Thailand i august

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
15
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Thailand i august

Indlæg af Moente »

Madammen og jeg overvejer en smuttur til Thailand her i starten i august.
Vi er til ren afslapning og hele formålet med rejsen er afslapning og snorkling/dykning.

Vi har kigget lidt på at bo på Coral Island og flade ud der i en uges tid, og så ellers sejle til de forskellige øer, hvis vi vil se noget andet - bl.a. måske en tur til Phi Phi.
Er der nogen, der har first hand erfaringer fra disse steder eller måske kan anbefale andre steder? Evt. steder, hvor det hele kan bestilles? Kan ikke umiddelbart finde en pakkerejse med fly og hotel på Coral Island.

På forhånd tak! :)
Mvh Tobias
saltvandsakvarie123
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
12
Postnummer: 5464 Brenderup Fyn
Saltvand siden?: 2013
Geografisk sted: Brenderup 5464

Re: Thailand i august

Indlæg af saltvandsakvarie123 »

Hvad gør i med "prinsseserne"
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
15

Indlæg af Moente »

saltvandsakvarie123 skrev:Hvad gør i med "prinsseserne"
Familien passer prinsesserne imens :)
Mvh Tobias
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Phi Phi ørene er dejlige, men helt klart et overrendt turistmål.
Men turisterne er der mest i nogle timer midt på dagen, omkring kl 14 sejler bådene igen, og så tror jeg der er meget dejligt.
Der er masser af fisk at kigge på, og man behøver slet ikke at blive våd, for de flokkes om bådene.
De fleste resorts på Phi phi ligger så man skal sejles ud til dem.
Og kunne forestille mig at der er virkeligt dejligt stille når man kommer derud.
Coral Island, havde jeg ingen ide om at man kunne overnatte på.
Nåede aldrig derud.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MoG »

Det kan være en fordel at rejse på det tidspunkt, hvis man ser på antallet af turister! Vi var afsted sidste år i august/september og der var virkelig ikke særlig mange turister (var bla. I huahin). Trods godt vejr, var en stor del af de forskellige strande stortset tomme. Man må jo så tage med, alt afhængig af hvor man befinder sig, at der på det tidspunkt af året kan regne noget mere..
Men nu spørger du til phiphi, og det har vi ikke besøgt endnu! Men skal da helt sikkert prøves!:-)
Morten
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Når du mener coral island mener du så?
Vedhæftede filer
ssss.JPG
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
14
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Indlæg af Chrissy62 »

Vi har været på Phi Phi, og fandt der en skøn atmosfære. Det er klart at hippikulturen hersker, og man mærker at alle "chiller" temmelig meget.

Vi fandt først en rigtig fed bungalow som vi boede i, de første 3 dage, langt oppe af en sti med mange trapper.

Senere flyttede vi over i gypsy-kvarteret, ufatteligt billigt, og her kom vi i snak med lokalbefolkningen, hvilket jeg personligt enormt godt kan lide.

Vi har rejst i Thailand, både helt nord, midt og syd, og alle steder, har vi bare købt en flyrejse, og så fundet et logi, efterhånden som vi har rejst rundt.

Thailand indbyder til, at man ikke bor det samme sted i en lang periode, da det er så billigt, at rejse rundt, og man kan med fordel leje sig ind på en bed & breakfast, alle steder.

Der fås logi, fra 20 bath til 20.000 bath om dagen. Så kvaliteten for, hvad man behøver, luksus, eller bare et sted at sove, kan man selv bestemme:)

Rigtig god tur :)
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
15

Indlæg af Moente »

Bingocaller skrev:Når du mener coral island mener du så?
Yes, Mark, det gør jeg.

Tak til alle for jeres svar. Hvor nemt og bekvemt er det bare at få logi hen ad vejen?
Personligt er jeg ikke så meget for at tage til et fremmed land uden et sikkert sted at sove på hele turen.
Mvh Tobias
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
14

Indlæg af Chrissy62 »

Det er supernemt. Der ligger et hotel, hostel, bed & breakfast hver 20. meter, så du kan frit vælge. Det eneste du skal passe på med, er alle de lokale Thaier, der står på nakken af hinanden, for at vise dig, hvor de mener du skal bo henne. De tjener lidt penge på at vise turister hen på hotellerne.

