Og så har jeg ikke et stort, grimt, firkantet overløb i hjørnet af akvariet
Hey...
Hvis du nu skulle gå igang med at lave ét i akryl, så husk lige, at silikone IKKE virker på det... !
Opløs noget akryl i acetone og brug dét til at lime med.
/Kim

Til gengæld er det ret svært at gøre lydsvagt på den måde.Chris2500DK skrev:De har boret to huller i bagvæggen, et i hver ende, sådan så et 90 graders pvc stykke med den ønskede diameter kommer op i den ønskede vandhøjde.
Prøv at køre ind og kigge på det, de ligger på Frb. alle så det er tæt på dig, jeg synes faktisk at det er ret smart og man slipper for en stor kasse i akvariet. PVC bøjningerne burde kunne skjules i stenopbygningen.

Mon ikke det er et spørgsmål om at tilpasse mængden af returvand til mængden af vand som kan "suges" igennem nedløbsrøret sådan at der altid er vand over nedløbsrøret og ikke bliver suget luft med ned (gætter jeg på).steenmillinder skrev:hmm... øv... håbede at jeg kunne slippe for at skulle skulle lave en overløbskasse der går hen over kanten... hvordan klare folk problemet når de har hullet i bunden af baljen? (jeg havde jo stadig tænkt mig at lave en overløbskasse anordning, bare ikke en som går helt ned til bunden, og heller ikke over baljekanten...)

Mit bud var at du skulle tilpasse flowet gennem nedløbsrøret så det matcher din retur pumpe, ikke for meget og ikke for lidtsteenmillinder skrev:hvis jeg sætter en klemme på slangen ned til sumpen så det går langsomt nok med vand ned løber pumpen nede i sumpen vel tør for
vand på et tidspunkt, den pumper jo hele tiden 2000l/t tilbage i baljen...