Tæv af en klovn

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
12
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Tæv af en klovn

Indlæg af jonas _sandager »

Jeg vil lige dele en sjov oplevelse, jeg har i mit akvarie for tiden.
Sagen er at min hun-klovn er begyndt at gå til kamp imod mine fingre når jeg stikker dem i akvariet. Det har jeg hørt om mange andre hvor den også gør, men jeg må alligevel tage hatten af for den. For jeg har en sort negl på min ene lillefinger, og det er udelukkende dén den går efter. Godt og grundigt endda! Den dasker virkelig igennem. Ikke så det ligefrem gør ondt, men man er da slet ikke i tvivl om at den ikke vil finde sig i at have den i akvariet :naughty:

Jeg går ud fra at den ser den sorte plet som et svagt punkt på min hånd, et øje eller lignenede, og derfor går efter det. Men er der andre der har oplavet noget lignende?
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Tæv af en klovn

Indlæg af Ryom »

Vi havde et par tomat klovne på et tidspunkt. Og hunnen gik også til angreb. Men den havde godt nok nogle skarbe tænder. Så der gjorde tæmmelig ondt hvis den lige fik fat i det tynde hud på underarmen. Hun skulle distraheres hvis jeg skulle til i akvariet. Og så når hun alligevel kom mens man ikke så det, så fik man bare et chok hehe
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions: 17
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af PoulD »

Klovnfisk, Barracuda - kartoffel, kartoffel.
Argh måske ikke helt, klovnfisk er trods alt mere aggresive :hehe: .
Nå, man kan vel ikke bebrejde dem. Det er jo os der trænger ind på deres domæne.

Prøv at holde 2 tallerkner op foran akvariet. En med lidt pisket æg og en med mel og rasp. Med mindre den har samme mangel på kognitiv formåen som min Scooter, burde det da have en betydelig adfærdsregulerende effekt :biggrin:
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Min gamle clarkii hun var en satAn!!!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions: 17
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af PoulD »

Bingocaller skrev:Min gamle clarkii hun var en satAn!!!
Kan se trådstarter er i gang med en kandidatgrad i religionsvidenskab. Jeg gætter på der p.t. ikke er vildt mange job, der ude i samfundet, hvor lige præcis det er den vigtigste spidskompetence. Men indenfor saltvandshobbyen er der jo ganske mange religioner - som kulturelt fænomen, og hvis det nu også er påvist, at den øverste af alle dæmoner faktisk er en fisk, vil der da givetvis blive brug for en del flere religionsforskere på AU. Måske især nogen der samtidig ved noget om fisk :biggrin: :oops:
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions: 47
18
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af nbd »

PoulD skrev:Klovnfisk, Barracuda - kartoffel, kartoffel.
Argh måske ikke helt, klovnfisk er trods alt mere aggresive :hehe: .
Nå, man kan vel ikke bebrejde dem. Det er jo os der trænger ind på deres domæne.

Prøv at holde 2 tallerkner op foran akvariet. En med lidt pisket æg og en med mel og rasp. Med mindre den har samme mangel på kognitiv formåen som min Scooter, burde det da have en betydelig adfærdsregulerende effekt :biggrin:
Hehe - det er herligt at SF har en festlig kommentator som dig, Poul :GO
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
12

PoulD skrev:
Bingocaller skrev:Min gamle clarkii hun var en satAn!!!
Kan se trådstarter er i gang med en kandidatgrad i religionsvidenskab. Jeg gætter på der p.t. ikke er vildt mange job, der ude i samfundet, hvor lige præcis det er den vigtigste spidskompetence. Men indenfor saltvandshobbyen er der jo ganske mange religioner - som kulturelt fænomen, og hvis det nu også er påvist, at den øverste af alle dæmoner faktisk er en fisk, vil der da givetvis blive brug for en del flere religionsforskere på AU. Måske især nogen der samtidig ved noget om fisk :biggrin: :oops:
Nej, det er ikke fordi jobsene hænger på træerne. Men jeg har heldigvis et job at falde tilbage på i Den Gamle By, som én af dem der går rundt dernede og fortæller om gamle dage, klædt ud som en fra den tid. Faktisk sad jeg i dag dernede og fiskede lidt, og var så heldig at få en skalle på krogen. Den fik selvfølgelig en med gokkejernet, og kom med hjem foran akvariet, hvor den eftertryggeligt blev vist frem. Da jeg var sikker på at fru Klovn havde set den nu afdøde hr Skalle, havde jeg jo forestillet mig at hun havde indset at hun kunne få samme skæbne i møde, og forstået at det var mig der var alfahan her på matriklen. Det viste sig dog at være en gammel løgn, for da jeg lige skulle have fedtfingrene i baljen, for at rokkere rundt på et par koraller, var det ganske som om hun forsøgte sig med en genopførsel af Jonas i fiskens mave. Jeg har sgu stadig ondt i fingeren efter den omgang.
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
12

Men ud over det, har jeg stadig ikke helt gennemskuet hvorfor hun udelukkende går efter den sorte negl. Godt nok puster hun sig stadig lidt op, når hun ikke kan se den, men hun går kun helt bananas når hun får øje på den. De er sgu nogle sære små væsner :)
kanstrup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
17
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2002
Geografisk sted: Vestsjælland

Indlæg af kanstrup »

Det kan være hun bare blir rasende på den ene finger, fordi hun tror den negl er beskidt? :-)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"