erfaring med denne fisk. Dårligt nyt.

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 5690 Tommerup
Saltvand siden?: 2013

Re: erfaring med denne fisk. Dårligt nyt.

Indlæg af Morten1990 »

Thue skrev:Ja i det her tilfælde er det nok desværre for sent og gøre noget, er den holdt op med og tage føde til sig
Det ligner den er stoppet med og spise, men er ikke 100 på det, har prøvet og hænge lidt nori tang ned til den, som jeg vil lade hænge natten over, da jeg syntes det ligner den er aktiv om natten.
Vh Morten
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af nielsk »

Den er helt sikkert syg af en eller anden form for parasit angreb - det kan også være dine vandværdier svinger hvis du fodrer så hårdt som du skal og det dermed kan være med til at svække den.
Men øv
SPS : Stability provides succes
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Morten1990 »

nielsk skrev:Den er helt sikkert syg af en eller anden form for parasit angreb - det kan også være dine vandværdier svinger hvis du fodrer så hårdt som du skal og det dermed kan være med til at svække den.
Men øv
Syntes ikke jeg fodre så hårdt som jeg kunne gøre, og skummeren har også fået lidt mere luft, så den skummer lidt lysere te. Men et har nok stadig ret.:)
Vh Morten
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Morten1990 »

Ja så er han kommet over på den anden side..

RIP.!

:(
Vedhæftede filer
Rip
Rip
Vh Morten
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Jones »

Har du alger over det hele? Fisken har jo nærmest samme farve som bunden.
o_O
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Morten1990 »

Ja det meste var kommet i nat, aner ikke hvorfor. Der var meget lidt igår aftes. Syntes jeg har fået en del alger efter denne fisk kom i.
Vh Morten
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Indlæg af Thue »

Algerne kommer pga du begynder og fodre mere i desperat forsøg på at den skulle få noget og spise. Det er det Niels mener med at det er noget af en opgave med denne fisk, at sørge for den får nok fodder samt samtidig holde ens vandkvalitet i top. Alger kommer når vandet ikke er i top. Så man kan risikere og slå ens akvarie helt ud af balance ved og forsøget at target feed enkelte fisk, og dette kan tage rigtig lang tid og få på rette spor igen.

Synd den ikke overlevede
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Morten1990 »

Thue skrev:Algerne kommer pga du begynder og fodre mere i desperat forsøg på at den skulle få noget og spise. Det er det Niels mener med at det er noget af en opgave med denne fisk, at sørge for den får nok fodder samt samtidig holde ens vandkvalitet i top. Alger kommer når vandet ikke er i top. Så man kan risikere og slå ens akvarie helt ud af balance ved og forsøget at target feed enkelte fisk, og dette kan tage rigtig lang tid og få på rette spor igen.

Synd den ikke overlevede
Ja det var lidt trist den skulle dø. Men så har jeg da en chance for og få akvariet i balance igen.:)

Men det er altid noget der går mange år for jeg skal prøve igen, og til den tid er der sikkert kommet en masse viden om den.
Vh Morten
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Thue »

Og til den tid har du nok også mere erfaring omkring fremgangs metoden ;-) det er ment på en god måde ;-)
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Morten1990 »

Thue skrev:Og til den tid har du nok også mere erfaring omkring fremgangs metoden ;-) det er ment på en god måde ;-)
Ja lige præcis. Er jo stadig grøn i det saltet.:P
Vh Morten
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Thue »

Vi er jo alle startet et sted men det gode ved denne hobby er man altid er grøn, der er altid mere man kan lære og sætte sig ind i og det er jo det der gør det spændende ;-)
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Morten1990 »

Thue skrev:Vi er jo alle startet et sted men det gode ved denne hobby er man altid er grøn, der er altid mere man kan lære og sætte sig ind i og det er jo det der gør det spændende ;-)
Præcis. Troede ikke det var en så stor hobby ind til jeg fandt dette forum og begyndte og læse indlæg. Wtf.:D
Vh Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Morten1990 skrev:
Thue skrev:Vi er jo alle startet et sted men det gode ved denne hobby er man altid er grøn, der er altid mere man kan lære og sætte sig ind i og det er jo det der gør det spændende ;-)
Præcis. Troede ikke det var en så stor hobby ind til jeg fandt dette forum og begyndte og læse indlæg. Wtf.:D
Så tænk på os gamle gnavne mænd. Da vi startet var der ikke nogen information at hente, i hvert fald ikke noget der var værd at tale om.
Oftest var det en bog fra USA - Tropical fish hobbyist med oplysninger som vi ville falde døde om af grin over idag.

Dengang slog vi mange fisk ihjel, ikke fordi vi ikke gjorde hvad vi kunne, men mulighederne plejemæssigt, fodermæssigt og generel information om fisken
eksisterede ikke.
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Thue »

Ja det må have været ren fustration dengang Carsten, ikke bare og kunne læse sig op til opgaven. Så her må vi da sige at internettet rent faktisk har sine gode sider, så man bedre/ nemmere kan finde en masse erfaring og nyttige metoder til det kører ;-)
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Morten1990 »

Gamle gnavne mænd. Hehe. Top dollar.;)
Ja er glad for det ikke var mig den gang, havde aldrig lykkes. Og utroligt at så mange stadig holder modet oppe, trods alt den modgang der sikkert var i gamle dage. Men er hvertfald glad for der er så meget hjælp og hente her inde, og ikke mindst alle de forskellige holdninger der er, som sikkert i bund og grund er rigtige alle sammen. Men ihvertfald tusind tak for hjælpen med denne fisk alle sammen. Desværre blev resultatet negativt.:)
Vh Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Thue skrev:Ja det må have været ren fustration dengang Carsten, ikke bare og kunne læse sig op til opgaven. Så her må vi da sige at internettet rent faktisk har sine gode sider, så man bedre/ nemmere kan finde en masse erfaring og nyttige metoder til det kører ;-)
I vores hobby er internettet virkelig en god ting. Men også med til at gøre en lidt frustreret. Alle de billeder af flotte akvariet og fisk, så man gerne vil have, og ens manglende evne til at få akvariet til at ligne det man ser på nettet
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Indlæg af PederP »

Carsten skrev:
Thue skrev:Ja det må have været ren fustration dengang Carsten, ikke bare og kunne læse sig op til opgaven. Så her må vi da sige at internettet rent faktisk har sine gode sider, så man bedre/ nemmere kan finde en masse erfaring og nyttige metoder til det kører ;-)
I vores hobby er internettet virkelig en god ting. Men også med til at gøre en lidt frustreret. Alle de billeder af flotte akvariet og fisk, så man gerne vil have, og ens manglende evne til at få akvariet til at ligne det man ser på nettet
Jeg tror at den artikel der er linket til tidligere i tråden rammer hovedet på sømmet. Vi er ikke glade for at vise vores baljer, koraller og fisk frem når der er modgang, hvilket er med til at få især nye i hobbyen til at prøve kræfter med det umulige.

Et typisk nybegynder projekt er et sps-nano.. :pray: :pray: :pray:
(har selv været der)
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"