Kan koraler sendes ?
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4780 Stege
- Saltvand siden?: 2011
Kan koraler sendes ?
Kan frags sendes her om sommeren og overleve ? Eller er deer fifs til hvordan det kan lade sig gøre ? Bliver ærgelig hver gang jeg ser en spændende koral blot for At konstateres at den er i jylland....
-
- Foxface
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2012
Re: Kan koraler sendes ?
det kan nok godt lade sig gøre hvis den bliver sendt i en flamingo kasser og så hvor koralerne er pakket i poser hvor der så er aviser omkring og så en pose med is udenfor aviserne men det er nok mere det med hvor lang tid det tager før at pakken kommer frem og så ved jeg også at post danmark er nogle værre nogle med at smide rundt med pakkerne så skulle den sendes med DPD eller GLS håber du kunne bruge det til noget
mvg Nikolaj
mvg Nikolaj
mit shallow reef. 224 ltr +170 ltr sump LUKKET NED.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=60292" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh Nikolaj
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=60292" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh Nikolaj
- hellfish
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Odense c
Med is ??? Hvor ofte er det lige over 28 grader her i Danmark hehe.. Hellere en heatpack
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Jeg sendte en koral til Nordjylland for 2 måneder siden.. Pakket i flamingo kasse med heatpack. Vandet var 21 grader da den nåede frem.. Så ingen problemer !
Morten
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
Spændende heatpack? Har i et link ?
- KimS
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 1997
- Kontakt:
http://shop.akvariebiksen.dk/index.php? ... uct_id=513" onclick="window.open(this.href);return false;
Heaven on earth is in the seas
Min hjemmeside om dykning i Rødehavet og Maldiverne: http://www.kimstokholm.dk
Min hjemmeside om dykning i Rødehavet og Maldiverne: http://www.kimstokholm.dk
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2013
http://www.thansen.dk/product.asp?c=911 ... 1591981759" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
billigere ! perfekt
jeg spare portoen...
jeg spare portoen...
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Jeg ville så hellere købe de andre - det er jo sjælendt posten når frem under 20 timer!!!!Mikolos skrev:billigere ! perfekt
jeg spare portoen...

Så hellere købe dem der holder i dobbelt så lang tid

Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 5690 Tommerup
Gls er lige så slemme med og kaste med deres pakker. Bare til info
Vh Morten
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: vejle
1 :
Der kan sagtens sendes koraller.
Har selv sendt og modtaget flere gange for 1-2 mdr siden endda.
Efter ca 18 timer undervejs med posten UDEN heatpack, var vandet 19,6-19,8 grader, og SPSérne klarede turen uden problemer.
2:
Har prøvet med heatpack i en køletaske med ca 24 T transport i bil... Det var for meget for den stakkels koral, der smed alt vævet dagen efter.
Så det er bedre at korallen bliver kølet langsomt ned, og 20 grader klarer langt det meste uden problemer.
Omvendt klarer ingen koraller meget over 30 grader... hvis heatpackén virker som den skal, og varmer vandet for meget...
Der kan sagtens sendes koraller.
Har selv sendt og modtaget flere gange for 1-2 mdr siden endda.
Efter ca 18 timer undervejs med posten UDEN heatpack, var vandet 19,6-19,8 grader, og SPSérne klarede turen uden problemer.
2:
Har prøvet med heatpack i en køletaske med ca 24 T transport i bil... Det var for meget for den stakkels koral, der smed alt vævet dagen efter.
Så det er bedre at korallen bliver kølet langsomt ned, og 20 grader klarer langt det meste uden problemer.
Omvendt klarer ingen koraller meget over 30 grader... hvis heatpackén virker som den skal, og varmer vandet for meget...
***** ApFolmer@hotmail.com *****
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: vejle
Pak korallerne i små poser og gerne 2-3 poser.
Hvis det er skarpe SPS, så smid dem i en lille plads-bøtte og i en par poser med bøtten.
I kassen skal der bare være godt med krøllede aviser, så er den isoleret så godt som et A+ hus... Næsten
Hvis det er skarpe SPS, så smid dem i en lille plads-bøtte og i en par poser med bøtten.
I kassen skal der bare være godt med krøllede aviser, så er den isoleret så godt som et A+ hus... Næsten

***** ApFolmer@hotmail.com *****
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
Takker for de gode råd. Troede ærlig talt at det ikke kunne lade sig gøre at sende. Så i åbnet en masse muligheder for mig.
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
det er også sådan de kommer ind i landetMikolos skrev:Takker for de gode råd. Troede ærlig talt at det ikke kunne lade sig gøre at sende. Så i åbnet en masse muligheder for mig.

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Rul korallen ind i en pose, og så sæt den i en anden pose med vand i.
Så kan skarpe spidser ikke punktere posen.
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
se DET er smartCarsten skrev:Rul korallen ind i en pose, og så sæt den i en anden pose med vand i.

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
Doh.... Ja tænkte jeg jo ikke lige over...pasex skrev:det er også sådan de kommer ind i landetMikolos skrev:Takker for de gode råd. Troede ærlig talt at det ikke kunne lade sig gøre at sende. Så i åbnet en masse muligheder for mig.
I siger post danmark og GLS er nogo da de kaster med pakkerne.. Hvad bruger akvarie handlerne så for fragtfirmaer ?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
De henter dem selv hos det selskab der har stået for transporten fra Østen.Mikolos skrev:Doh.... Ja tænkte jeg jo ikke lige over...pasex skrev:det er også sådan de kommer ind i landetMikolos skrev:Takker for de gode råd. Troede ærlig talt at det ikke kunne lade sig gøre at sende. Så i åbnet en masse muligheder for mig.
I siger post danmark og GLS er nogo da de kaster med pakkerne.. Hvad bruger akvarie handlerne så for fragtfirmaer ?
De par koraller jeg har fået fra Dejong. Der har korallen været monteret på et stykke flamingo. Og har så flydt rundt med bunden opad i posen.
Er kassen helt fyldt med koraller i poser, skal der meget til før end at poserne tager skade af håndteringen. Men stadigvæk skal der ikke kastes med kassen.