner har det fint så kan ikke være dem.
- Eskildsen
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Randers
Har I pH dyk om natten p.g.a. lav kH?
VSV der fungere dårligt og ikke bliver tilført regelmæssigt?
Mørke anaerobe område i bundlaget, der bliver hvirvlet op af en gylte el.l.?
Tilsætning af et eller andet produkt (vandklaringsmidler el.l.)
Bare nogle ideer.
Bare nogle ideer.
Jan Eskildsen, Randers og omegn.
Man har en mening indtil man har en andens
Man har en mening indtil man har en andens
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Har du tjekket lufttilførslen? Pumpen skal du smide i eddike natten over og så er den god igen
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
Hej min kh ligger stabilt på 8.Eskildsen skrev:Har I pH dyk om natten p.g.a. lav kH?
Bare nogle ideer.
vsv bruger jeg ikke har kun små mængder af rowa og sørger for ikke at køre for vildt med det så jeg får et for kraftig dyk.
Har dog lidt mørke områder i mit bundlag men ligner mest af alt lidt alger der står på bunden. både min kuffert og kirurg kan lide at gå og nappe der nede, en i
mellem også gylten men er ikke tit jeg ser det.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
"Bingocaller"]Har du tjekket ufttilførslen? Pumpen skal du smide i eddike natten over og så er den god igen
Okay vil prøve og kikke på min skummermotor kan være det er der problemet sidder at den ikke kan komme af med skidtet.
Okay vil prøve og kikke på min skummermotor kan være det er der problemet sidder at den ikke kan komme af med skidtet.
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Michael - hvad er det for en skummer?
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
en billig jeg fik for en slik men den gør det godt. det er en juwel 3,0 eller er det bare noget skrammel?AndersGS skrev:Michael - hvad er det for en skummer?
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Vi kan nok godt blive enige om det ikke er den bedste i verden, men mon ikke den fungerer ok.
Som Bingocaller er inde på så få renset luft tilførslen. Det er typisk problemet på de helt små skummere. Men kig lige pumpen efter. det kunne være snask på nålehjulet.
På min Bluskimmer 250 skal jeg rense luftdysen ved rotoren rimelig ofte da den lukker til med salt(dårlig konstruktion).
Som Bingocaller er inde på så få renset luft tilførslen. Det er typisk problemet på de helt små skummere. Men kig lige pumpen efter. det kunne være snask på nålehjulet.
På min Bluskimmer 250 skal jeg rense luftdysen ved rotoren rimelig ofte da den lukker til med salt(dårlig konstruktion).
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
Hej ja den virker ok har kikket inde på saltvandsudstyr.dk og overvejet en extern skummer til at ha stående under i skabet er dette en ok skummer og er der nogen der kender den? med hensyn til støj osv. Red Sea C-Skim 1200 deluxeAndersGS skrev:Vi kan nok godt blive enige om det ikke er den bedste i verden, men mon ikke den fungerer ok.
Nålehjulet har jeg haft ude og renset den er fri for skidt. kan være jeg skal prøve og skille min defuser ad og rense det der er i der og sætte en ny membran i.