[/quote]
Hej Erik.
jeg holder et skarpt øje med Kh og Ph værdien i tanken. Den var faldet fra 8,1 til 7,9, så det var heller ikke for smart.
Nu kører jeg Ph i reaktoren stille og roligt ned, indtil værdierne er i orden.
Jeg håber ikke mine
koraller har fået for stort chok af Kh stigningen.
Tror også lige at Ph proben skal kalibreres en ekstra gang. Jeg må se at få fat i noget buffer.
Mvh. Stig[/quote]
Hej Stig.
Jeg har også prøvet at den røg fra mig, så Kh røg op på 13,6. Men jeg oplevede ingen reaktioner - ingen negative i hvert fald.
Jeg har prøvet at booste med DecOceans væsker, det har jeg gjort flere gange, men sidste gang reagerede montierne ved at slime voldsomt.
De smed også deres farve. Det skete inden for 10 - 15 min. derfor ved jeg at det var grunden.
Pudsigt nok var de kun de røde typer. Rød Plademonti og rød "superman". De blev brune, men de kom sig i løbet af et par måneder og ser ikke ud til at have lidt skade. De har fuldstændig genvundet farven.
I grunden lidt mærkeligt for, som sagt har jeg gjort det ved flere lejligheder med de samme væsker, uden problemer. Men dér passede det ikke hertugerne.
Jeg er selv ved at hæve værdierne lidt. Jeg har fundet ud af, at når mediet falder i reaktoren (bliver forbrugt), så falder ydelsen ret meget.
Jeg tror det har med blandingen jeg benytter at gøre.
Jeg hæver med ca 0,5 dgl. og måler hver dag, så jeg kan stoppe den når den når den ønskede værdi.
Erik