Første koral

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Stefan_kh
Reactions:

Første koral

Indlæg af Stefan_kh »

Hej.. nu er mit akvarie oppe og køre, og der er så småt kommet lidt i, et par rejer og 2 fisk.. igår købte jeg så min først koral, men jeg synes den virker som om den har "trukket" sig sammen, eller er det bare mig?

Billed af den:
Billede

Og sammen med en sandspiser :)
Billede

Er der evt. nogle der kan sige hvad det skyldes? skal der gøres noget? eller er det bare mig?
Og der der evt. nogle der kan sige mig navnet på denne? :)

Stefan
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det var sg. da underligt! Har svaret på det men svaret er blevet væk??

Det er helt normalt at en blød/læder koral trækker sig sammen, når den bliver flyttet. Der kan gå mellem 2 timer og 1 uge før end den retter sig
op. mange gange trækker de sig også sammen hvis der er for meget strøm i vandet der hvor den står.
Den bryder sig ikke om at blev dænget til med sand/grus hele tiden, det kan også være en grund til at den ikke har rettet sig.
Prøv evt. at sætte den op på en af stenene.

Har ikke noget bud på hvad det kan være for en, så længe den ikke har pumpet sig op. forhandleren må vide hvad det er for en karl han har solgt dig.
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Indlæg af Jerslev »

Enig - den ser sund nok ud - vent til i morgen ellr søndag, så vil den begynde at sende sine tentakler ud - måske vil den også skifte hud - så begynder dens overflade at hænge lidt i laser, men det skal du ikke være bekymret over, såfremt dine vandværdier er i orden

Jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
T1000
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: 5500 middelfart

Indlæg af T1000 »

carsten jeg så godt dit første svar men troede at du havde fjernet det
400l akvarie med optisk front ,sump 120l, ialt 520 .bubble king 200 mini , ATI powermodul 6x54watt +2x39 wattt5,Ghl profilux plus 2,3 tunze 6055 ghl styret

Sps fragtmenter søges
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Ok, så forsvandt det ikke bare i cyberspace, men hvorfor det forsvandt må guderne vide. Det var ikke mig der slettede det!
Stefan_kh
Reactions:

Indlæg af Stefan_kh »

Nu har jeg lige rykket den op på en sten istedet :)

Hmm den smider lidt "slim" fra sig, det gjorde den dog også inden jeg rykkede den.. er det, det skin du snakker om Jerslev?

jamen så er der jo ikk rigtigt andet og gøre end at vente og se om det bliver bedre :)

forresten, jeg fik noget Korall Fluid fra JBL med, hvis jeg kun har 1-2 ikke så store koraller, har i så en ide` om hvor mange dråber og hvor tit de skal i? :)

Stefan
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Har lige læst om det, og jeg tror ikke at jeg overhovedet ville kome noget af det i akvariet. Ikke fordi der er noget galt med midlet. men jeg tror bare ikke der er behøv for det.
Korallen får det den skal have via lyset.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Carsten, tror bare Stefan har oprettet denne tråd to gange, for dit svar ligger stadig i den første tråd: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=5874

Som sagt kan der gå et par dage, og den ser på ingen måde kritisk ud, da dens polypper jo rent faktisk er foldet rimelig pænt ud.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Ok! så forstår jeg det bedre!!
Mon han tror at svarene bliver bedre af den grund??
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"