Baggrund
- Lennart
- Rev Rokke
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6200 Aabenraa
- Saltvand siden?: 2013
Baggrund
Hej
Hvordan laver man en flot baggrund ?? Har prøvet med folie, men det bobler, og en påklistret baggrund er heller ikke så pæn.
Kan man male en baggrund på glasset ?
Hvordan laver man en flot baggrund ?? Har prøvet med folie, men det bobler, og en påklistret baggrund er heller ikke så pæn.
Kan man male en baggrund på glasset ?
Never say oops, allways say ahhh interesting
- Bobbe88
- Dragefisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3520 Farum
- Saltvand siden?: 2012
Re: Baggrund
Selv købte jeg bare noget blåt pap og klistrede på og jeg er godt tilfreds - det skal bare side stramt.
Jeg ved, at der er mange som køber en malingsprøve i byggemarkedet og bruger det med succes
Jeg ved, at der er mange som køber en malingsprøve i byggemarkedet og bruger det med succes

Min byggetråd - 430 liters højt akvarie:
viewtopic.php?f=93&t=85178
- Bobbe88
- Dragefisk
- Reactions:
- 12
Vandfast 
Her må folk med erfaring lige hjælpe - har som sagt ikke prøvet selv.

Her må folk med erfaring lige hjælpe - har som sagt ikke prøvet selv.
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Jeg har brugt en farveprøve med ganske almindelig indendørs maling. 35,- i XL-byg
- Bobbe88
- Dragefisk
- Reactions:
- 12
Er det alle slags maling som hæfter på glas egentlig?
almindelig maling er jo et bredt begreb. Vand-, olie-, acrylbaseret?
almindelig maling er jo et bredt begreb. Vand-, olie-, acrylbaseret?
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Så længe der ikke sidder silikone rester på glasset hæfter almindelig vandbaseret maling udemærket. Det skal bare have omkring 4 lag før det dækker ordentligt.
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Saltvand siden?: 2002
- Geografisk sted: Vestsjælland
jeg købte i bilka en tube med blå acryl maling som man bruger til lærede, de koster ikke særlig meget. og det blir rigtig godt.
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Er det ikke vand opløseligt? Har også prøvet det en gang. Og der skulle ikke ret meget vand på før det gik totalt i opløsningkanstrup skrev:jeg købte i bilka en tube med blå acryl maling som man bruger til lærede, de koster ikke særlig meget. og det blir rigtig godt.
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
Aner ik om det er vandopløseligt? Men hjemme hos os der har vi valgt at ha vandet INDE i akvariet, og malingen UDVENDIGT på akvariet. Det fungere ihvertfald for os.!Ryom skrev:Er det ikke vand opløseligt? Har også prøvet det en gang. Og der skulle ikke ret meget vand på før det gik totalt i opløsningkanstrup skrev:jeg købte i bilka en tube med blå acryl maling som man bruger til lærede, de koster ikke særlig meget. og det blir rigtig godt.

Et par billeder fra vores opstart hvor vi havde malet akvariet.
- Lennart
- Rev Rokke
- Reactions:
- 12
Det ser da umiddelbart fint ud, er det helt jævnt eller kan man godt se det er malet ??
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
Det er 100% jævnt man kan overhovedet ik se det er malet, det ser ud som om at glasset har den farve. Prøvede også med blåt karton, men det blev ikke halvt så godt. Nogle gange kan man købe nogle små tuber i bilka og føtex til 5kr osv. Og hvis du ikke er tilfreds med farven, så kan det skrabes af med bladet fra en hobby kniv eller en alge skraber. Jeg købte en stor tube/flaske til 60kr og jeg malede mit akvarie 3 eller 4 gange og der er stadig en halv flaske tilbage. Mit akvarie måler 160x60x75.
Her er hvad du skal bruge, og på det næste billede kan du se at jeg har skrabet noget af igen for at kunne holde øje bag min sten sætning.
Her er hvad du skal bruge, og på det næste billede kan du se at jeg har skrabet noget af igen for at kunne holde øje bag min sten sætning.

- Lennart
- Rev Rokke
- Reactions:
- 12
Hej igen
Mange tak for jeres svar. Har herefter været i byggemarkedet og købe en lille maling prøve til 35 kroner.
Det er nu på malet glasset med en fin lille malerulle, og resultatet er fantastisk. Bagruden er fuldstændig perfekt.
Hemmeligheden er at give det nok lag og lade det tørre ind imellem. Tror mit fik 6-7 lag før det var helt perfekt.
Så mange tak, det er simpelthen den rigtige måde at gøre det på.
Mange tak for jeres svar. Har herefter været i byggemarkedet og købe en lille maling prøve til 35 kroner.
Det er nu på malet glasset med en fin lille malerulle, og resultatet er fantastisk. Bagruden er fuldstændig perfekt.
Hemmeligheden er at give det nok lag og lade det tørre ind imellem. Tror mit fik 6-7 lag før det var helt perfekt.
Så mange tak, det er simpelthen den rigtige måde at gøre det på.