Mandarinfisk og Nano
- kgkj
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2013
Mandarinfisk og Nano
Mange har på den ene eller anden måde fået banket ind i hovedet at mandarinfisk og nano akvarie ikke hører sammen, men når det så er sagt så vil jeg nu alligevel høre, hvis man nu fodre med levende artemia og evt. afgiver/bytter fisken når den bliver for stor til akvariet, kan det så ikke gå, eller er det dybt kriminelt
- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8660 Skanderborg
- Saltvand siden?: 2012
Re: Mandarinfisk og Nano
Der er en lang tråd omkring mandarin fodring hvor der også er lidt info omkring foderstation.
Det er nok sådan noget du skal have gang i for at fodre den jævnt hen over dagen med levende artemia.
Det er nok sådan noget du skal have gang i for at fodre den jævnt hen over dagen med levende artemia.
- kgkj
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
Jeg har godt læst tråden hurtigt igennem, men hvor får man fat i en foderstation eller hvordan laver man den. Jeg tænker ikke på selve artemia klækkeren.KasperT skrev:Der er en lang tråd omkring mandarin fodring hvor der også er lidt info omkring foderstation.
- kgkj
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
Men jeg vil da stadig gerne vide om nano og mandarinfisk kan enes hvis man fodre med levende artemia
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Ja sagtens - men du kan ikke styre nitrat i så lille et akvarie. Det letteste er kun at holde de allermest hårdføre blødkoraller også skifte 50% af dit vand ugentligt.
Og bare rolig - den vokser ikke! Du kan højst drømme om at holde den over sultegrænsen så den ikke dør.
Og bare rolig - den vokser ikke! Du kan højst drømme om at holde den over sultegrænsen så den ikke dør.
SPS : Stability provides succes
- kgkj
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
Vil det ikke kunne gå med en nitrat reaktor/risletårnnielsk skrev:Ja sagtens - men du kan ikke styre nitrat i så lille et akvarie. Det letteste er kun at holde de allermest hårdføre blødkoraller også skifte 50% af dit vand ugentligt.
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
Hej. Det var mig, der startede den lange mandarintråd her på sitet. Jeg har en mandarin i et 130 L akvarie og den er tyk og fed. Jeg lavede en foderstation, men havde ikke held med at få mandarinen til at benytte den. Dette skyldes nok at jeg blev træt af at klække artemia til den. Du kan læse lidt om min mandarin og måde at holde den på her: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php? ... 7&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Sig endelig til hvis du har spørgsmål.
Mvh Johan
Sig endelig til hvis du har spørgsmål.
Mvh Johan
o_O
- kgkj
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
Hvis man nu vil lave en automatisk foderstation til artemia, kan man ikke gør det med en doseringspumpe hoved som kører fx. 3X10 sek. pr. dag. vil artemia overleve en tur gennem pumpen og, eller vil de dø mens de ligger i slangen på vej op til akvariet, håber i forstår min ide 

-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Hvis artemia skal have nogen som helst ordentligt næringsværdi skal de være nyfodrede, dvs. deres tarmsystem skal være fyldt med foder ellers skal de helst være helt nyklækkede
SPS : Stability provides succes
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6940 Lem St.
Jeg har både mandarin og lsd i mit rsm 250l og det går nu ok in til videre
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 27&t=60462" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie
Mit akvarie
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6940 Lem St.
Et par uger og mit akvarie har vel kørt i et par månedere, de ha rspist frossen atemia lige frastarten så har ikke haft noget problem over hovedet
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 27&t=60462" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie
Mit akvarie
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
Wow hvor heldigt
er de købt ved forhandler eller privat. Og hvis det er forhandler, hvor er der så tale om. Det lyder jo næsten for godt til at være sandt. Pt søger jeg en hun til min mandarin han. Og vil gerne have en, der ER tilvænnet frost. Det væltede simpelthen mit akvarie, at skulle fodre hannen i et omfang, der tillod ham at blive tilvænnet.

o_O
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
Bare køb din mandarin ved en forhandler, som kan vise dig at den æder frossen artemia.
Har haft min i 1,5 år, og den gik i et halvt år i et 36 liters, pga af flytning osv.
Men den har også spist frost fra jeg fik den.
Har haft min i 1,5 år, og den gik i et halvt år i et 36 liters, pga af flytning osv.
Men den har også spist frost fra jeg fik den.
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Anders Børglum Christensen.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8850 Bjerringbro
- Saltvand siden?: 2011
jeg havde en til at gå i et 80l i omkring et år uden problemer
nu er han så flyttet til mit nye 250l
og han levede udelukkende af de pods som akvariet selv producerede
mvh

og han levede udelukkende af de pods som akvariet selv producerede

mvh
[center]Mvh. Daniel[/center]Månedens Akvarie Januar 2014 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 38&t=64843
Mit RSM 250 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=60686
Mit RSM 250 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=60686