Hej SF
Efter jeg har haft mit akvarie kørende 1 månedstid. (Købt brugt mens der var fisk osv med) er der fra den ene dag til den anden kommet brune/grønne alger på glasset.
Hvad kan det skyldes.??
Er lidt i tvivl om det kan være den såkaldte algefase som starter igen. Skal siges at efter flytningen akvariet fuckede vandværdier helt up. Så fisk døde og resten gab jeg væk. Nu er der kun et par snegle deri.
Billederne viser lidt hvordan de ser ud. Har prøvet at fange dem så godt jeg kan.
Alger på glas
- ordy
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5230 Odense M
- Saltvand siden?: 2009
Re: Alger på glas
Der vil kommer en brunlig film på ruden hvis ikke den bliver renset sådan er det for allle ..
Jo mere næring du har i vandet jo hurtigere kommer den frem ..
Du har formenlig en del næring hvis du lige har startet det op og det er ikke utænkelig du får en (Lille) algefase selv om du har brugt LS fra et kørende akvarium
Vh Martin
Jo mere næring du har i vandet jo hurtigere kommer den frem ..
Du har formenlig en del næring hvis du lige har startet det op og det er ikke utænkelig du får en (Lille) algefase selv om du har brugt LS fra et kørende akvarium
Vh Martin
Nedlagt :Murerens Balje 250 + 128 L
viewtopic.php?f=92&t=48650
viewtopic.php?f=92&t=48650
- Davidj
- Palet kirurg
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 5500 Middelfart
- Saltvand siden?: 2013
Når man har sådan en algefase, skifter man så vand som man plejer eller hvordan forholder man sig til det?
Mvh
Mvh
- buddy
- Foxface
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: 5500 middelfart
Hej
Jeg Ville give det noget mere tid til at komme på plads inden der kommer mere levende i og når værdigerne er på plads tilføre levende langsomt og så komme i gang med faste vandskift.
Mvh Lars
Jeg Ville give det noget mere tid til at komme på plads inden der kommer mere levende i og når værdigerne er på plads tilføre levende langsomt og så komme i gang med faste vandskift.
Mvh Lars
370 Liter med T5 Lys
- Davidj
- Palet kirurg
- Reactions:
- 12
- Saltvand siden?: 2013
Ok. Så det skal bare have tid 
Min plan var også at lade det køre længe så vandværdierne var stabile og derefter få lidt fisk.
Må bliver efter sommerferien engang. Så er der også fuld opmærksomhed på akvariet

Min plan var også at lade det køre længe så vandværdierne var stabile og derefter få lidt fisk.
Må bliver efter sommerferien engang. Så er der også fuld opmærksomhed på akvariet