I kan evt. gøre det, at I tager imod tilbud fra en af de lokale thaier, og kun tjekker ind for 1-2 nætter. Herefter går i rundt i byen og tjekker selv andre steder, som kunne være mere fordelagtige; beliggenhed, luksus, pris osv...

Jeg har aldrig oplevet at der var overbooket nogle steder.

Vi rejser altid på den måde, ligegyldig, hvilket land vi tager til. Det er så meget nemmere, at finde de rigtige steder, når man er på lokaliten, fremfor hjemmefra:)

I øvrigt er flyrejser uden hotel, tit meget billigere, og som sagt, kan du bo på alle måder i thailand, alt efter hvad din pengepung siger du vil betale:)

Og så vil jeg gerne lige slå et slag for gadekøkkenerne. De findes i stort antal overalt. maden og kvaliteten varierer en del. Men hvis I vælger et køkken, hvor der står mange thaier, kan i være sikker på, at maden er god, og hygiejnen i orden.

Man kan spise et måltid i et godt gadekøkken for 10 dk. pr. person. :)
Mvh

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
21

Indlæg af Carsten »

Jeg mener som Chrissy at indlogering ikke er noget problem, blot skal man nok ikke komme klokken 10 om aftenen, for der er de bedste steder taget.

I Thailand, kan du få mad fra hele verdens køkkener. prisen og kvaliteten
varierer selvfølgelig. I byerne er der masser at små restauranter som ligger
tæt langs vejene.
Men forvent at det er hylende stærkt, og at deres engelsk kundskaber er i samme klasse som dine thai.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MoG »

Ja som Christina bla. Skriver, så kan der altså spares en del ved at købe flybilletterne for sig selv.. Og så selv sammensætte rejsen!

Vi gav 4400kr pr. Snude og fløj med Thai Airways. Så havde vi lejet en super fed 340m2 villa med egen pool og spa. Sindsyg lækkert! Havde så booket luksus hotel i Bangkok de sidste dage inden hjemrejsen.. Alt havde vi selv sørget for og jeg vil da næsten ikke tænke på hvad et rejseselskab skulle have haft for den rejse, hvis vi havde bestilt det hele hos dem!:-)
Morten
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
14

Indlæg af Chrissy62 »

Haha, Carsten. Ja, man skal passe på med at sige man gerne vil have maden "spicy", når de spørger. For al mad er spicy, men siger man ja til spicy, så er det altså ildebrand vi snakker om i mundhulen :P

Det er sjovt med deres engelsk, men de har ikke så mange konsonanter i deres alfabet, så derfor er der simpelthen ord, som de ikke kan sige.

White house bliver til why ou..og de kan lide at snakke hurtigt på engelsk, for at vise, at de altså godt kan finde ud af det. (funny)
Mvh

Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15

Indlæg af Bingocaller »

Moente skrev:
Yes, Mark, det gør jeg.

Tak til alle for jeres svar. Hvor nemt og bekvemt er det bare at få logi hen ad vejen?
Personligt er jeg ikke så meget for at tage til et fremmed land uden et sikkert sted at sove på hele turen.
Ok her har jeg været 2 gange - mener bestemt ikke man kan overnatte på øen.

Der er super fedt - rigtigt bounty - og masser af muslinger ;)

Men coral island er misvisende! Jeg har en masse billeder derfra jeg kan sende dig hvis du vil se hvordan det ser ud
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
15

Indlæg af Moente »

Bingocaller skrev:
Moente skrev:
Yes, Mark, det gør jeg.

Men coral island er misvisende! Jeg har en masse billeder derfra jeg kan sende dig hvis du vil se hvordan det ser ud
Du må gerne smide nogle billeder af sted til mig.
Der ligger nu et Coral Island Resort med 44 bungalows, så der er mulighed for at bo der. Men nu må vi se, hvad det bliver til. Det vil tiden vise :)
Mvh Tobias
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
21

Indlæg af Carsten »

Bingocaller skrev:
Moente skrev:
Yes, Mark, det gør jeg.

Hvorfor må vi andre ikke se dem??
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
21

Indlæg af Carsten »

Moente skrev: Der ligger nu et Coral Island Resort med 44 bungalows, så der er mulighed for at bo der. Men nu må vi se, hvad det bliver til. Det vil tiden vise :)

Der er sandsynligvis masser af små øer der bliver kaldt Coral Island, Hvad er det Thailanske navn?? Koh???
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15

Indlæg af Bingocaller »

Koh hai
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15

Indlæg af Bingocaller »

Eller koh hei
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
15

Indlæg af Moente »

Så er rejsen sgu bestilt! Vi rejser den 4. august og vender snuden hjemad igen d. 13.

