Seaklear.
Seaklear.
Hej sf.
Ville bare hører hvor mange af jer der får lidt tåget vand med dossering af seaklear.. Jeg bruger har en stor skummer til at sidde lige efter nedløbet og lige efter har jeg godt med filtervat.. Trods det og selv en lille dosis på 0.5 til 1 ml kan tydeligt ses i akvariet... Og det er ligesom om den kommer en lille fin hinde på ruderne efter et par dage
Oplever i det samme?
Hvor meget dossere i Per 100 l?
Mvh
Ville bare hører hvor mange af jer der får lidt tåget vand med dossering af seaklear.. Jeg bruger har en stor skummer til at sidde lige efter nedløbet og lige efter har jeg godt med filtervat.. Trods det og selv en lille dosis på 0.5 til 1 ml kan tydeligt ses i akvariet... Og det er ligesom om den kommer en lille fin hinde på ruderne efter et par dage
Oplever i det samme?
Mvh
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Re: Seaklear.
Jeg bruger i pulver form .. Har Dosseret 10ml på mine 300 liter, flere dage i træk uden problemer !
Men har godt hørt at det kan give lidt tåget vand..
Morten
Ok.. Håber der kommer et par stykker på banen der bruger det i væskeform:-)MoG skrev:Jeg bruger i pulver form .. Har Dosseret 10ml på mine 300 liter, flere dage i træk uden problemer !
Tak for svaret.
mvh
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Jeg bruger også seaklear, mit akvarie er helt Tomt med kun levende sten. Så jeg har leget lidt med det, for og se hva der sker.i starten da jeg vidste jeg havde po4 i akvariet og tilsatte ca 2ml på en gang blev akvariet også helt mælkehvidt, så det må binde sig til po4 i hele systemet. Efter en md tid da jeg ikke rigtig kunne måle po4 mere blev vandet ikke Hvidt mere så du har nok en del po4 det evt kan binde sig på
Ok det lyder interessantThue skrev:Jeg bruger også seaklear, mit akvarie er helt Tomt med kun levende sten. Så jeg har leget lidt med det, for og se hva der sker.i starten da jeg vidste jeg havde po4 i akvariet og tilsatte ca 2ml på en gang blev akvariet også helt mælkehvidt, så det må binde sig til po4 i hele systemet. Efter en md tid da jeg ikke rigtig kunne måle po4 mere blev vandet ikke Hvidt mere så du har nok en del po4 det evt kan binde sig på

Dvs når du dossere idag så får du slet ikke mælkehvidt vand?
Dossere du stadig 2 ml i døgnet og på en gang?
Mvh
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5270 Odense N
- Saltvand siden?: 2010
Jeg dossere 5ml i døgnet det sker der ikke noget ved (det tilsættes over 6 gange) med når jeg foder med frostfoder bliver vandet hvidt .Jeg har ca 760L vand
- Benny
- Dragefisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2700 Brønshøj
Jeg går ud fra at i tilsætter det i overløbet eller tættere på skummeren, og ikke i DT ?
Hilsen
Benny
Benny
Ok ved du hvad din po4 er?Boeriis skrev:Jeg dossere 5ml i døgnet det sker der ikke noget ved (det tilsættes over 6 gange) med når jeg foder med frostfoder bliver vandet hvidt .Jeg har ca 760L vand
Lyder interessant at det kun bliver det når du fodre... Der tilsættende jo po4 med frost foder... Så måske er det kun når der po4 i vandet det tåger;-)
Mvh
- Chrissy62
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 4780 Stege
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Stege
Dosserer du i overløbet?Gino skrev:Hej sf.
Oplever i det samme?
Mvh
Da jeg havde en P04 på 1,9, der dosserede jeg 12 ml, hver dag, hvor jeg startede med 6 ml, men øgede det til 12. Dette gjorde jeg ca. 7 dage, herefter nedsatte jeg ml, efterhånden som P04 faldt.
Nu har jeg 0,0 P04, men tilsætter stadigvæk 2 ml, hver dag via dosseringspumpe i overløbet, for at holde P04 på 0.
Da vi kom de mange ml i overløbet blev vandet tåget, men det oplever jeg ikke nu, for vi har sat den til at dossere de 2 ml kl. 23.00, dvs. når vi står op, så er der ingen tåge:)
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye
Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Jo jeg dosserer i overløbet:-)Chrissy62 skrev:Dosserer du i overløbet?Gino skrev:Hej sf.
Oplever i det samme?
