DIY fraghylde
- Bobbe88
- Dragefisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3520 Farum
- Saltvand siden?: 2012
DIY fraghylde
Juhuu..! Min bajle er nået så langt, at jeg snart kan begynde at lave de første frags!
Meeeen, så mangler jeg bare lige en fraghylde. Jeg har kun en intern sump hvor der ikke er plads, så min tanke er, at hylden skal side i selve displaytanken. Ligeledes forstiller jeg mig, at den ikke skal være større end 20x10 cm (LxD) til at starte med.
Selve pladen skal laves af egg crates - problemet er her at finde dem. Findes der ikke et andet begreb for disse, som de fx vil forstå i byggemarkedet?
Min største udfordring har været at finde en passende måde at få hylden til at side fast. Det skal siges, at jeg ønsker at kunne flytte den rundt, så lim er udelukket.
Selv har jeg været omkring sugekopper, men tvivler på hvor godt det vil virke.
Dog faldt jeg lige over denne video:
http://www.nano-reef.com/topic/180580-e ... can-build/" onclick="window.open(this.href);return false;
Har dog hverken magnet eller pladsen i sumpen til den anden side af magneten. (den skal ikke side på forruden!)
Har i andre forslag?
Meeeen, så mangler jeg bare lige en fraghylde. Jeg har kun en intern sump hvor der ikke er plads, så min tanke er, at hylden skal side i selve displaytanken. Ligeledes forstiller jeg mig, at den ikke skal være større end 20x10 cm (LxD) til at starte med.
Selve pladen skal laves af egg crates - problemet er her at finde dem. Findes der ikke et andet begreb for disse, som de fx vil forstå i byggemarkedet?
Min største udfordring har været at finde en passende måde at få hylden til at side fast. Det skal siges, at jeg ønsker at kunne flytte den rundt, så lim er udelukket.
http://www.nano-reef.com/topic/180580-e ... can-build/" onclick="window.open(this.href);return false;
Har dog hverken magnet eller pladsen i sumpen til den anden side af magneten. (den skal ikke side på forruden!)
Har i andre forslag?
Min byggetråd - 430 liters højt akvarie:
viewtopic.php?f=93&t=85178
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Re: DIY fraghylde
Hej,Bobbe88 skrev:Juhuu..! Min bajle er nået så langt, at jeg snart kan begynde at lave de første frags!
Har i andre forslag?
Der er to forslag her:
(1) http://kortlink.dk/deepoceanshop/ckp5" onclick="window.open(this.href);return false;
(2) http://kortlink.dk/deepoceanshop/ckp7" onclick="window.open(this.href);return false;
Coral Frag Plugs til ovenstående (2) - ved ikke, om de fungere til den første (1): http://kortlink.dk/deepoceanshop/ckp8" onclick="window.open(this.href);return false;
Det kan laves selv, men synes nu ikke, at prisen er så dårlig igen

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
- Bobbe88
- Dragefisk
- Reactions:
- 13
Davs Marco 
Nummer 2 er da slet ikke noget dårligt forslag! Der er dog ikke meget information. Er der nogen der ved hvor stor pladen er?
Synes ellers jeg havde kigget alle forhandleres hjemmeside igennem.

Nummer 2 er da slet ikke noget dårligt forslag! Der er dog ikke meget information. Er der nogen der ved hvor stor pladen er?
Synes ellers jeg havde kigget alle forhandleres hjemmeside igennem.
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Du kan sagtens bruge et lampegitter fra en gammel indbygningslampe.
De hænger i tusindvis på kontorer rundt omkring og bliver løbende skiftet ud med noget mere tidssvarende.
Hvis du ser noget renovering af nogle kontorer, kan du måske tuske noget fra håndværkerne for et par øl.
Ellers så spørg en el-installatør om ikke du kan få den stump du skal bruge. Det er jo ikke andet end afklip fra en, når de udskifter en deffekt.
Erik
De hænger i tusindvis på kontorer rundt omkring og bliver løbende skiftet ud med noget mere tidssvarende.
Hvis du ser noget renovering af nogle kontorer, kan du måske tuske noget fra håndværkerne for et par øl.
Ellers så spørg en el-installatør om ikke du kan få den stump du skal bruge. Det er jo ikke andet end afklip fra en, når de udskifter en deffekt.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Nordic reef har også keramik frag hylder - de er vildt fede
SPS : Stability provides succes
- Bobbe88
- Dragefisk
- Reactions:
- 13
Tja, det skal jeg da prøve at kigge efter.crazy seahorse skrev:Du kan sagtens bruge et lampegitter fra en gammel indbygningslampe.
Erik
Men det er vel også muligt at købe dem i løsvægt i diverse byggemarkeder?
Jo, de er fede noknielsk skrev:Nordic reef har også keramik frag hylder - de er vildt fede

-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Saltvand siden?: 2002
- Geografisk sted: Vestsjælland
jeg byggede en selv ud af en plexiglas plade, det tog et par timer og fungere helt perfekt. Jeg ønskede nemlig også kunne flytte den rundt så har lavet den så den hænger i min bølge bryder. Jeg har dog lavet den til at fragsene bliver sat på stykker af plast slange. Hvis man skal lave en til de færdig lavede frag dimser, så nøjes man selvfølgelig bare med en plade istede for 3 som jeg har.
- Bobbe88
- Dragefisk
- Reactions:
- 13
Det ser smart ud 

-
- Foxface
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8240 Risskov
Kunne man måske bestille sådan en frag hylde ved dig mod betaling du kan skrive over Er på pb med pris og sådan
Mvh Nikolaj
Mvh Nikolaj
mit shallow reef. 224 ltr +170 ltr sump LUKKET NED.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=60292" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh Nikolaj
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=60292" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh Nikolaj
- Bobbe88
- Dragefisk
- Reactions:
- 13
Er der nogen der ved, om Carsten (DecOcean) sælger sådanne hylder?
- Bobbe88
- Dragefisk
- Reactions:
- 13
Jeg har fået svar fra Moby og han fortæller, at pladens størrelse er 10x20cm, hvis nogen kunne have interesseMarco R skrev: http://kortlink.dk/deepoceanshop/ckp7" onclick="window.open(this.href);return false;