Flemse skrev:Lidt update fra igår, efter at have været ude hos Erik så fik jeg afkortet slange 1 så den går op ad hele tiden og ender i en tragt,på samme måde som hos Erik!
Men systemet var stoppet her til morgen igen, så bliver nok nød til at sætte et filter på. Det virkede som om at slangen var stoppet da jeg startede op igen, så det bliver nok løsningen.
Det du har gjort med udløbet er rigtigt. Men som jeg husker det, så havde du ikke skyllet mediet inden du kom det i.
Hos mig bliver det altid skyllet et par gange, for at få så mange småpartikler væk som muligt, da de kan sætte sig i udløbshanen og stoppe udløbet.
Det samme gælder for Mg mediet. Jeg bruger for øvrigt ikke Mg medie i min, da det ikke hos mig har vist sig at være nødvendigt.
Hvis der sætter sig noget i hane eller slange, kan det ofte lade sig gøre at skylle det ud ved at lukke helt op for hanen.
Hvis det kommer igen, må du ty til filteret. Det er en ide jeg har nuppet fra Gnizten og det fungerer fint hos mig. Husk at sætte det mellem udløbsstudsen og hanen.
Er det luft/Co2 der stopper den, skal den udluftes og Co2 måske sættes ned.
Jeg skal til Fyn idag, men kan sende dig en kopi af det jeg fik fra Rent Postevand, til brug for bestilling af stumper til filteret. Så behøver du ikke at lede efter det på hjemmesiden.
Jeg har dog ændret på sediment indsatsen i filteret. Gnizten bruger et trådfilter fra RP, men dem jeg fik er et par mm for korte. Så kan der komme vand udenom filteret.
Så jeg har et sedimentfilter af dem der bruges til RO anlæg i. Der er samme my størrelse i dem, men de har den rigtige længde.
Erik