reeffarmer og Visa?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

reeffarmer og Visa?

Indlæg af Jerslev »

Nogen der ved, om Reeffarmer tager visa/dankort - kan ikke se det af deres hjemmeside og tør ikke mere bruge Pay Pal - har fået hacket visa kort 2 gange og har modtaget op til adskillige "beskeder fra Paypal"
_ved godt, det ikke behøver at være sket der.
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: reeffarmer og Visa?

Indlæg af Carsten »

Hvad mener du med beskeder fra Paypal??
Jeg har brugt Paypal i ca. 10 år. Og kun oplevet et problem med det 1 gang. Og det var Paypal, der goofede i det.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

Paypal sender ALDRIG beskeder til folk, aldrig! Det eneste du får fra paypal er en kvitering når du køber igennem det. Jeg har brugt paypal i 8 år. Bruger det stort set 2-5 gange om måneden, og har intet dårligt at sige om det.

Emails fra paypal, er typisk scam mails, har man et godt antispam system, så ryger de der i normalt. Men generalt så sender paypal ikke dig mails.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Hvis de vil i kontakt med dig, af en eller anden grund, så giver de dig kun en begrænset adgang til din konto, så er de sikre på at det er dig der kontakter dem. Sådan var det i hvert fald, den gang de fu.... min konto.
Faktisk var det nogle af dem jeg havde købt hos som skrev til mig, og fortalte at paypal havde trukket nogle betalinger tilbage.
Phycopat
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
13
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Indlæg af Phycopat »

Har brugt paypal i ca 5 år, og har aldrig haft skyggen af problemer.. Har derimod haft glæde af at kunne klage til dem da jeg typisk bruger paypal til kina handel ;-)
Brugeravatar
demian
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af demian »

hej jeg har også et problem med paypal brugte det meget engang men efter de vil have mit fulde konto nummer. de siger at de aldrig vil bede om det og når jeg kontakter dem svare de aldrig så jeg betaler over banken med ibannummer og swiftcode hehe
Vedhæftede filer
Screenshot_2013-6-29 2.36.35.jpg
Senest rettet af demian lør 29. jun 2013 11:43, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
21
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Det svirrer med spammails der giver sig ud for at komme fra skat, en bank eller paypal- typisk har de lige brug for ens kontooplysninger...

Det er spam og kommer IKKE fra dem de giver sig ud for- skat eller banker afkræver ALDRIG fortrolige oplysninger på mail...
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

demian skrev:hej jeg har også et problem med paypal brugte det meget engang men efter de vil have mit fulde konto nummer. de siger at de aldrig vil bede om det og når jeg kontakter dem svare de aldrig så jeg betaler over banken med ibannummer og swiftcode hehe
De har aldrig bedt om mit kontonummer. Så mon ikke det er en af de phising sider der har bedt om det.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

demian skrev:hej jeg har også et problem med paypal brugte det meget engang men efter de vil have mit fulde konto nummer. de siger at de aldrig vil bede om det og når jeg kontakter dem svare de aldrig så jeg betaler over banken med ibannummer og swiftcode hehe
gad godt se url på den der side, for det ligner et phishing forsøg for mit at se...
Brugeravatar
reeffarmer
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
13
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af reeffarmer »

Vi tilbyder almindelig bank overførsel og det skulle der aldrig være noge talt med.. Ej heller pay pal.. Det er spam mails du får..

Vi får dankort når vi engang har råd til det.. Der går desvære et par måneder..
Følg os på Facebook

ZETLIGHT forhandler - få det vildeste LED lys her..

Mvh Troels Nielsen
Webshop - http://www.reeffarmer.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Mail - Reeffarmer@live.dk
Kun åben efter aftale - tlf 20 72 95 25
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene

Indlæg af PoulD »

Phycopat skrev:Har brugt paypal i ca 5 år, og har aldrig haft skyggen af problemer.. Har derimod haft glæde af at kunne klage til dem da jeg typisk bruger paypal til kina handel ;-)
Lige m.h.t. klager skal man altså reagere hurtigt hvis det skal hjælpe noget. Jeg købte på et tidspunkt en vare i udlandet som blev betalt via paypal ved bestillingen. Sælger udskød imidlertid leveringen med 14 dage, den ene gang efter den anden. Da der var gået 4 måneder indrømmer sælger så pludselig, at de slet ikke ved hvornår de vil kunne levere den pågældende vare. Sælger overfører så beløbet til en såkalt "Credit Store" så jeg kan købe en anden vare i stedet. Det viser sig så at der bare er den lille aber dabei, at det kreditterede beløb kan kun bruges til at købe varer, det kan ikke bruges til at betale fragt. Så selv om jeg allerede havde betalt 12$ for fragt en gang, skulle jeg altså overføre yderligere penge hvis jeg ville have sendt noget som helst, og kunne så bare købe varer for 12$ mere. Der bristede min tålmodighed, og jeg kontaktede paypal for at få mine penge igen ad den vej. Paypal ville imidlertid ikke gøre noget som helst fordi der var gået mere end 45 dage :(
Nå, der er jo kun en jeg kan bebrejde, nemlig mig selv :wink:
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Indlæg af Chrissy62 »

Jeg har også modtaget phishing maskeret som Paypal. man skal være meget opmærksom og læse dem godt igennem.

Tit og ofte, hvis de er på dansk, er det google oversat og der er stavefejl.

Hvis man vil være sikker i sin sag, så læs lige det her:

How do I know this is not a Spoof email? An email really coming from PayPal will address you by your first and last names or your business name. It will not ask you for sensitive information like your password, bank account or credit card details. Most fake emails threaten that your account will be in jeopardy if you do not take action immediately. An email that urgently requests you to supply sensitive personal information is usually an attempt at fraud. Also, fake emails often contain misspellings and grammatical errors or are written in a language which you did not set as preferred for your PayPal account. Remember not to click any links in suspicious looking emails. Click here to learn how to defend yourself against phishing and spoofing.

Link: https://www.paypal.com/ch/cgi-bin/websc ... ne-outside" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

Og er man i tvivl om en mail er rigtigt eller ej. F. Eks hvis du får en mail fra paypal hvor du skal bekræfte dine konto oplysninger. Så skriv paypal adressen selv. Lad være med at trykke på de links der er i mailen. Så du at blive sendt til falske websider, der vil nare dine konto oplysninger ud af dig.
Brugeravatar
Bobbe88
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
12
Postnummer: 3520 Farum

Indlæg af Bobbe88 »

De seneste år er disse falske mails blevet svære og svære at gennemskue.
Nogle gange har bagmændende dog lidt travlt; Jeg har blandt andet modtaget mails en, som udgav sig for at være Paypal (ifølge mailens indhold), men mail adressen hed noget med "skat" ;)
Min byggetråd - 430 liters højt akvarie:
viewtopic.php?f=93&t=85178
Brugeravatar
reeffarmer
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
13
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af reeffarmer »

Ikke nemt.. Vi modtager også dem fra skat, samt nogle fra Nordea hvilket ikke er min bank, og alle spørger efter personlige oplysninger.. Ikke fedt at nogen skal gøre det usikkert for os på nettet..
Følg os på Facebook

ZETLIGHT forhandler - få det vildeste LED lys her..

Mvh Troels Nielsen
Webshop - http://www.reeffarmer.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Mail - Reeffarmer@live.dk
Kun åben efter aftale - tlf 20 72 95 25
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Pas på med at bruge for meget tid på at læse dem igennem, klikke på links og lign., man kan være uheldig med at de har vedlagt at program i mailen, som kan give bagmændene fuld adgang til ens computer.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

det er ikke fysisk muligt.

1: alt program kode eksekveres ikke når du læser en mail
2: i gammel dage kunne man tricke outlook og andre mail programmer til at afvikle vba kode. det kan man ikke mere, med mindre man selv tillader det.
3: vedhæfter de et program i en mail, blier det kun kørt hvis du beder om det.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Meget skidt kan også undgås ved lige at kaste et blik på afsender adressen.
Skat har f.eks ikke en emailadresse som hedder
belinda-inez@it-company.it (adresse totalt fiktiv)

Men det skal så også lige med at skat selv sender breve ud som i utrolig grad ligner
de phising breve.
Jeg fik en mail fra dem, om at de ville ændre min forskudsregistering, hæve mit fradrag, med 1200 om måneden.
Og som bekendt når noget lyder for godt til at være sandt, så er det som også.
Men mailen var ægte nok. Efter at have kigget på min forskudsregistering, og snakket med dem i telefonen.
Kunne både jeg og hende hos skat se at den ikke holdt, og hvis jeg lod ændringen gå igennem, ville jeg få en brav efterskat.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"