Jeg tror jeg har set en Cirolanid Isopod eller en amphipod i mit refugium nu her, har haft tændt noget lys over mit refugium, prøvede at tage et billede, men det er ret svært at se noget, og inden jeg fik det taget smuttede den væk. den var nok ca. 1 cm stor. og med to store følehorn. Syntes mest det så ud til at være en amphipod, men syntes ikke jeg kan finde så meget om dem? men en isopod skulle leve af fisk så vidt jeg kan forstå? og den her har på ingen måde kunne havde kommet til mine fisk, da jeg tvivler på den så vil kunne finde over i mit refugium igen, da det vil betyde den skulle kunne komme op af overløbet. men er det en jeg skal være bange for? og hvad tror i det er for en?
Her er lige et billede af klovneparet
Egon - Amphiprion ocellaris
Størrelse er ca. 5 cm
Egon er købt fra DeJong, og har nogle kraftig pæne farver. Egon er født i fangeskab.
En meget forsigtig fisk, som ikke er så nysgerrig og fremrosende som Myrna, og lader sig undertrykke. Derfor er han meget forsigtig med at spise, og gør det helst ikke mens Myrna kigger.
Han er ikke bange for en hånd når der gøres rent i akvariet. Er en akrobat udover alle grænser, der er ikke den måde han ikke kan svømme på, og kan nogle gange se ud som om den er helt galt, hvor efter han drejer rundt, svømmer normalt som om alting var i skønneste orden.
Engina mendicaria - Snegl
Størrelse ca. 1,5 cm (kan blive op til 2,5 dog bliver de ofte ikke større end 1,5-2 i akvariet)
Ikke meget aktiv snegl, kan side længe de samme steder.
Kødæder, hvilket vil sige det ikke er ret mange alger den for spist, og hvis den ikke kan finde føde nok kan den finde på at spise græs og polypper (jeg har ikke set jeg har mistet nogle af disse, men den kan godt finde på at side mellem dem, og som jeg kan se en anden her på forum skriver spiser den hans græs), anbefales derfor ikke, men en flot snegl at kigge på.
Buccinulum corneum
Størrelse ca. 4 cm (kan blive op til 5 cm)
Er i Nassarius familien, hvilket vil sige det er en snegl der tilbringer meget tid i sandet, med snaplen over sandbunden som lugter efter foder.
Ikke særlig aktiv snegl, bevæger sig sjældent over sandet, og kun kort tid at gangen.
Krav: bør havde minimum en sandbund der kan dække dens hus når den graver sig ned.
Frygtløs - Lysmata wurdemanni
Størrelse ca. 6 cm
Natteaktiv reje, som fra naturen er meget sky, derfor vil den ofte befinde sig i huler eller bag stensætningen.
Nysgerrig reje man med foder kan lokke til at spise fra hånden, min er vildt fanget, så den er meget sky, og befinder sig kun bag stensætningen og under skummeren hende i hjørnet, men 3 dage efter jeg fik den, sad den på min hånd da jeg ville fodre den over ved pumpen, dog vil den stædig ikke komme ud derfra og hopper af hånden hvis jeg prøver at få den med frem i akvariet.