Bundfald i calcium væske fra Decocean, betyder det noget

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Bundfald i calcium væske fra Decocean, betyder det noget

Indlæg af Kasper j. »

Her for en månedstid siden købte 25 liter af den nye calcium væske fra Decocean. Den er lidt brun i det, men den skulle være lige så koncentreret som den gamle.

Her i dag ville jeg så genopfylde, men opdagede at den bundfælder i modsætning til den gamle. Det er dog ikke sådan at der ligger uopløst pulver i bunden, blandingen er bare helt brun i bunden af dunken og klar i toppen af dunken. Jeg vendte dunken 3-4 gange og så var det fuldstændig jævnt fordelt i dunken.

Spørgsmålet er så, betyder det noget ? Eller er det fuldstændig ligegyldigt. Det bliver dosseret med dosseringsmaskine så det bliver lidt bøvlet at skulle ryste det flere gange om ugen og dosseringsmaskinen suger fra bunden af dunken, dvs. en 5 liters som jeg genopfylder cirka 1 gang pr. måned. Men dosseringsmaskinen vil jo suge den bruge væske som sætter sig i bunden ret hurtigt.

Men betyder det noget ? Får jeg så en meget koncentreret blanding første på måneden og til sidst så bare vand ?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Bundfald i calcium væske fra Decocean, betyder det noget

Indlæg af Carsten »

Carsten er gået over til at bruge en anden form for Calciumklorid, og det kan meget vel være det som giver det brune bundfald.
Jeg bruger den samme form for Calcium(ikke fra Decocean) og der er også brunt bundfald i dunken
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af minedykker »

har snakket med ham og det betyder ikke noget som helst. køre også selv med dette
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af Kasper j. »

Ok super det gør jeg :-) Men som jeg skrev lå der heller ikke uopløst pulver i eller noget, det var bare en brunlig farve. Men jeg starter op på det nye i morgen.
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af minedykker »

det kan du roligt gøre ;O) men ja det ser sjovt ud og man tænker ikke over det før man ser ned i tønden.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"