tide vand ved greath barrier reef
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
tide vand ved greath barrier reef
http://i.imgur.com/GLqvecM.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
tænkte nogle kunne finde dette billede intersant.
tænkte nogle kunne finde dette billede intersant.
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Re: tide vand ved greath barrier reef
Ja der ryger koraller for et par kroner der!:-)
For noget tid siden, da der var det program om great barrier reef, fortalte de godt om dette..
For noget tid siden, da der var det program om great barrier reef, fortalte de godt om dette..
Morten
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
MoG skrev:Ja der ryger koraller for et par kroner der!:-)
Nej, der ryger ikke nogle koraller på den konto.
Korallerne udskiller en slim, og det i meget store mængder som både holder dem fugtige og samtidig beskytter dem mod den stærke sol.
De fleste af os kender den koral som kaldes enten "bali slimer" eller mere korrekt A. turmida. Det er nok en af dem som udskiller mest slim. Og vi ser det jo jævnligt når de kommer over vand ved vandskifte eller ved flytning.
Jeg har også set billeder fra Fiji, hvor de lokale går rundt oven på korallerne og fanger hvad der har gemt sig mellem korallerne.
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Synes da ellers at de sagde i det program at det var normalt at der var en masse der døde, men der opstod nye kolonier.. Det samme sagde de om alle de fisk der spiser af korallerne .. Mener jeg!:-) kan ikke helt huske det..
Morten
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
kan vi måske se dem Carsten??Carsten skrev:MoG skrev:Ja der ryger koraller for et par kroner der!:-)
Nej, der ryger ikke nogle koraller på den konto.
Korallerne udskiller en slim, og det i meget store mængder som både holder dem fugtige og samtidig beskytter dem mod den stærke sol.
De fleste af os kender den koral som kaldes enten "bali slimer" eller mere korrekt A. turmida. Det er nok en af dem som udskiller mest slim. Og vi ser det jo jævnligt når de kommer over vand ved vandskifte eller ved flytning.
Jeg har også set billeder fra Fiji, hvor de lokale går rundt oven på korallerne og fanger hvad der har gemt sig mellem korallerne.
er ening med dig i at de nok skal klare den tur over vand, lige som de altid har, det er en utrolig form for liv
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier 

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Mikki skrev:kan vi måske se dem Carsten??
er ening med dig i at de nok skal klare den tur over vand, lige som de altid har, det er en utrolig form for liv
Billederne var nogle som jeg fandt på nettet et eller andet sted. Men mener også at der ligger noget på youtube om det samme.
Blandt andet denne her:
" onclick="window.open(this.href);return false;
har også selv set store Tridnaca stå i vandkanten helt exponeret for solen hverdag ved ebbe, og fint foldet ud ved højvande
Nu snakken er om Fiji, så kig lige på en af de helt store exportøres hjemmeside.
http://www.waltsmith.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
Ja de er sku rimelig hårdfører de SPS. Jeg mener at de kan klare 6 timer uden direkte vand, bare de får rimeligt med fugt. Så længe saliteten ikke falder med 0.002 så skal de nok overleve 

Mit 216 liters Cube viewtopic.php?f=92&t=60170&p=579161#p579161
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
Godt du lige lå den ind CarstenCarsten skrev:Mikki skrev:kan vi måske se dem Carsten??
Billederne var nogle som jeg fandt på nettet et eller andet sted. Men mener også at der ligger noget på youtube om det samme.
Blandt andet denne her:
" onclick="window.open(this.href);return false;
har også selv set store Tridnaca stå i vandkanten helt exponeret for solen hverdag ved ebbe, og fint foldet ud ved højvande
Nu snakken er om Fiji, så kig lige på en af de helt store exportøres hjemmeside.
http://www.waltsmith.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4293 Dianalund
- Saltvand siden?: 2009
Det er også blevet vist i flere af de naturprogrammer der omhandler koralhavene, hvor de netop omtaler dette fænomen
Fantastisk!
Synes det er sjovt at på koralrevene er det den lilla og lyserøde farve der er mest almindelig udover brun?! Har selv oplevet det i rødehavet? I vores akvarier er lyserød og især lilla svære farver at holde på korallerne?

Synes det er sjovt at på koralrevene er det den lilla og lyserøde farve der er mest almindelig udover brun?! Har selv oplevet det i rødehavet? I vores akvarier er lyserød og især lilla svære farver at holde på korallerne?
- Elliott
- Dværg kejser
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4532 Gislinge
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: Holbæk
Sådan rent logisk så er tidevand jo ikke en ny opfindelse så hvis de ikke kunne tåle det var de der jo nok ikke mere tænker jeg 

Elliott
720 balje/ 140 bundkar / Under construktion
Min balje: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p544044
720 balje/ 140 bundkar / Under construktion
Min balje: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p544044
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Wow - man må da kunne dyrke Acroporaer i haven, i hvert fald om sommeren?

Jeg skal derop i slutningen af september, så skal jeg nok holde øje med tørlagte koraller og måske poste et billede eller to. Tro det eller ej - det var min kone og børn, der insisterer på at vi ikke kan bo i Australien uden at se koralrevet - ikke mig.
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
Flot billede - Men nøj hvor må det bare stinke af H..... til!! 
Studsede over at de kunne tåle at være så længe over vandet, dengang DR2 havde tema-lørdag. Det er åbenbart godt solcreme de laver.

Studsede over at de kunne tåle at være så længe over vandet, dengang DR2 havde tema-lørdag. Det er åbenbart godt solcreme de laver.
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det gør det faktisk ikke, men der er jo også meget mere luft end når vi står ved køkkenbordet og laver fragmenterPederP skrev:Flot billede - Men nøj hvor må det bare stinke af H..... til!!![]()
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
Jeg tilbragte en del af min ungdom i Queensland og dykkede meget i dette fantastiske enorme koralrev- jeg har også brugt mange timer på at vade rundt i rev rundt om øerne, ved lavvande- det er vildt spændende at studerer livet i de små vandhuller lavvandet efterlader... Engang fandt vi en blue ringed octopus i sådan et lille vandhul- faktisk anede jeg ikke den var giftig dengang og lod den kravle rundt på min bare arm, inden jeg satte den tilbage i vandet... Jeg blev ligbleg et par dage senere, da en australier fortalte mig at jeg havde leget med døden...
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.