Ecotech Marine vs Maxspect Razor
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2012
Ecotech Marine vs Maxspect Razor
Hejsa.
Jeg skal til at anskaffe mig nyt lys til mit akvarie, ( 130*50*55cm)
Hvad lampe ville i vælge?? Har også set på Ghl Mitras, men som koster en del mere, er den meget bedre end de to andre??
Jeg skal til at anskaffe mig nyt lys til mit akvarie, ( 130*50*55cm)
Hvad lampe ville i vælge?? Har også set på Ghl Mitras, men som koster en del mere, er den meget bedre end de to andre??
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Re: Ecotech Marine vs Maxspect Razor
Jeg er helt klart til Ecotech Radion.
Jeg har selv 7 stk og ville ikke bytte.
Men det er nok en smagssag.
Erik
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
Helt enig - I at det er en smagssagcrazy seahorse skrev:Jeg er helt klart til Ecotech Radion.
Erik

Jeg er så tilfreds med mine razor. Man får virkelig meget par for pengene sammenlignet med radion, og den er med UV-a.
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- kodyl
- Naso kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2017
Der er flere muligheder for at tweake lyset på en radion. Der kan man styre alle de forskellige farver dioder som man selv syntes. Max spect har kun 2 kanaler med forskellige leds i hver kanal som man kan dimme op og ned.
Så jeg syntes du skal tage ud og se en max spect razor før du tager din beslutning. Hvis du fint kan leve med det lys den gir, så ville jeg klart gå efter sådan en, da det er bedste pris pr watt. Desuden har razor også UV dioder. Det finder du kun på radion pro.
Så jeg syntes du skal tage ud og se en max spect razor før du tager din beslutning. Hvis du fint kan leve med det lys den gir, så ville jeg klart gå efter sådan en, da det er bedste pris pr watt. Desuden har razor også UV dioder. Det finder du kun på radion pro.
-
- Foxface
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7800 Skive
Ja helt sikkert en smagssag.. Har selv 2x Razor 120w 16000k over mit 360 liters.. Jeg er specielt glad for det flade og minimalistiske design - da mine lamper er synlige i stuen.. Lyset kan jeg bestemt ikke klage over.. Også meget brugervenlige.. Er dog heller ikke i tvivl om at ecotech er en vildt god lampe, men som også koster en del..
Mit 500 liters system: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=81622
- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2007
Jeg har også en Max Spect og jeg tror at lys-kvaliteten en den samme som på meget dyrere lamper. Men På GLH og Ecotech kan man justere meget, men til gengæld kan skidtet også lettere gå i stykker og hvor tit har man brug for at justere farven ?
Hvis du køber en Razer så giver du så meget mindre, at du kan købe en ny nu, og købe en helt ny og meget mere avanceret lampe om 3 år uden at bruge mere end de 6500 som ghl koster. Jeg ved også at Carsten fra Decocean har haft en del Ecotech lamper til rep. og importøren gav vist en del problemer og firmaet svarede ikke på emails osv.
Fisketorvet har også købt 26 stk. 160 watt Razor lamper
Husk at vælge 16000 K modellen
Hvis du køber en Razer så giver du så meget mindre, at du kan købe en ny nu, og købe en helt ny og meget mere avanceret lampe om 3 år uden at bruge mere end de 6500 som ghl koster. Jeg ved også at Carsten fra Decocean har haft en del Ecotech lamper til rep. og importøren gav vist en del problemer og firmaet svarede ikke på emails osv.
Fisketorvet har også købt 26 stk. 160 watt Razor lamper

