hjælp skummer går amok
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2012
hjælp skummer går amok
Hej er der nogen der kan hjælpe mig? min skummer går amok. Har snart brugt 50 liter osmose og salten er jo heller ikke billig. Den spytter det hele ud igen den fylder en kop på 2min så er blevet nød til at skruge ned for den.
Alle mine vandværdier er i orden.
Er der nogen kloge flike hoveder her inde? Er desperat. kan skummeren være gået i stykker siden den ter sig sådan?
Vh Michael
Alle mine vandværdier er i orden.
Er der nogen kloge flike hoveder her inde? Er desperat. kan skummeren være gået i stykker siden den ter sig sådan?
Vh Michael
Har haft ferskvand SÅ LAD DA VÆR. Er gået tilbage til saltvand det er jo stærkt vanedannende og smukt.
- boner
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8950 Ørsted
- Saltvand siden?: 1992
- Geografisk sted: 8950 Ørsted
Re: hjælp skummer går amok
indtil du får styr på problemet kan du da bare smide det den koger over tilbage i akv. det lyder ikke til at det når og blive sort og så ville lidt mere info være guld
800 L , Lys: 6 x 50w LED, skummer:SKIMZ E-SERIES SK251 , 150 L sump, Cirkulation: 4 x Tunze 6095 med Tunze 7095 styring , "folk der bader i deres akvarie " SÅ LA DA VÆR
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Er skummeren spritny? Har du noget i akvariet der kan have gydet æg?
Hiv toppen af skummeren og lad den stå og koge over indtil det bliver normalt igen
Hiv toppen af skummeren og lad den stå og koge over indtil det bliver normalt igen
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
Hej 2. hvilken mere info vil du have?
Hej 3 tak for svar. skummeren har kørt et år og der har ingen problemer været før nu. jeg har en gul kirurg. 2 klovne. en sekstribet gylte. 2 ildhalekutlinger. 1 kuffert på 4cm hugo og et søpindsvin. kan der være noget der?
Har en anemone men det er kun den ene klovn der bruger den.
32kg ls 180l akv
Hej 3 tak for svar. skummeren har kørt et år og der har ingen problemer været før nu. jeg har en gul kirurg. 2 klovne. en sekstribet gylte. 2 ildhalekutlinger. 1 kuffert på 4cm hugo og et søpindsvin. kan der være noget der?
Har en anemone men det er kun den ene klovn der bruger den.
32kg ls 180l akv
Har haft ferskvand SÅ LAD DA VÆR. Er gået tilbage til saltvand det er jo stærkt vanedannende og smukt.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det kan sagens skyldes at sø pindsvinet har gydet.
Hiv koppen af og lad den koge færdig uden top på. På et tidspunkt falder den til ro igen.
Jeg har selv oplevet det et par gange, og sidste gang var den slemmeste.
Hele sumpen var dækket af en ca. 10cm tykt lag skum, og den kogte løs i ca. 12 timer.
Hvad der udløste det fandt jeg aldrig ud af, for søpindsvin, søstjerner og andre hvirvelløse dyr havde jeg ikke
Hiv koppen af og lad den koge færdig uden top på. På et tidspunkt falder den til ro igen.
Jeg har selv oplevet det et par gange, og sidste gang var den slemmeste.
Hele sumpen var dækket af en ca. 10cm tykt lag skum, og den kogte løs i ca. 12 timer.
Hvad der udløste det fandt jeg aldrig ud af, for søpindsvin, søstjerner og andre hvirvelløse dyr havde jeg ikke
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
Ok Carsten. det var dejligt at finde ud af hvad der kunne være oversagen til det. mange tak for hjælpen.
Vh Michael
Vh Michael
- Petercw
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6760 Ribe
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
Det har den gjort en uge nu. Den lever sit ejet liv er ikke til at få til at falde til ro. Har netop lige nu opserveret at klovnene hygger sig i anemonen men skulle vel ikke være årsagen til at den bliver ved.?
- MarkBruhn
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6541 Bevtoft
Prøv at få den grundig renset og så sæt den til igen. Kan sagtens være noget skidt den ikke kan komme af med eller lign.
Venlig hilsen Mark 
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;

Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2007
Ved ikke om dine klovne måske hygger sig så meget at de stresser din anemone, syntes at have hørt før at de faktisk kan gnubbe den ihjel ? ser anemone ud som den plejer?Michael87dk skrev:Det har den gjort en uge nu. Den lever sit ejet liv er ikke til at få til at falde til ro. Har netop lige nu opserveret at klovnene hygger sig i anemonen men skulle vel ikke være årsagen til at den bliver ved.?
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier 

- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
Sidst jeg havde en "vild" skummer virkede det at sætte en hane(næsten lukket) på luftindtaget og samtidig skrue helt ned for vandstanden i skummeren.
På den måde kan man trappe luften op i takt med at man får skummet affaldet ud.
På den måde kan man trappe luften op i takt med at man får skummet affaldet ud.
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- Petercw
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6760 Ribe
Hvis din skummer har kørt sådan i en uge, så ville jeg nok lige gøre den rent og evt afkalke den. Fordi et par fisk "hygger sig" lidt så burde det ikke kunne få din skummer til at skumme så voldsomt over, i så lang en periode 
Der skal virkelig meget skidt til og det skal være vedvarende, før at det påvirker så længe.
Selv efter store doser waste away og meget skidt i vandet, har jeg aldrig oplevet lign.

Der skal virkelig meget skidt til og det skal være vedvarende, før at det påvirker så længe.
Selv efter store doser waste away og meget skidt i vandet, har jeg aldrig oplevet lign.
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2007
Hvis en skummer går amok nytter det ikke at rense den. Hvis skummeren er beskidt yder den mindre = at den ikke går amok.
Ting som tidligere har fået min skummer til at gå amok er:
En anemone som døde
Tilsættelse af for meget aktiv kul
VSV som gik galt pga en fejl 40
En fisk som døde og rådnede
En forkert indstillet skummer
Men en skummer skal selvfølgelig renses i ny og næ og det skader aldrig.
Ting som tidligere har fået min skummer til at gå amok er:
En anemone som døde
Tilsættelse af for meget aktiv kul
VSV som gik galt pga en fejl 40
En fisk som døde og rådnede
En forkert indstillet skummer
Men en skummer skal selvfølgelig renses i ny og næ og det skader aldrig.
Mit 216 liters Cube viewtopic.php?f=92&t=60170&p=579161#p579161
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7700 Thisted
min gamle ati bublemaster er også før gået helt amok det var nettet på
trådhjulet der var gået løs i den ene side der var en strips der var sprunget
trådhjulet der var gået løs i den ene side der var en strips der var sprunget
- amddurin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Jeg ville skrue ned for luft og/eller pumpen (Vandflowet) - min stiller begge dele på samme tid...
Når du efterfylder med ferskvand og du smider saltvand ud via skummerkoppen vil din salinitet falde, så check din salt...
Når du efterfylder med ferskvand og du smider saltvand ud via skummerkoppen vil din salinitet falde, så check din salt...
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
Hej alle sammen. Har fået en masse brugbar viden jeg vil prøve af. og mange tak for det. Hvis jeg ikke får noget til at virke vil jeg investere i en ny skummer.
Vh Michael
Vh Michael