Mvh
Da jeg havde en P04 på 1,9, der dosserede jeg 12 ml, hver dag, hvor jeg startede med 6 ml, men øgede det til 12. Dette gjorde jeg ca. 7 dage, herefter nedsatte jeg ml, efterhånden som P04 faldt.
Nu har jeg 0,0 P04, men tilsætter stadigvæk 2 ml, hver dag via dosseringspumpe i overløbet, for at holde P04 på 0.
Da vi kom de mange ml i overløbet blev vandet tåget, men det oplever jeg ikke nu, for vi har sat den til at dossere de 2 ml kl. 23.00, dvs. når vi står op, så er der ingen tåge:)
Ok dvs at hælder en eller to ml i på en gang kan i godt se det i form af lidt tåget vand? Kunne du gøre mig den tjeneste at prøve at dossere 2 ml i overløbet om dagen og så se om det bliver tåget?
På forhånd tak:)
Mvh
- Chrissy62
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 4780 Stege
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Stege
Det kan jeg ikke, da det kører automatisk...
Men, jo, der kommer altid lidt tåge, alt efter hvor meget du dosserer. Det forsvinder igen..
Men et er jo præcis derfor vi dosserer via pumpen kl. 23.00, når akvariet er slukket, så er der ingen tåge næste dag:)
Men, jo, der kommer altid lidt tåge, alt efter hvor meget du dosserer. Det forsvinder igen..
Men et er jo præcis derfor vi dosserer via pumpen kl. 23.00, når akvariet er slukket, så er der ingen tåge næste dag:)
Mvh
Ok bare iorden.Chrissy62 skrev:Det kan jeg ikke, da det kører automatisk...
Kommer der også en lille film på ruderne når i dossere?
Ingen negativ effekt ved at dossere 12 ml i døgnet?
Mvh
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Saltvand siden?: 2002
- Geografisk sted: Vestsjælland
Jeg kører også med Seaklear på mit 800+ Liters system. Jeg dosere 5ml dagligt på en gang ind i fødepumpen til skummeren. Det har jeg gjort i 14 dage nu, og hver gang bliver akvriet tåget i ca en timees tid så er det klart igen.
Hejkanstrup skrev:Jeg kører også med Seaklear på mit 800+ Liters system. Jeg dosere 5ml dagligt på en gang ind i fødepumpen til skummeren. Det har jeg gjort i 14 dage nu, og hver gang bliver akvriet tåget i ca en timees tid så er det klart igen.
Ok det lyder godt;-) så er det ikke kun her det sker.. Hvad har du af fosfat ? Vi har ca samme antal liter? Hvor lang tif har du kørt med seaklear?
Mvh
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
Aner ikke hvad jeg har af phosphat? Da jeg ikke har et ordentligt test kit. Men jeg har phosphat i vandet kan jeg se på algerne, og når disse er på retur. Så regner jeg med at dosere omkring 1,5ml om dagen for at holde det i skak. Om det så er optimalt må tiden vise.? 

Ok bare iorden:-)kanstrup skrev:Har kørt med det i 14 dage nu. Den første uge tilsatte jeg 4ml om dagen og her den sidste uge har jeg tilsat 5ml om dagen. Alle fisk og koraller trives fint, og jeg har ikke oplevet nogen ændring i adfærdd osv hos fiskene hverken før under eller efter dosering.
Hvor mange liter vand har du?
Jeg har prøvet at dossere 5 ml lige i rap og det var min ene gule kirug ikke så glad for da den gællende noget hyppigere end normalt.
Mvh
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
Jeg har et display på 720L og en sump på 325L. Så jeg vil skyde på at der reelt er 850L måske?
Ok tak for det;-)kanstrup skrev:Jeg har et display på 720L og en sump på 325L. Så jeg vil skyde på at der reelt er 850L måske?
Jeg har heldigvis heller ingen grønne alger:-)Boeriis skrev:Hej
Mit po4 ligger på 0,00 målt med hanna ?? ved ikke hvor nøjagtigt det er Jeg dosere i overløbet Har ikke grønne alger (kæmper med cyano)
Syntes det er lidt sjovt det bliver tåget når du fodre:-)
Mvh
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5270 Odense N
ja det ser mærkeligt ud . Vandet er klart indtil jeg foder med frostfoder så sker der ting og sager . Det er som tåge der kommer, det forsvinder efter 3-4 timer
OK så vil jeg tro det seaklear er i vandet og så optage det fosfat der kommer i form af det frost foder