Vi lander i Phuket 09.10 om morgenen og mangler lidt fifs til, hvad og hvordan det bedst kan betale sig at komme ud mod øerne? Er det taxa til en havn og så båd derfra, eller står der thai'er ved lufthavnen, som kan arrangere det hele for en uden at tage røven på en?
Mvh Tobias
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
14

Indlæg af Chrissy62 »

I starter med at indlogere jer på hotel/guesthouse i phuket og tjekker ind for 1 nat/dag.

Så bruger I dagen på at finde de lokale turistarrangører. Der er mange, og de står på nakken af hinanden, for at i skal vælge lige præcis dem. De har forskellige ture til forskellige øer.

Vil I til Phi Phi, så bestiller I en tur til dagen efter. Tjekker ud igen fra jeres hotel og tager til Phi Phi.

Når i lander på Phi Phi, står der en masse thaier og vil vise jer, hvor i kan bo henne.

I vælger en af dem. Tjekker ind for 1 nat/dag. bruger dagen på at sondere øen, og finde det sted, i gerne vil bo resten af tiden:)

Hvor meget måtte I slippe for flybilletten?
Mvh

Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
15

Indlæg af Moente »

Chrissy62 skrev:I starter med at indlogere jer på hotel/guesthouse i phuket og tjekker ind for 1 nat/dag.

Så bruger I dagen på at finde de lokale turistarrangører. Der er mange, og de står på nakken af hinanden, for at i skal vælge lige præcis dem. De har forskellige ture til forskellige øer.

Vil I til Phi Phi, så bestiller I en tur til dagen efter. Tjekker ud igen fra jeres hotel og tager til Phi Phi.

Når i lander på Phi Phi, står der en masse thaier og vil vise jer, hvor i kan bo henne.

I vælger en af dem. Tjekker ind for 1 nat/dag. bruger dagen på at sondere øen, og finde det sted, i gerne vil bo resten af tiden:)

Hvor meget måtte I slippe for flybilletten?
Tak for tippet, Christina. Vi vil dog helst undgå en overnatning i Phuket, hvis det er muligt. Vi vil gerne ud mod øerne hurtigst muligt.

Vi slap lige omkring 6.200,- t/r pr. person.
Mvh Tobias
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
14

Indlæg af Chrissy62 »

Okay, jamen, det bestemmer I jo selv. Det kan sikkert også sagtens lade sig gøre:)

6.200 kr. lyder lidt dyrt. Især nu, da det er lavsæson:)
Mvh

Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions: 18
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Hej Tobias,

God tur,

Jeg kan varmt anbefale Krabi oz, helt vildt smukt, og ikke overturistet som Phuket.
Blot hvisøerne trods aæt blev lidt kedelige.

Hygge

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
14

Indlæg af Chrissy62 »

Krabi er rigtig god, og derfra kan man tage ud til tvillingeøerne med longtailboat, og der ligger også nogle gode kyststrækninger lidt længere sydpå, med en del sightseeing:)
Mvh

Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
15

Indlæg af Moente »

Vi ser på det efterhånden som vi lærer området lidt at kende derovre :)

6.200,- var det billigste vi kunne finde, hvor rejsetiden ikke overstiger 24 timer hver vej. Vi kunne få billetterne til 5.800,- cirka, men det var 25 timer til Phuket og 44 timer fra Phuket til København. Dét gider vi ikke!
Mvh Tobias
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
21

Indlæg af Carsten »

Forvent at I bliver taget i røven, når I lige ankommer.
I lufthavnen er der taxi og minibus service over alt på Phuket.
De vi var der i 2011 kostede det ca. 1200 bath at blive kørt fra lufthavnen til Karon i en minibus. Hvis I blot skal have en taxi er prisen idag nok det samme.
Det kan være svært for jer at komme til Phi Phi øerne samme dag, da bådene sejler fra Phuket omkring klokken 0900. om der er senere afgange ved jeg ikke, men tror det ikke.
Koh Hai plejer også at være om morgenen man sejler derud.
Hvis I vil bo på det resort på Koh Hai, så skriv til dem og hør angående transport til øen.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15

Indlæg af Bingocaller »

Hvad Carsten siger
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"