Reef fishing in Thailand

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Reef fishing in Thailand

Indlæg af Bingocaller »

Skrider 3 uger til Thailand i November som jeg plejer (Phuket)

Hvert år har vi lejet en stor båd (som desværre ikke er på billederne) hvor vi bla. bruger formiddagen på at fiske. Har fanget mange sjove arter som en blåprikket foxfaxe og forskellige triggers (som thai ser som det rene gastronomiske guld - jeg var ikke imponeret)

Nå - men på denne her båd har vi 3 hjælpere med der sørger for der er blæksprutte på fiskestangen fra 1970 - så den dumme dansker kun skal smide den i vandet og så er der bid - hvilket er ok.

Nu har jeg dog fisket hele mit liv og tænker en anden plan i år.

Jeg har snoldet et teleskop ABU stang som jeg vil tage med - gider ikke det gear der er på båden.

Men jeg gider ikke fiske Dunk the hook og så bider noget på.

Kan jeg spinne eller med blink? Kan jeg evt. fange noget andet større og sjovere i farvandet omkring sydphuket?

Har lige smidt lidt billeder op fra sidste år - det var det vi kom ind med som det lavede frokost til os med :)

Og forresten kan jeg afsløre at vores alles ven Moente er på præcis samme ø pt - Coral island ;)
Vedhæftede filer
DSC00515.JPG
DSC00512.JPG
DSC00511.JPG
DSC00507.JPG
DSC00506.JPG
DSC00505.JPG
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
MarkBruhn
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions: 0
12
Postnummer: 6541 Bevtoft
Saltvand siden?: 2012

Re: Reef fishing in Thailand

Indlæg af MarkBruhn »

Hej.
Jeg nyder som du også at fiske og når man nu er i udlandet, så er der da ikke noget sjovere end at prøve og fange deres fiskearter.
Jeg har lige været i Thailand i Januar. Jeg synes ikke det er så spændende at fiske i havet der, da det er meget sjældent man fanger fisk på over 20 kg. Selvfølgelig kan de fanges i havet, men når man som oftest har en begrænset tid til forsøget, så vil jeg stærkt anbefale BIG game fiskeri i ferskvand i Thailand. :-)
Stedet jeg benytter er nok et af, hvis ikke Thailands bedste fiskepark. De har desværre lukket lige pt, da de er ved at rykke til et nyt større sted. Synes du skal overveje dette sted næste gang du besøger det dejlige land. http://www.fishing-huahin.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har fanget rigtig mange fisk der og det er virkelig en kæmpe oplevelse at fiske maller på +35 kg. De har fx Arapaima på op til 200 kg, plus en masse andre fx Giant Siasmese karper, aligator fisk, Red tails, Pacu og meget meget andet sjov. Sæt gerne en dag af til besøget og få en oplevelse du aldrig glemmer.
Vil garantere dig at du kommer til at fange masser og masser af fisk i alle mulige størrelser så bedre bliver det ikke. :-)
Der findes også andre rigtig fine ferskvands fiskeparker i thai, hvor man kan fange disse fantastiske fisk. Prøv at kigge lidt på nettet efter steder i jeres ferie område.
God tur. :-)
Venlig hilsen Mark :)
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"