Hjælp Til Vidunder koral.
- Hartman
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8800 Viborg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: viborg
Hjælp Til Vidunder koral.
Har får et par dage siden får denne Catalaphyllia og har stået fin i et par dage men her i dag ville den ikke åbne sig ret meget. Alle mine andre Lps står så fine Men ikke den. Er det får meget lys. Den står på bunden og lidt ude i siden.
Fik i samme omgang en Duncanopsammia og den er heller ikke helt fremme.Den 3 jeg fik er en Euphyllia men den står så flot.
Har en Goniopora som står flot også.
Håber i kan hjælpe
Fik i samme omgang en Duncanopsammia og den er heller ikke helt fremme.Den 3 jeg fik er en Euphyllia men den står så flot.
Har en Goniopora som står flot også.
Håber i kan hjælpe
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 8960 Uggelhuse
Re: Hjælp Til Vidunder koral.
vidunder koral og duncan kan ikke li alt for højt flow, mine står hvor der er lavt til middel flow.
- Hartman
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
Min vil jeg også mene står ret lavflow. Men i den bogen hvor jeg har set den i står den til 2-8 i flow(corals af julian sprung)henrikp skrev:vidunder koral og duncan kan ikke li alt for højt flow, mine står hvor der er lavt til middel flow.
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Min kan godt stå sådan 1 dag eller 2
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Hartman
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
Det vil jeg så også håbe min gør. Vil sku være ærgeligt at miste sin drømme koral.Bingocaller skrev:Min kan godt stå sådan 1 dag eller 2
Kan den tåle meget lys?
- joekill
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1994
- Geografisk sted: 4600
det ser ikke for godt ud men det kan være en svær koral at holde i længden.
man kan se at vævet har sluppet kalkskelettet, næsten hele vejen rundt og det er aldrig et godt tegn med denne slags koral. Men måske har den været sådan da du købte den, da skaden ikke ser helt ny ud.
man kan se at vævet har sluppet kalkskelettet, næsten hele vejen rundt og det er aldrig et godt tegn med denne slags koral. Men måske har den været sådan da du købte den, da skaden ikke ser helt ny ud.

- Hartman
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
Den stod så flot.joekill skrev:det ser ikke for godt ud men det kan være en svær koral at holde i længden.
Jeg var inde og læse om den. Og der stod bare det var en nem og stærk koral.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2012
Synes jeg læste noget engang. Noget med at der var gået sygdom i vidunderkoraller, så der er 50/50 chance for at de overlever på sigt.
Kan sgu ikke rigtig huske hva det var, men de kan stå Ihhhh og Åhhh så fint, for lige pludselig at dø.
Men du må ikke hænge mig op på det, bare til information, og håber så sandelig ikke det det der er sket for dig.
Tog mig lige lidt tid til at finde noget om det oveni http://reefkeeping.com/issues/2008-01/eb/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Held og lykke med det.
Kan sgu ikke rigtig huske hva det var, men de kan stå Ihhhh og Åhhh så fint, for lige pludselig at dø.
Men du må ikke hænge mig op på det, bare til information, og håber så sandelig ikke det det der er sket for dig.
Tog mig lige lidt tid til at finde noget om det oveni http://reefkeeping.com/issues/2008-01/eb/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Held og lykke med det.
- MarkBruhn
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6541 Bevtoft
- Saltvand siden?: 2012
RCOne23 skrev:Synes jeg læste noget engang. Noget med at der var gået sygdom i vidunderkoraller, så der er 50/50 chance for at de overlever på sigt.
Held og lykke med det.
Prøv at læse lidt i det link. Kanon læsning...
Venlig hilsen Mark 
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;

Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;