Husk at vælge 16000 K modellen

Mit 216 liters Cube viewtopic.php?f=92&t=60170&p=579161#p579161
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Jeg har haft begge lamper.
Begge typer er fede.
Radion har flere farvekombier.
Radion skal sendes til tyskland ved fejl - og det sker ofte, desværre
Maxspect giver væsentlig mere PAR
Maxspect er mere stabile
Maxspect kan i 90% af tilfældende repareres i DK
Mvh
Peder
Begge typer er fede.
Radion har flere farvekombier.
Radion skal sendes til tyskland ved fejl - og det sker ofte, desværre
Maxspect giver væsentlig mere PAR
Maxspect er mere stabile
Maxspect kan i 90% af tilfældende repareres i DK
Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
ghl er mig bekendt uden problemer pt. Der har været lidt sw isues, der blev løst via software updates.. ellers er det en super lækker lampe, virkelig lækker.
der ud over er ghl kendt for ikke at efterlade kunder, uden upgrade path. Sagt med andre ord, der er altid en vej til at opdatere til nyeste udstyr via dem.
ghl 2 computeren, fik mulighed for at blive opdateret til ghl3. Samme har de lovet med lamperne.. Derfor har de min stemme. (+ super godt support forum)
+ de kan styres på alle 9 kanaler.
der ud over er ghl kendt for ikke at efterlade kunder, uden upgrade path. Sagt med andre ord, der er altid en vej til at opdatere til nyeste udstyr via dem.
ghl 2 computeren, fik mulighed for at blive opdateret til ghl3. Samme har de lovet med lamperne.. Derfor har de min stemme. (+ super godt support forum)
+ de kan styres på alle 9 kanaler.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4293 Dianalund
- Saltvand siden?: 2009
Jeg har ikke noget sammenligningsgrundlag, men personligt er jeg rigtig glad for min GHL lampe
Jeg har set razorlampen hos Decocean, og jeg synes den giver et lidt for lilla lys til min smag, men jeg tror det er noget der kan indstilles?

- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Der er jo også en GHL lampe herinde til 4500 kr. og GHL er jo tysk og så plejer tingene jo at være i orden
Prisen på den fra ny er bare alt for høj efter min mening. Men til 4500 kr. ville jeg helt sikkert tage GHL frem for Razor.
Angående farven på Razor, så har den et 12 timers program, hvor den køre på fuld skrald i de 6 af timerne og ved sol - op - eller nedgang kan den godt virke noget lilla i farven, men det er jo en smagssag om man kan lig det.

Angående farven på Razor, så har den et 12 timers program, hvor den køre på fuld skrald i de 6 af timerne og ved sol - op - eller nedgang kan den godt virke noget lilla i farven, men det er jo en smagssag om man kan lig det.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4293 Dianalund
Helt enig i at de er for dyre :SKasper j. skrev:Der er jo også en GHL lampe herinde til 4500 kr. og GHL er jo tysk og så plejer tingene jo at være i ordenPrisen på den fra ny er bare alt for høj efter min mening. Men til 4500 kr. ville jeg helt sikkert tage GHL frem for Razor.
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2500 Valby
Der er jo også andre alternativer. Bl.a. forskellige modeller fra Pacific Sun. Er selv brændt lidt varm på Triton S, som koster 5.540,-.
Mvh Tobias
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2400 København NV
- Geografisk sted: København NV
Kasper J skrev:
"Angående farven på Razor, så har den et 12 timers program, hvor den køre på fuld skrald i de 6 af timerne og ved sol - op - eller nedgang kan den godt virke noget lilla i farven, men det er jo en smagssag om man kan lig det.[/quote]"
Jeg kan ikke lige huske om der ligger et forudprogrammeret program på Razor, men man kan jo selv vælge at indkode programmer og derved selv vælge tid, styrke farvesammensætning mv. Så det med 12 timer, fuld skrald 6 timer og lilla farve bestemmer man jo selv.
"Angående farven på Razor, så har den et 12 timers program, hvor den køre på fuld skrald i de 6 af timerne og ved sol - op - eller nedgang kan den godt virke noget lilla i farven, men det er jo en smagssag om man kan lig det.[/quote]"
Jeg kan ikke lige huske om der ligger et forudprogrammeret program på Razor, men man kan jo selv vælge at indkode programmer og derved selv vælge tid, styrke farvesammensætning mv. Så det med 12 timer, fuld skrald 6 timer og lilla farve bestemmer man jo selv.
Opstart (igen igen :-)pinse 2017: 460L Decocean ( L110 D70 H60 ), Pacific Sun Hyperion R2 , ATI Power Cone 200I, Maxspect Gyre 150, skimz returpumpe, Deltec osmolator.
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
+1Moente skrev:Der er jo også andre alternativer. Bl.a. forskellige modeller fra Pacific Sun. Er selv brændt lidt varm på Triton S, som koster 5.540,-.
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Anders Børglum Christensen.
- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 17

- dyne
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Birk(Herning)
må sige de steder jeg har set Maxspect Razor jeg syntes sq lyset er lidt fesen så mange lamper jeg heller ville købe ghl er toppen ved mig og ecotech men syntes faktisk også AQUA ILLUMINATION VEGA ser pisse godt ud
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro