Overløbets funktion
- Nautilus
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950 Vestjylland
- Kontakt:
Overløbets funktion
Hej..
Jeg kom til at tænke på hvad overløbets funktion egentligt er når den også skal fungere som sump?
Altså skummeren suger vand fra overløbet og renser det og spytter det igen ud i overløbet men så bliver det jo igen blandet med det vand som ikke er blevet renset. Sys ikke lige jeg kan få det til at gå op, for så er det vand som retur pumpen så retunere ud i baljen igen jo ikke 100% renset?
Eller hvad ?
/nautilus
Jeg kom til at tænke på hvad overløbets funktion egentligt er når den også skal fungere som sump?
Altså skummeren suger vand fra overløbet og renser det og spytter det igen ud i overløbet men så bliver det jo igen blandet med det vand som ikke er blevet renset. Sys ikke lige jeg kan få det til at gå op, for så er det vand som retur pumpen så retunere ud i baljen igen jo ikke 100% renset?
Eller hvad ?
/nautilus
- jthyge
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Søby, Hornslet.
- Kontakt:
Det er heller ikke den helt optimale løsning at lave det på den måde.
Den helt optimalt løsning ville jo være at kører alt overløbslandet igennem skummeren.
Så vidt jeg kan se, på dine billeder, så løber vandet fra skummeren direkte tilbage i overløbet. Kan du ikke sætte den, så det løbet ud i akvariet i stedet? Så skummer du ikke det samme vand flere gange.
Det kan måske give nogle problemer med bobler, med det kan du måske løse på en anden måde.
Den helt optimalt løsning ville jo være at kører alt overløbslandet igennem skummeren.
Så vidt jeg kan se, på dine billeder, så løber vandet fra skummeren direkte tilbage i overløbet. Kan du ikke sætte den, så det løbet ud i akvariet i stedet? Så skummer du ikke det samme vand flere gange.
Det kan måske give nogle problemer med bobler, med det kan du måske løse på en anden måde.
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Vejle - Downtown
- Kontakt:
Måske er det bare mig, men synes at have læst at skimmer beast kun tager 400l/t?
Henrik - Stay positive
Til Salg: viewtopic.php?p=218496#p218496
Til Salg: viewtopic.php?p=218496#p218496
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
400P er opgivet til at kunne klare et akvarie på 400 liter, pumpen skulle være på 1200 l/t.