Hvilken anemoner egner sig bedst til Amphiprion ocellaris
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2007
Hvilken anemoner egner sig bedst til Amphiprion ocellaris
går med tanken om at anskaffe mig en anemone eller 2 til mine Amphiprion ocellaris. Er der nogen der er bedre at fortrække end andre ?
Vil selvfølgelig gerne have nogen med nogle flotte farver/former
Vil selvfølgelig gerne have nogen med nogle flotte farver/former
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier 

Re: Hvilken anemoner egner sig bedst til Amphiprion ocellari
En bubble tip anemone er glimrende.
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Geografisk sted: Danmark
Jeg havde engang en stor hvid en. Har desværre glemt navnet. De var helt vilde med den. Efter 5 min i baljen var de gemt helt i den. Solgte den desværre
Har også haft en stor grøn bubbletip, som de elskede ligeså højt. Også denne blev solgt. Pt har jeg en lille lyserød bubbletip, men de går ikke i den. Derfor vil jeg have en større i grøn
Tænker at den skal købes ved dejong på et tidspunkt.

o_O
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Skal også have handlet ved dejong næste gang. tænker bare om disse bobble anemoner ikke kræver mindre cirkulation end jeg pt har?Jones skrev:Jeg havde engang en stor hvid en. Har desværre glemt navnet. De var helt vilde med den. Efter 5 min i baljen var de gemt helt i den. Solgte den desværreHar også haft en stor grøn bubbletip, som de elskede ligeså højt. Også denne blev solgt. Pt har jeg en lille lyserød bubbletip, men de går ikke i den. Derfor vil jeg have en større i grøn
Tænker at den skal købes ved dejong på et tidspunkt.
var det denne du havde? http://www.dejongmarinelife.nl/inverts/ ... -pinktip/2" onclick="window.open(this.href);return false;

- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Er nu os ret vilde med disse bubble anemoner. syntes bare at have læst at de ikke skulle have for meget cirkulation. men uha hvor er jeg da os fristet på disse. min balje er jo okay dybJesper ØH skrev:En bubble tip anemone er glimrende.

- Chrissy62
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 4780 Stege
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Stege
Jeg har haft 2 anemoner og begge har mine occelaris "gnubbet" ihjel. Det var ikke fordi de var små, men fordi de var for ivrige.
Nu er det så slut med anemoner og klovnerne har fundet sig tilrette i vores goniopora, som de tror er en anemone, og denne kan de ikke sådan slå ihjel, hive ud i sandet, vende om på hovedet, bide i osv..
Så, det jeg vil sige, er, med occelaris, så er det nok rimeligt meget ligegyldigt, hvad du har...før de gik i gonioporaen, var de meget i vores euphyllia. De har også leget i vores Rhodachis:)
Nu er det så slut med anemoner og klovnerne har fundet sig tilrette i vores goniopora, som de tror er en anemone, og denne kan de ikke sådan slå ihjel, hive ud i sandet, vende om på hovedet, bide i osv..
Så, det jeg vil sige, er, med occelaris, så er det nok rimeligt meget ligegyldigt, hvad du har...før de gik i gonioporaen, var de meget i vores euphyllia. De har også leget i vores Rhodachis:)
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye
Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Christina Frisdahl Faurbye
Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
- Stig Jest
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3480 Fredensborg
- Saltvand siden?: 1991
Jeg har 2 røde Bubbletip anemoner og jeg har aldrig set min occelaris i den.
Jeg har haft en Heteractis crispa, hvid med lilla spidser, den gik mine occelaris i efter et par måneder.
Med hensyn til Bunbletip og kraftig cirkulation, så skal den nok finde et sted at slå sig ned.
Mvh. Stig
Jeg har haft en Heteractis crispa, hvid med lilla spidser, den gik mine occelaris i efter et par måneder.
Med hensyn til Bunbletip og kraftig cirkulation, så skal den nok finde et sted at slå sig ned.
Mvh. Stig
[center]Link til tråden om mit Red Sea Max 130[/center]
[center]Link til tråden om min 250 liters Akrylcube[/center]
[center]Link til tråden om mit 288 liters akvarie[/center]
[center]Link til tråden om min 250 liters Akrylcube[/center]
[center]Link til tråden om mit 288 liters akvarie[/center]
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Mine trives nu også fint i mine Euphyllia paraancora og Euphyllia glabrescens men havde i min tidligere balje anemoner og klovne og det virkede sku som om de fik et kick ud af det, så tænkte det måske var at favorisere ?Chrissy62 skrev:Jeg har haft 2 anemoner og begge har mine occelaris "gnubbet" ihjel. Det var ikke fordi de var små, men fordi de var for ivrige.

- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Ja du har nok ret der. bare det ikke bliver pumperne først fodi den stresser for meget over placeringen ? er bare bange for det senearie sker. de er nemlig flotte hvis de ikke sætter sig i pumpenStig Jest skrev:Jeg har 2 røde Bubbletip anemoner og jeg har aldrig set min occelaris i den.
Mvh. Stig