L. Kuekenthali og fire goby

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Jaku
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 4652 Hårlev
Saltvand siden?: 2009

L. Kuekenthali og fire goby

Indlæg af Jaku »

ja - så fik jeg byttet min store A. Occelaris til en Fire Goby

Den er dog ikke helt så fredelig som man læser om den på nettet - det er nok en han

Foto følger.....

Jeg har L. Kuekenthali i min balje

ER der nogen der har erfaringer med Fire Goby (Nemateleotris magnifica)

og Kuekenthali?

Angriber Fire Goby større rejer ?

God SOMMER til alle .....
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: L. Kuekenthali og fire goby

Indlæg af Carsten »

Jeg har haft Nemateleotris magnifica af flere omgange, og har aldrig hørt om at de skulle være nogle børster.
Har du et link til noget der underbygger det du skriver.
Tidligere sagde man at der ingen kønsforskel var, så hvordan ser man forskellen?
Husk på at de har det med at springe, og kan springe højt helt op over kanten på akvariet. Har mere end 1 gang fundet en tørfisk på gulvet.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Har Hart flere stykker - de er nok noget af det mest sky fisk jeg har haft - og hvad jeg har oplevet super svær at holde i live når der går store lidt mere urolige fisk i akvariet

Faktisk så meget at jeg helt har valgt at droppe den - selvom det i min optik er en af de smukkeste fisk der findes
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Jaku
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16

Indlæg af Jaku »

Carsten der står noget på spansk Wikipedia om at den godt kan hindre andre i at spise og jeg har denne grønne chromis som åbenbart får tæsk af alle....

Men jo den er egentlig fredelig - men ikke ligefrem sky,

Og springe det kan den ..... så jeg har extra liste 6 cm hele vejen rundt - det håber jeg beskytter mod fald udenfor akvarium....

Tak for jeres tilbagemelding....
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jaku skrev:Carsten der står noget på spansk Wikipedia om at den godt kan hindre andre i at spise og jeg har denne grønne chromis som åbenbart får tæsk af alle....

Men jo den er egentlig fredelig - men ikke ligefrem sky,

Og springe det kan den ..... så jeg har extra liste 6 cm hele vejen rundt - det håber jeg beskytter mod fald udenfor akvarium....

Tak for jeres tilbagemelding....
Det med at den skulle for hindre andre i at spise, lyder temmelig meget i skoven. Tror du ikke det er en oversættelses fejl, for efter egen iagttagelse er det snarere omvendt
Brugeravatar
Jaku
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16

Indlæg af Jaku »

Ja - det er nok en oversætter kvababbelse - noget af teksten er her:

Es tolerante con el resto de compañeros de un acuario de arrecife. Se debe evitar juntarlos, tanto con anémonas, que podrían atraparlos, como con especies agresivas de peces, que les obligarían a pasar escondidos la mayor parte del tiempo.

Los especímenes del comercio de acuariofilia suelen estar habituados a alimentarse con mysis y artemia congelados. También acepta alimento en escamas. Se puede complementar la dieta con gamba cruda, calamares o pescado blanco troceados. A la hora de alimentarlos, se debe tener en cuenta que no cogen el alimento caído en el sustrato.4 También hay que considerar que no disputa el alimento frente a otras especies, lo que, en ocasiones, puede llevarles a la inanición y la muerte.

Google oversat:

Det er tolerant over for andre kolleger i en reef akvarium. Undgå dem sammen, både anemoner, der kunne fange, som med aggressive arter af fisk, som ville tvinge dem til at bruge skjult det meste af tiden.

Handelen med akvariet prøver er ofte brugt til at fodre på frossen mysis og artemia. Accepterer også flagefoder. Du kan supplere kosten med rå rejer, blæksprutte eller skiver hvidt fisk. Ved fodring, skal det bemærkes, at ikke fange faldne mad i sustrato.4 også nødt til at overveje, at ikke bestridt mad til andre arter, som til tider kan føre til sult og død .

Jeg har misforstået det her i sommerheden - den spiser ikke altid det de andre fisk spiser.....

God sommer ....
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"